Tips vakantie Italië

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kolibrie, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

    Het duurt nog even, maar we willen in zomer van 2019 met de auto op vakantie naar Italië. Wordt onze eerste vakantie Italië. Wat bevelen jullie aan qua locatie met 2 kinderen? Bij voorkeur een camping met chalets of appartementen (ik haat tenten :oops:), met genoeg te doen voor de kinderen van dan 10 en 1. Liefst in de buurt van strand of meer.

    Roept u maar ;)
     
  2. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Geen tips maar ik ga volgen met dezelfde vraag :thumup:
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Valle gaia. Mooie camping met luxe stacaravans
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Wij zijn afgelopen jaar voor het eerst naar het gardameer geweest. We hebben echt genoten! We verbleven op camping Fornella, veel te doen voor de kleintjes, maar ook voor de wat oudere kinderen is er genoeg. Op de camping zijn ook huisjes en sta caravans, het ligt direct aan het meer, maar de camping zelf heeft ook 2 zwembaden.
    Wat ik vooral fijn vond, is dat het gelegen is aan de wat rustigere kant van het gardameer (zuid -west kant)
    Ook in de omgeving is er veel te doen en te zien. Zwemmen in het meer is heerlijk, heel helder en schoon water, maar wel waterschoenen aan doen! De temperatuur van het water was ook super lekker.
    Sommige mensen vinden het gardameer niks (geen idee waarom) ik vond het prachtig!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik vind het Gardameer wel erg mooi, maar veel te druk in het hoogseizoen en ik vertik het om handdoekjes te moeten leggen.
     
  6. Treez

    Treez Niet meer actief

    Gardameer zou ik ook echt vermijden in het hoogseizoen. Te druk.

    Valle Gaia is inderdaad een mooie camping dicht bij de kust in Toscane. Naar onze smaak iets te groot en te druk, maar wel goede voorzieningen en prima locatie qua bereikbaarheid. Op de camping een groot zwembad en in de buurt een mooi wit strand. Net buiten de camping op hetzelfde terrein een goed restaurant. Op de camping zelf een pizzeria met grote speeltuin ernaast. Qua natuur en cultuur vind ik toscane meer het binnenland in veel mooier. Klein stukje rijden en je rijdt in het typische landschap van Toscane met zijn heuvels, wijnranken en oude stadjes. Dat is echt het Toscane waar ik verliefd op ben! Ik vind Toscane sowieso een aanrader.
     
    Liekje81, suus1983 en Hopsatee vinden dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Oké ik heb nog geen ervaring met het gardameer in het hoogseizoen, wij waren er eind augustus en toen was het niet meer zo heel druk :D maar indd als het druk is daar in het hoogseizoen dan zou ik iets anders opzoeken
     
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Oh het is zo prachtig! Wij zijn daar in 2016 met vrienden geweest in een villa in de Val d”orcia. We willen alleen nu met kleine kindjes minder ver rijden en denken aan Lago Maggiore toevallig daar ook nog tips?

    Gardameer leek mij prima maar na topics hier zie ik er toch vanaf
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Voor Italiaanse begrippen is het nog wel een van de kleinere campings zelfs. Wij waren zelf helemaal weg van het restaurant met de supermooie speeltuin. We hebben er nagenoeg elke dag gegeten haha en de kindjes lekker spelen.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  10. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Meer van Lugano, camping international sport, daar staan heel veel chalets die kun je via marktplaats boeken. Het is wel een grote camping met veel Nederlanders maar je zit direct aan het meer en het zwembad is ook prima. De chalets zijn echt fantastisch en voor minder dan €2000 zit je daar 2 weken.
     
  11. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83


    Wij zoeken zoiets maar dan met drie aparte slaapkamers..... iemand die ons de ultieme tip kan geven?
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Wij hadden op Valle Gaia een stacaravan met 3 aparte slaapkamers.
     
  13. Treez

    Treez Niet meer actief

    Het is inderdaad een kleinschalige camping. Wij zijn normaal van de campings van maximaal 50 plekken. Voor onze begrippen was het dus een grote en drukke camping ;). Het restaurant naast de speeltuin was inderdaad erg fijn. Wij lekker natafelen en kinderen spelen. Het andere restaurant (wat officieel niet bij de camping hoorde) had echt een hele goede keuken. Alleen de antipasti was al briljant en bij de gedachte aan de menukaart begin ik al spontaan te watertanden. Ik en de Italiaanse keuken zijn sowieso een goede match :p.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  14. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83

    Huh? Zie ik niet op de site...
     
  15. Treez

    Treez Niet meer actief

    Volgens mij verhuurden ze ook nog appartementen bij het andere zwembad?
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Via Eurocamp hadden wij geboekt. Daar heb je 2 soorten stacaravans met 3 slaapkamers.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Klopt, maar daar ben ik niet bekend mee.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Voor ons vanuit het noorden is het eigenlijk wat te ver, maar zou er zo weer heengaan.
     
  19. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    oh, good to know....
    ik ga kijken! staat niet op hun eigen site namelijk
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wij zijn 2 keer bij het Gardameer geweest, beide keren prima bevallen. De oostkant vinden wij alle plaatsjes wat dichter op elkaar zitten en kun je lopend nog wel eens ergens heen.

    Afgelopen zomer naar camping Ca savio geweest, vlak bij Venetië. Erg mooie camping. Wij vonden er alleen niet zoveel te doen op kortere afstand, je moest als je echt wilde wknkelen ofzo echt de auto pakken. Camping was echt top, mooi groot zandstrand aan de camping, super leuke animatie enVoldoende soorten huisjes/sta caravans te huur.
     

Deel Deze Pagina