Tips voor avondeten dreumes 14 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunny37, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Hoi,

    Onze kleine eet bijna alles, behalve meeste avondeten vind het hij niets. We proberen het zelf eten maken, potjes , eten op kdv, iets fijner, groffer, fruit erdoor heen. Maar het blijft moeizaam.
    Heeft íemand tips of ervaringen? :)
     
  2. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik zou willen voorstellen misschien het tijdstip, maar ik zie dat je het op het kdv ook hebt geprobeerd.
    Vreemd zeg. Misschien middagbrood en avondeten wisselen?
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Niet meer zo hard proberen.
    Je gaat gewoon gezellig aan tafel zitten met z’n allen, geeft wat van wat jullie eten.
    En als jullie klaar zijn ruim je weer op.
    Verder kun je tussendoor eens wat rauwkost geven, lekker stuk komkommer, paprika, wortel, snoeptomaatjes (wel gesneden).

    Het komt vanzelf wel.
     
    Sado en Sunny37 vinden dit leuk.
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Gewoon met de pot mee laten eten, geen fruit of gekkigheid erdoor, maar gewoon zoals jullie zelf ook eten.
    Eigen bordje geven, vork of lepel erbij en laten experimenteren en hopelijk eten. :D
    De jongste weigerde vanaf 9 maanden alle hapjes en prakjes, wilde gewoon dat wat wij op ons bord hadden en het zelf doen. Soms kon ik tussendoor stiekem een hapje helpen, maar meestal zelluff doen.
    En niet eten, ook prima, morgen weer een kans. Hier nooit een alternatief gegeven, wel altijd nog een bakje yoghurt na.
    Onze jongste komt net van de sondevoeding af. At tot 2 maanden geleden niks van avondeten. Begon wekenlang dat ze alleen patat of gebakken aardappel at en meestal wat vlees. Nooit strijd van gemaakt, opeens de laatste weken proeft ze veel meer en lust ze ook al een stuk meer, komt vanzelf wel goed.
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  5. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik zou het loslaten inderdaad. Onze kinderen gaan meestal actief eten zodra ze kiezen hebben en zodra ze voldoende focus hebben om langer dan 3 nano seconden te zitten :roflmao:.
    Dreumes is 22 maanden bijna en sinds een paar weken eet hij meer dan 2 happen. :D
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  6. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Dankje voor de tips dames:thumup:, heb ik zeker wat aan. Inderdaad iets meer loslaten. Was ongerust dat hij niet alles binnen zo krijgen, 1e kind:D, alles nieuw. Maar komt vast goed.
     
  7. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Hier ging het beter als we haar alles zelf lieten doen. Nu mogen we enkel nog helpen als ze zelf doorheeft dat ze hulp nodig heeft. En als ze niet wil eten, tja, volgende maaltijd meer succes. Na 1 jaar zijn ze er beter tegen bestand. (Het is natuurlijk een anders verhaal als je kind alles gaat weigeren en niet goed meer groeit.) Dus vooral je zoontje zelf laten experimenteren (en zelf veel opkuisen nadien ;))
     
    Sunny37 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Stuk oud zeil onder de stoel (of een coupon van de kwantum ofzo) stoel er bovenop. Lepel, vork en een bordje met een prakkie. Hier ging t ook soms met dezelfde vaart weer op de grond. Heb dr vooral niet op gereageerd afgezien "dan niet". Enige alternatief wat ze kreeg was een boterham. Toetje kwam altijd ongeacht wat voor chaos ze ervan had gemaakt.

    Ohja en alles op mama dr bord smaakt lekkerder. Dus ik liet dr vooral van mijn bord roven wat precies hetzelfde was als haar bord. Dus wij hebben een set met witte melanine borden, al kaapt ze mijn bord vind ik t prima. Zij eet, leert smaken kennen, i pick my battles and this aint one of them.

    Chili con carne (wij eten m niet heel scherp ivm mijn maag sinds een dubbele ab kuur) vond ze helemaal fantastisch. Maar sinds 14mnd eet ze eigenlijk alles mee, alleen soep heeft ze nog niet gehad. Chinees, italiaans, hutsput, chili etc, hoe meer smaak hoe beter. Ik gebruik alleen geen pakjes ik kruid alles zelf en maak vanaf scratch. Maar waar haar aardappel tik vandaan komt is me een raadsel. Die is helemaal mesjokke van aardappels, bij voorkeur met spuiten of spinazie (en mama vindt dat zooooooo vies).
     
    Sunny37 en A new day vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina