tips voor bevalling uitstellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jade11, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hoi,

ik weet dat de meeste vrouwen rond de 40 weken toch zoiets hebben van kom maar, ik wil niet meer wachten, en heb genoeg verhalen gelezen over pittig eten, wandelen en sex om het op te wekken, maar wij zitten nu dus echt even met een probleem:

wij kregen gisteren te horen dat er problemen zijn met ons appartement en we pas 26 september de sleutel krijgen in plaats van de 1e, en ik ben op 8 oktober uitgerekend, dus dat is iets meer dan een week na de verhuizing.
    nou was ik vanmorgen bij mijn vk en die zei dat juist als je wilt dat ze langer blijft zitten ze juist eerder komt..

alsof het nog niet vervelend genoeg is voor mijn vriend dat hij nu 2 verhuizingen in een maand tijd moet doen(we moeten er wel 1 sept uit, voor 4 weken naar een tijdelijke woning), wat nou als ze te vroeg geboren word en we dus 'geen huis' hebben? ik kan met 38.5 week echt niet meer sjouwen met dozen, en gelukkig hoeven we niet veel te doen aan het babykamertje omdat het appartement zo nieuw is, maar wat nou als we nog in die noodwoning zitten als ze komt? wat nou als het bedje nog niet in elkaar staat?

heeft er iemand tips om haar zo lang mogelijk binnen te laten (behalve dan geen pittig eten, niet wandelen en geen sex?)

help!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik denk het niet!
    Als je het zo makkelijk zou kunnen manipuleren.....
    Hou je kalm zou ik zeggen. Het komt zoals het komt, daar verander je niks aan.
    Het is rot dat het zo loopt, maar het is niet anders. Ik zou nu lekker om je eigen gezondheid denken en om die van je uk!

Elmo

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    haha dit wel weer een ander verhaal ja.

helaas is het heel moeilijk om er iets voor te doen om hem/haar binnen te houden. het komt wanneer het komt en al die truukjes om het juist op te wekken werken ook niet altijd, dus andersom vast ook niet.

wat je wel kan doen is veel rusten, hoe meer je bent uitgerust des te langer zou het kunnen duren.

je kan toch altijd wel bij iemand terrecht om te slapen, maak je je geen zorgen ze laten je echt niet buiten slapen hoor als je straks zonder huis zit.

fijne zwangerschap

4. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik weet wel dat we niet op straat staan, desnoods nemen we een b & b, maar wil gewoon alles klaar hebben voordat ze komt.
    baalde nu al zo erg dat we nog steeds geen echte babykamer hebben, dat dit pas in het nieuwe huis kan, en dan hebben we ineens nog maar 1.5 week om alles in orde te maken!
    wil alles gewoon nu al perfect schoon en klaar hebben, en moet nu dus nog 6 weken uit mn neus vreten, en dan in 1 week zo gaan stressen..
    babykleertjes in dozen klopt toch niet helemaal met 32 weken zwanger..

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, dat het gevoelsmatig niet klopt...dat begrijp ik maar ik vrees toch echt dat je er niks aan kunt doen. Het komt gewoon rot uit zo...

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Zwangeren die kans hebben op een vroeggeboorte, wordt veel rust als advies gegeven. Ik zou dus zeggen, ga nu alvast verhuisdozen inpakken, zodat je straks vanaf 34 a 36 weken zo min mogelijk hoeft te doen en veel kan rusten. En erg lullig voor je vriend, maar hij zal even al het sjouwen en klussen moeten doen.

Even een geruststelling, het enige wat een baby echt nodig heeft is een bedje om in te slapen. Een ledikant is zo in elkaar gezet en desnoods kan ze ook in de reiswieg van de kinderwagen slapen.
    Het aankleedkussen kun je tijdelijk op een eettafel doen en de kleine kan ook mee onder de douche. En een box is de eerste weken ook niet nodig.

Succes ermee!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit heel veel stress met zich mee kan brengen en de kans op een vroeggeboorte sterk zal toenemen. Ik zit nu ook in een tijdelijke woning vanwege problemen rondom onze nieuwe huis en verkoop van oude huis en dan moet ik nog een paar maanden!

Kun jij niet een tijdje bivakeren bij je ouders en je zo min mogelijk bemoeien met de rondslomp romdon beide verhuizingen? Je vriend kan vast wel hulp krijgen van vrienden ed...

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    als je dat zo makkelijk kon beinvloeden, dan had ik dat zeker gedaan.... Ben nl met 31w en 5 d bevallen....
    Gelukkig was de verbouwing van het nieuwe huis toen al klaar en waren we net 1,5 maand daarvoor verhuisd..

9. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Maar dat hoeft niet te helpen. Ik heb tijdens m'n vorige zwangerschap heel veel rust gehad (net afgestudeerd en aangezien niemand een zwangere vrouw aanneemt, de hele dag thuis, bijna letterlijk op m'nluie reet :oops: :D ) en toch besloot zoneman geheel zonder aankondiging spontaan 5 weekjes eerder te komen dan 'afgesproken'. :D

Wij woonden toen overigens in een 42m² woning, met 1 slaapkamer (paste naast 1.40m bed en kledinkast nog nèt een wiegje in), kleine woonkamer (box kwam dus ook pas met een maand of 6/7 in huis) en mini-badkamer met alleen douche. Was na een paar maanden wel duidelijk te klein (hebben ook nog een middelgrote hond), maar we hebben het er uiteindelijk toch nog een heel jaar uitgehouden (vonden toen gelukkig wel grotere woonruimte)!

Zoals al eerder geschreven: het komt toch echt wanneer het komt en daar is maar bijster weinig invloed op uit te oefenen!

En ook al eerder geschreven: het enige wat een pasgeboren baby ècht dringend nodig heeft, is eten, een klein plekje om te slapen (reiswieg o.i.d. is de eerste weken in principe idd al genoeg) en vooral hééééél veel liefde ;), alles andere is van minder belang!

Dus dààr hoef je je iig geen zorgen om te maken, hoor!

10. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    helaas niet, mijn ouders wonen in nederland en oostenrijk, en wij in schotland.. kennen ook niet zo heel veel mensen hier, de meeste zaten hier net allemaal een jaar (dus contract afgelopen) en zijn afgelopen maand terug naar nl gegaan, dus wij zijn eigenlijk de laatste overgebleven.

ik moet me er gewoon niet te druk om maken, ik weet dat we het in principe wel allemaal overleven, maar is gewoon zon rotgevoel nu.

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey jade,

wat vervelend dat je met je nesteldrang in zo'n onrustige situatie zit.
    vind je het vooral vervelend voor de bevalling of voor de tijd erna dat de baby er is?
    wij krijgen ongeveer een maand na de bevalling de sleutel van ons nieuwe huis. dat vind ik ook al een beetje onrustig, dus ik snap je heel goed.

ik zou als ik jou was mijn energie richten op een fijn tijdelijk plekje voor de baby. daar heb je namelijk meer invloed op dan op wanneer hij/zij komt.

succes met deze situatie en ik hoop dat je niet vergeet te genieten van het wondertje in je buik!
    liefs, lauwie

12. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Benen dicht houden? ;)

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Joh meid, dat is ook wat! Lijkt me een heel onrustig gevoel, om zonder huis te zitten...

't Is ook vaak wel weer zo, dat de baby pas komt als je rust in je hoofd hebt en een lekker plekje hebt om de baby te krijgen. Dus het kan best zijn dat zolang jullie nog volop in de verhuisstress zitten, de baby zich niet laat zien!

Helaas doe je er niet veel aan als het toch eerder komt, maar er is al gezegd, dat een baby echt niet veel nodig heeft. Mocht het er al zijn voordat jullie huis er is, dan zullen een aantal dingen later nog moeten. Zet al je vrienden en familie dan aan het werk!

Heel veel succes en ik hoop dat alles pas gaat gebeuren als jullie op je nieuwe stek zijn!

14. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis.

Wat een gedoe zeg...dat is wel het laatste waar je op zit te wachten...maar helaas een veelvoorkomend probleem bij nieuwbouw :rolleyes:

Ik denk dat er niks is wat helpt om d'r langer te laten zitten....
    Ze komt wanneer ze er er klaar voor is.. en dat is wanneer zij het wil ;)

Waarom zet je niet het ledikantje in elkaar...?
    Dat geeft jou een rustiger gevoel denk ik...
    Een ledikantje in elkaar zetten is 10 minuten werk...en m weer uit elkaar halen misschien 20 minuten maar het heeft jou wel rust!

Zorg dat je alle spullen binnen handbereik hebt...zodat je wel alles kunt pakken wat je nodig hebt mocht de kleine toch eerder komen.

En voor de rest.....hopen, duimen en vooral niet stressen!

Sterkte meis!

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Oh dat is wel effe een gedoetje ja...

Maar je hoeft geen hele babykamer op orde te hebben toch? Aan zoveel dingen zijn makkelijk een mouw te passen...

Ipv badstandaard + badje en alles lekker je babietje mee in de douche of badderen in de wasbak. Ipv een wiegje of ledikantje gebruik je je kinderwagenbak. Een aankleedkussen kan je overal kwijt, bijv op een dressoir. Kwa kleertjes heb je aan een paar setjes genoeg. En een hele verzorgingslijn hoef je niet uit te stallen, een olietje ofzo is vaak genoeg voor zo'n kleintje. Babykamer heb je niet zo nodig, laat je babietje gewoon bij jullie slapen.

Maar ik heb alles uit het boekje gedaan omdat ik het na 40 weken he-le-maal spuugzat was maar mevrouw Leentje bleef lekker nog bijna een week zitten :D Babietje komt als babietje dat wil en je vk is volgens mij een beetje van de bakerpraatjes maar goed... :-s

Maar heel veel succes hoor! Komt allemaal goed joh!

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Niet teveel over nadenken! Wij zijn tijdens mijn 1e zwangerschap ook verhuisd toen was ik een wk of 37 zwanger en ik zat ook continue in angst wat als de uk eerder komt?

Nou ik heb gewoon geholpen met lichtere klussen en wat denk je... De dag nadat wij echt klaar waren en ingetrokken waren braken me vliezen... dus onze dochter heeft in mijn geval gewacht tot het eerste moment van rust...

maar heel veel sterkte toegewenst! want uit ervaring kan ik zeggen dat het niet leuk is om op einde van je zwangerschap te verhuizen

Deel Deze Pagina