Eerste keer iets verkopen op Marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door In AFwachting, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Hallo dames,

Ik zou graag jullie mening willen hebben.
    Vandaag heb ik voor het eerst iets op marktplaats gezet en vroeg me af of de vraagprijs een beetje redelijk is of dat deze veel te hoog is.

Loungeset Modena 23-delig

Wij hebben dezelfde set maar dan zwart wicker met antraciet kussens. 2 jaar oud, nauwelijks gebruikt, kussens altijd binnen gelegen en goed onderhouden.

Nieuw prijs was toen €1099,- en wij hebben als vraagprijs €650,-. Het is een vraagprijs dus altijd nog ruimte om te onderhandelen :).

2. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Ik denk dat je te hoog zit...
    Alle tuinsets zijn nu in de uitverkoop, dus voor dat bedrag kunnen mensen ook iets nieuws kopen..

Wel mooie tuinset trouwens!

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

1100.. Nieuw. Zou ik op 400/ 450,- gaan zitten ik ga altijd uit van zo 'n 1/3 van de prijs .

4. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    denk dat je te hoog zit. Vaak kun je iets in de uitverkoop voor de helft krijgen. En dan hebben mensen alleen interesse als je daaronder zit

Wij heben dezelfde voor 999 gekocht

5. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Meestal ga ik uit van de helft van de nieuwprijs. Of het moet erg versleten of gebruikt zijn, dan zit ik daar nog onder.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zat ook meer richting 500 te denken. Ook doordat de sets nu goedkoper in de winkel liggen.
    Ik kon geen vergelijkbare op mp vinden onder deze naam. Alleen leenbakker en nog een shop adverteert er mee nu.
    Zo kom ik vaak ook aan mijn prijzen. Kijken wat een ander ervoor vraagt.

Maar je kan natuurlijk ook bieden doen. Kijken wat een ander ervoor over heeft.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Ik zou ook goedkoper gaan zitten. Ik houd zelf aan niet meer dan de helft van de nieuwprijs te betalen (of het moet iets heel exclusiefs zijn natuurlijk) en dan moet het ook nog in uitstekende staat zijn.

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik zou een goedkopere vraagprijs neerzetten. In het voorjaar had je er misschien wel meer voor kunnen vragen, maar je hebt de pech dat de lounge sets juist nu enorm zijn afgeprijsd. Dan kopen mensen toch liever een nieuwe in de winkel met 50% korting dan een tweede-handse voor de helft. Je zou ook geen vraagprijs kunnen neerzetten en dan gewoon laten bieden. Als je te hoog vraagt, nemen mensen misschien de moeite niet eens om te bieden. Succes!

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik denk dit, je zou het een aantal dagen kunnen laten staan en dan veranderen eerst even kijken wat het doet

10. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Bedankt allemaal voor jullie reacties :).

We beginnen nu biedingen via de mail binnen te krijgen variërend van €450,- tot €550,- dus inderdaad iets te hoog ingezet denk ik.

Ik had zelf ook rondgekeken op Marktplaats maar had zelf ook geen vergelijkbare set gevonden, alleen bij winkels. Vandaar dat we het zo lastig vonden om een goede prijs te bepalen :).

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    te duur. zou 400-500 bieden maximaal!

12. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Hij is wel prachtig heel mooi

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je vraagt wat veel maar je moet er altijd een hogere prijs opzetten dan wat je ervoor wil krijgen dus ik zou de prijs niet aanpassen.

14. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Hij is vandaag verkocht voor een mooie prijs waar wij heel tevreden mee zijn. Nu zelf op zoek naar iets nieuws :).

Deel Deze Pagina