Tips voor draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KleineLai, 27 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.505
    113
    Ons 2e mannetje is nu 3 weken oud en is heel graag dichtbij. Natuurlijk wil ik hem heel graag de hele dag bij me hebben maar ik heb ook een peuter rondrennen en een huishouden. Die combinatie is niet altijd even handig dus ik ben opzoek naar een draagdoek waar hij in kan liggen zodat ik mijn handen vrij heb.

    Wie weet:
    - een goede draagdoek
    - bruikbaar vanaf 3 kilo.
    - Voor een leuke prijs

    En ook: kun je/mag je voeden terwijl de baby in de doek ligt? En zit er een max. aan hoelang een baby in zo'n doek mag?
     
  2. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf een Little Frog draagdoek gekregen van mijn broer en schoonzus. Ik heb hem vooral gebruikt rond de leeftijd die jouw zoon nu heeft en de weken daarna. Als ik het goed heb mag Little Frog in principe vanaf de geboorte. Voor zover ik weet zit er niet echt een limiet aan de tijd die een kleintje in zon doek mag, omdat de houding ergonomisch voor hem is.. A heeft er echt wel lange slaapjes in gedaan (hij wilde, zeker in het begin, alleen maar op ons slapen overdag). De laatste paar weken heb ik hem niet echt meer gebruikt, ik wil het wel weer gaan proberen. A vind de wagen meestal niet zo leuk. Moet wel zeggen dat A vrij groot/zwaar is dus ik weet niet hoe lekker ik het nu nog ga vinden, maar het zou wel moeten kunnen. De doek die ik heb is geweven en was ong 70 euro!
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  3. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Over voeden in de doek heb ik geen idee trouwens. Heb wel veel gelezen over dragen en er zijn wel moeders die het doen. Het lijkt mij zelf alleen niks, haha dus nooit geprobeerd.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Het is geen doek maar draagzak, maar ik zweer bij de Marsupi die eerste tijd.
    Dochter zat er de eerste 2 maanden heel veel in. Wagen was sowieso altijd brullen, dus die gebruikte ik nooit.
    Toen ze wat zwaarder werd heb ik een andere gekregen van mijn zus (Weet de naam even niet, lijkt op de Tula). Daar zit ze nu bijna altijd in met wandelen en winkelen (dat nu even niet natuurlijk). Maar die is stugger dus zou ik voor de eerste 2 maanden niet zo snel gebruiken.
    Voeden kon niet, omdat haar hoofdje bijna tegen mijn kin zat, daar was weinig melk te halen voor haar :roflmao:. Dus met voeden er uit, daarna weer er in.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  5. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Er zijn heel veel soorten.
    De eerste keuze die je zou kunnen maken is geweven of rekbaar.
    Geweven doeken kun je lang gebruiken qua gewicht, maar moet je elke keer opnieuw knopen, dus niet handig als hij er vaak in en uit moet. Bij bij auto in en uit gaan, als je de doek veel buiten de deur gebruikt.
    Rekbaar is makkelijk want je kunt de doek om je heen laten als je hem er uit haalt. Maar je kunt het echt alleen in het begin gebruiken.
    Draagzak kan ook, maar is minder compact in het begin. Meer rugzak achtig, dus niet altijd fijn bij de kleintjes.
    Je hebt ook nog een soort combi doek/zak.
    Ik heb zelf een babylonia tricot slen Rekbaar en tula draagzak. Beide fijn.
    Er zijn ook veel websites met tips.
     
    KleineLai en Niny vinden dit leuk.
  6. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Voeden zou moeten kunnen, er zijn vrouwen die het doen. Maar lijkt mij erg lastig. Lukt dat niet, ook daarbij geldt, bij een geweven doek zul je dus elke keer na de voeding opnieuw moet knopen.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  7. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Een geweven doek is naar de zomer toe wel fijner en zal altijd ergonomisch zitten. Draagzak heeft vaak maten.

    Met een geweven doek mag je ze hele dag dragen, hier is dat in begin ook zo echt. Voeden in de doek kan zeker, is gewoon even wennen en zoeken.

    Begin met een goedkope doek om te proberen zou ik zeggen, yaro, little forg, pure baby love...
    Wrap you in love heeft een duidelijk fwcc filmpje! Dan kan je direct voorbeeld zien van juiste knoop.
    Veel draagplezier!
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  8. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Er is geen max. Bij borstvoeding op verzoek wel opletten dat je geen hongersignalen gaat missen. Baby hier moet ik echt uit de doek halen, ander tukkelt die lekker door.
    Voeden in de doek kan zeker, maar vergt wel enige ervaring.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.505
    113
    Bedankt meiden!

    Ik heb een Tula (gekocht voor mijn oudste) maar daar vindt ik hem nog te klein voor. De Tula zit beter als ze hun ruggetje recht en hun koppie omhoog kunnen houden imo (ondanks de baby new born insert). En ook vind ik het meer een drager voor buiten, voor binnen is het best een stug ding.
    Ik zoek inderdaad naar een doek voor het prille begin; de eerste weken/maanden. Een meer elastische doek is een goede tip!

    Voeden in de doek gaan we gewoon proberen dan :) Hij heeft namelijk zijn cluster momentjes en die wil ik hem echt wel geven, maar met een los lopende peuter kan ik niet een uur knuffelen zeg maar. Hopelijk kan dat dan (deels) in de doek :)
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Stel je vraag even op de facebook groep draagpraat. Daar haalde ik ook destijds mijn advies uit.

    Ik heb geen doek. Maar een gewone drager de lennylamb lennyup. Die is zo fijn. Ik vond de tula ftg een ramp ding.
     
  11. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Ik zweer ook bij de marsupi! Ik had ook meerdere doeken gekocht (geweven en rek) en een marsupi voor als de kleine wat groter zou zijn. Met 10 dagen oud toch eens in de marsupi geprobeerd (met verkleinbandje) en ik hem 'm bijna nooit meer afgedaan haha.

    Enorm voordeel is het hup om en af doen, kan ook heel makkelijk alleen. Én dus uitermate geschikt voor de hele kleintjes, ik en mn zoontje vonden het zelfs fijner dan een doek. Overigens draag ik er nu nog steeds mee... met 1.5 jaar oud ;) Tula geprobeerd maar daar kan ik echt niet mee overweg.

    Succes met kiezen!
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Tula free to grow, met maat 56 zit onze zoon er perfect in!

    Ik gebruik nu een dunnere doek, amazonas. Vind dikkere doeken niet fijn bij die kleintjes. Yaro is ook een fijn merk, heb daar een fijne ringsling van die ik ook al een tijd gebruik. Rekbare doek doe ik niets mee, vind ik te warm in huis. Little frog cubes serie vind ik heerlijk zacht, aanrader :)

    Marsupi is een ideale draagzak voor ukkies trouwens, als ik geen doeken had, had ik die gekocht nog.

    Voeden doe ik niet in de doek.
     

Deel Deze Pagina