Tips voor het huishouden te vergemakkelijken!

Discussie in 'De lounge' gestart door TanteTrien, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Waar koop je die Jemako doeken? Ik kom alleen op een vage site terecht als ik er op zoek.
     
  2. Mel3

    Mel3 Actief lid

    14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Wij doen het zo: Op zaterdag doet mijn man boven en ik beneden, kost ons een uurtje. De rest van de week houd ik het bij. Dat doe ik op maandag en woensdag en vrijdag. Dan haal ik de stofzuiger er door, wc reiniger in de wc's en even met een nat wegwerpdoekje er over. Met een sprayflacon met wat allesreiniger en water over de meubels. Vensterbank, trap en bank doe ik met de stofzuiger. Keuken: na het koken even een doekje over aanrecht en gasstel en de buitenkant van de kastjes. Verder houden we alles opgeruimd en hebben we niet veel prullen staan. De was doe ik 2 keer in de week. Een deel hang ik op, de rest gaat in de droger. Het huishouden kost me zo op zaterdag een uurtje en door de week 3 keer een half uur en het is hier altijd netjes.

    En de ramen? Jemako inderdaad. Besteld op een jemakoparty.
     
  3. Mel3

    Mel3 Actief lid

    14 mrt 2015
    268
    0
    16
    O en in de wc en de douche en de keuken liggen standaard een pak natte doekjes om even door de wasbak te halen bijvoorbeeld. Of iets anders snel weg te vegen.
     
  4. xxBloesem

    xxBloesem Bekend lid

    1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Jemako heeft geen webshop maar heeft verkoopsters in heel Nederland. zoek anders op Jemako + je woonplaats ofzo?

    Ik heb trouwens ramendoeken van Delphin. Dat merk ken ik verder niet maar heb ze op de markt gekocht. Deze waren goedkoper en zeker net zo fijn als de 'echte'. Het voordeel is dat hierbij twee droogdoeken zitten, ik heb ook nogal grote ramen dus dan is een droogdoek niet veel (net wat Sifra zegt)
    Verder geen schoonmaakmiddel gebruiken idd, en ik doe mijn doeken wel in de droger hoor. (geen wasverzachter idd)

    En inderdaad zijn ze niet alleen handig voor de ramen, ik gebruik de droogdoek eigenlijk overal voor: spiegels, beeldschermen, keukenkastjes, kranen, gasstel, etc etc. Heerlijk!

    Ik ben fan :D:D
     
  5. xxBloesem

    xxBloesem Bekend lid

    1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
  6. xxBloesem

    xxBloesem Bekend lid

    1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
  7. kersenflap

    kersenflap Niet meer actief

    gewoon iedere dag de basis en 2x per week wat uitgebreider,

    Wij hebben een hond en 2 katten stofzuigen doen wij in de ochtend rond 10 uur en in de avond als de kinderen op bed liggen, toilet boven doe ik als iedereen uit bed en beneden is, toilet beneden doe ik voordat ik in de nachten naar boven ga,
    De vaat doe ik bij iedere maaltijd even een klein sopje maken afwassen en direct afdrogen, badkamer doe ik als de kinderen in de douche bak zitten zit er dan toch ook direct bij en zoals ramen lappen stoffen uitgebreid en dat soort dingen gewoon eens per week even een 1,5 uur boos maken is alles weer netjes
     
  8. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Je man veel laten doen!! Haha!
     
  9. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hier heb ik net wat bestelt. Top bedrijf!

    Heb om de vloeren te dweilen een wisser waarbij je water in de steel doet. In een kwartier de hele benedenverdieping gedaan. Ons huis is vrij groot. Schoonmaken gaat dan bijna leuk worden haha
     
  10. Alizee

    Alizee Bekend lid

    3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de uitgebreide antwoord! Klinkt goed, ik ga ze ook bestellen:)
     
  11. xxx1976

    xxx1976 Bekend lid

    14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ik heb een to do list appje op mijn tel. Ik krijg dan dagelijks een melding van de dingen die op die dag moeten gebeuren (je kunt zelf de frequenties instellen van dagelijks/wekelijks/2 wekelijks/maandelijks etc). Na afloop kun je de klusjes afvinken. Super handig. En jaren geleden heb ik heel veel kledinghangers gekocht bij de IKEA. Ik vouw zo min mogelijk kleding, bijna alle kleren gaan hier aan de hangers (t-shirts, truien etc). Scheelt echt veel werk.
     
  12. Boekenwormpje

    Boekenwormpje Bekend lid

    1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe dit precies zo maar dan met een nat en een droog microcefalie ('wonderdoekje') van de action. En met hetzelfde resultaat.
     
  13. Boekenwormpje

    Boekenwormpje Bekend lid

    1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke app gebruik jij daarvoor?
     
  14. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ben ook benieuwd naar de app!
     
  15. Chiaraa

    Chiaraa Fanatiek lid

    27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ik ook ;)
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    jup. hier ook. gewoon een nat microvezel doekje en een droge. werkt net zo goed en kost geen drol.
    mn moeder werkt bij iemand die een godsvermogen aan jemako zooi heeft en ze gebruikt nu een gewone microvezel doek. werkt volgens haar net zo goed.
     
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    wat ook super werkt is een stoomreiniger. ben zo blij met dat ding. ik stond altijd flink te boenen met zo'n lifeheit ding met spons. kreeg er echt pijn van in mn schouders. dacht altijd dat het schoon was. water in de emmer was nooit echt zwart. totdat ik voor de eerste keer met die stoomreiniger had gedweild:$
    ik had nog geen halve kamer gedaan en de doek was gewoon pikzwart.
    dweilen is nu een eitje. ik hoef geen kracht te zetten of te boenen. bij erge vlekken even stomen en gewoon verder gaan en er later op terug komen. gaat super licht.
    ik gebruik hem overal voor. voor de badkamer, keuken, stoffen meubels, deuren, ontdooien van de vriezer enz.
     
  18. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Elke donderdag 1 kastje leeghalen, schoonmaken en opruimen! Nooit meer rommelige kasten en nooit meer spullen te veel!

    Elke ochtend en avond met een weggooi dettol (anti-bacterieel) doekje de wc bril en bovenrand van wc pot even afnemen. 1 seconde werk en nooit een vieze bril!

    's morgens voordat je gaat werken wc eend in de wc pot. 's middags als je thuis komt de borstel erdoor, is het mooi ff ingeweekt!

    Met grote schoonmaak: anti-kalk schuim spuiten op de glazen douchewand en alle kranen en dan afdekken met keukenrolpapier. Een nacht laten inwerken, de volgende morgen zo goed als nieuw! Kan ook met azijn: Keukenrolpapier inspuiten met schoonmaakazijn en dan op je douchewand of kraan 'plakken' een nachtje laten inwerken en afspoelen maar!
     
  19. Badeend81

    Badeend81 Actief lid

    12 jul 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd wat voor stoomreiniger je gebruikt, en jan dat ook op houten vloer?
     
  20. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat gemakkelijker worden, ik was voorheen veel te perfectionistisch. Nu met 3 kids heb ik het meer los kunnen laten, moet ook wel. Ik doe de dingen op ma en vrij als de kids naar school zijn en soms ook lekker gewoon n keer niet. Soms nog een extra keer stofzuigen of wc schoonmaken maar vind t prima zo.
     

Deel Deze Pagina