Tips voor het zitten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dafje, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo dames,

    Heeft iemand tips voor het zitten, waar dan ook? Ik heb last van mijn stuitje, en bij langer dan een half uur staan/zitten/lopen ook last van mijn rug, moet steeds afwisselen. Nu bij het hangen op de bank, wat tot nu toe best goed ging, heb ik erg last van druk op mijn middenrif en net onder mijn ribben. Alsof er geen plek meer is daar en wordt daar erg moe van en kortademig. Ik zit al met verschillende kussens in mijn rug, maar dit helpt na een aantal minuten ook niet meer. Heeft iemand tips voor comfortabeler/beter zitten?
     
  2. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Oh hoe herkenbaar... Heb zelf m'n stuitje een jaar of 7 geleden gebroken, en nu ik zwanger ben speelt dat weer op! M'n tush cush (met gat) helpt ook niet meer... Op het werk ga ik wel eens een tijdje op m'n knieen voor het bureau zitten.

    Ben heel benieuwd naar andere tips, ik kan ze ook gebruiken!
     
  3. Ik heb van dat kussen gehoord op de zwangerschapscursus, waar kan je dat krijgen?
     
  4. esther79

    esther79 Actief lid

    4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Hallo,
    het lijkt mij dat je je bekken zo stabiel mogelijk moet houden..Dus hangen op de bank zit er ff niet meer bij..En als je dat wel doet, dan in ieder geval met een kussen tussen je benen, en niet wijdbeens zitten ofzo..Als je gewoon op een stoel zit, kies dan een rechte stoel (waar je niet in hangt) en ga niet met je benen over elkaar zitten..Dit zijn tips van de fysio die ik heb gekregen ivm mijn bekkeninstabiliteit..Hoop dat jij er ook wat mee kunt, sterkte!
     
  5. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Koop een oefenbal. Zo'n soort skippybal. Dit zit heerlijk en verlicht de druk op je stuitje en bekken. Ik gebruik hem al sinds week 15 en het gaat prima.
     
  6. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb een andere houding aangeleerd van de fysio omdat ik ook zit te kloten met mn stuitje en rug. Ik moet ook rechtop zitten, dat je onderrug een klein holletje heeft en je borst een klein beetje omhoog. Niet in elkaar zakken dus. En idd niet met je benen over elkaar en af en toe even opstaan om te lopen. En je moet vooral ook niet gaan hangen, bijvoorbeeld als je achter de computer zit. Probeer zoveel mogelijk recht te zitten (best moeilijk vind ik hihi)
    Sterkte!
     
  7. Rechtop zitten is vermoeiend hihi. Als ik dat te lang doe moet ik inderdaad ook een stukje lopen, anders trek ik het niet. Gelukkig laat mijn werk dat wel toe.

    Loop nu al drie weken elke dag met rugpijn en pijn in mijn stuitje. Trouwens fietsen is ook echt niet te doen. Volgende week donderdag ga ik weer naar de vlos, wie weet heeft zij nog concrete tips of verwijst ze me door...

    Die bal, das wel een idee denk ik. Wij hebben op mijn werk ook van die ballen (werk op een basisschool) kan ik meteen testen of het wat is :) Ga ik maandag meteen uittesten. Zullen de kinderen ff raar kijken haha! Scheelt dat ik kleuters heb :)
     
  8. Is er verder nog iemand die tips heeft?
     
  9. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo Dafje,

    Dat kussen kun je bij de thuiszorgwinkel krijgen (groene kruis, of hoe dat nu ook heet...) - waar je ook de klossen en zo kunt halen. Het loopt ook een beetje schuin af (die van mij tenminste) waardoor je vanzelf je bekken naar voren kantelt als je erop zit. Hopelijk helpt het!

    Succes!
     

Deel Deze Pagina