Tips voor litteken gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mimi91, 22 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimi91

    Mimi91 Actief lid

    24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    Ik hoop dat iemand mijn verhaal herkend en dat ik goede tips kan krijgen..

    15 januari ben ik bevallen van een zoontje, L. Het was een pittige bevalling. L. had geen hartslag meer en is binnen 7 minuten geboren en hij is ook gereanimeerd. Omdat hij zo snel geboren moest worden ben ik flink ingeknipt. De knip is mooi geheeld, maar sinds ik afgelopen week weer werk doet het echt zeer. Ook nu met het warme weer... het schuurt echt overal tegen aan en langs :confused:. Het litteken loopt ook een stuk over mijn bil heen.

    Ik heb al veel geprobeerd waaronder elke dag masseren om het te versoepelen, boxershorts dragen, onderbroeken, strings... niets werkt.

    Iemand een goede tip?:thumup:
     
  2. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Katoen of naadloos ondergoed en insmeren met kokosolie of bepantenzalf..
    Sterkte!
     
    Mimi91 vindt dit leuk.
  3. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Lading sudocreme erop.
    Veel sterkte :(
     
    Mimi91 vindt dit leuk.
  4. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Januari is natuurlijk nog niet zo lang geleden. Ik zou het inderdaad zo soepel mogelijk houden en verder.... tsja. Vrees ik dat je toch geduld moet hebben tot het litteken zelf wat soepeler wordt. Hier ook een flinke knip gehad bij mijn 1e bevalling (vacuümverlossing i.v.m. foetale nood) en dat duurde ook even tot ik geen last meer had van mijn litteken.

    2e bevalling weer ingeknipt, niet zo'n grote gelukkig, en ook hier wel even last gehad ervan.
     
    Mimi91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina