Tips voor "slaapdrama"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Toys, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hé Meiden,

    Overdag slaapt onze dochter prima maar savonds is het de laatste tijd echt drama.
    Ze is erg moe en valt ook wel even in slaap in haar eigen bedje maar na 10 minuten wordt ze wakker. Als ik ga kijken is ze hartstikke druk en strekt ze haar armpjes al omdat ze uit bed wil. Ik neem haar dan wel eens mee naar beneden en zit ze een half uurtje op schoot te knikkebollen. Breng haar dan weer naar boven en dan begint het weer opnieuw ... 10 minuten slapen en dan er weer uit willen.
    De laatste paar dagen nemen we haar mee naar ons bed en dan valt ze heerlijk in slaap op de borst van mijn vriend en leggen haar dan weer terug in bed. Soms slaapt ze een uurtje en een andere nacht twee maar ze wordt altijd weer wakker.
    We leggen haar nu dus snachts bij ons in bed en dan is ze ook zo vertrokken en slaapt vervolgens heerlijk.
    Ik heb echt het idee dat ze erg aanhankelijk is de laatste tijd en bang dat we haar alleen laten. Eenkennig??
    Wie herkent dit en heeft er tips? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze iedere nacht bij pappa en mamma in bed slaapt.

    Dank alvast!

    Toys
     
  2. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Helemaal niemand??
     
  3. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi Toys,

    Ik heb helaas geen tips voor je want ons monstertje doet exact hetzelfde. Naast papa en mama is er niks aan de hand en slaapt hij goed maar zodra hij in zijn eigen bedje moet doet hij ook alleen maar hazenslaapjes. Ik ben 2 dagen geleden begonnen met druppels van de homeopaat en ik merk wel dat hij nu iets minder onrustig wordt maar ik durf niet te zeggen of dat hieraan ligt. Ik kan je hier allicht van op de hoogte houden;)
    Verder hoop ik dat de gouden tip ooit nog eens voorbij komt!

    Liefs Michelle
     
  4. firegirl

    firegirl Niet meer actief

    Misschien dat ze overdag wat teveel slaap krijgt en daardoor 's nachts minder moe is?

    En ja, bij Emma hielp het altijd haar 1 nacht te laten huilen (tenzij ze overstuur is natuurlijk) en daarna sliep ze altijd weer lekker door...

    Of je doet het in stapjes. Eerst bij jou in bed in slaap vallen, in een bedje naast jou leggen, als dat goed gaat, haar in slaap laten vallen in dat bedje en zo het afbouwen tot ze weer gewoon in haar eigen bedje op haar kamertje slaapt.
     
  5. firegirl

    firegirl Niet meer actief

    Oh ja, ik zou haar niet mee naar beneden nemen. Dat vinden ze natuurlijk erg leuk en ze hebben snel dingen in de gaten hoor.. Ook het meenemen naar je eigen bed, maar ik kan natuurlijk niet inschatten hoe ze 's nachts is. Maar ze zijn niet dom hoor!
     
  6. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    de 6 maanden sprong lijkt mij.. die schijnt nogal heftig te zijn. weet niet wanneer je dochter geboren is? ben het verder met firegirl eens!
     
  7. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    hier gebeurde precies hetzelfde vanaf ongeveer 6 maanden.
    en ik moet zeggen helaas geen tips.
    wij hebben nu net pas onze weg er een beetje in gevonden.
    hier blijkt het verlatingsangst en angst voor bepaalde geluiden te zijn.
    ze slaapt nu tijdelijk naast ons bed.
    dit weekend gaan we weer proberen in haar eigen kamer.
     
  8. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mee eens! Hoe klein ze ook zijn ze zijn echt niet dom en ze wennen er aan en dan krijg je hier strax drama's mee. Heb verder geen tips voor je maar zoals firegirl het zegt ben ik het wel mee eens. Ik haal mijn zoon nooit naar beneden als hij wakker wordt 's nachts. Troost hem op zijn eigen kamer en vertel hem dan altijd een verhaaltje en loop met hem in zijn kamertje en leg hem dan weer langzaam aan in bed, dit werkt altijd goed hij gaat dan weer slapen.
     
  9. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Meiden dank allemaal voor jullie reacties!

    Ik begrijp ook donders goed dat ze niet achterlijk is .... ze heeft alles goed in de gaten hoor.
    Want als mamma of pappa er is dan is alles weer koek en ei.
    Ik heb haar gisteravond niet naar beneden gehaald en af en toe even wezen kijken maar ze is dan ook klaarwakker ..ze ligt echt te stuiteren in bed. Ik heb haar vervolgens 5 kwartier laten huilen en ze is daarna gelukkig vanzelf in slaap gevallen en werd vanmorgen pas om half acht wakker, heerlijk!
    Overdag slaapt ze ook niet veel dus dat zal het niet zijn denk ik. ze slaapt alleen een paar uurtjes na haar fles rond 12:00 uur, verder niet/weinig.
    Vanaf een paar weken sliep ze al door en we hebben nooit problemen gehad met haar wat slapen betreft.
    Ik neem dan maar aan dat het de beruchte 6 maanden sprong is.
     
  10. angel81

    angel81 Bekend lid

    10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik heb veel gehad aan het boek "lekker slapen zonder huilen". Daar staan goede tips in en verteld je ook wat over het slaappatroon van je kindje. Misschien heb je er wat aan. En als het het sprongetje is: hier ging dat na 1 a 2 weken vanzelf weer over. Bij ons ging de eerste 1,5 jaar zo wie zo gepaard met goede en slechte slaap-periodes. En in de slechte periodes lag ze bij ons in bed omdat ze voor mijn gevoel die troost gewoon erg nodig had.
     
  11. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Dit gevoel heb ik ook wel een beetje. Wil haar dan bij me houden maar ben zo bang dat het een gewenning wordt en dat wil ik juist niet.
     
  12. angel81

    angel81 Bekend lid

    10 apr 2007
    920
    0
    0
    Dat is natuurlijk wel het risico... Maar (goed hoe ga ik dit uitleggen zonder iemand te beledigen?) ik ben niet echt een zweverig type en ben dus niet van: "terug naar de natuur en wie legt zijn kind na na 9 maanden in de buik in een koud bedje" maaaaar soms hebben kindjes troost nodig en daar ben ik voor. En uit ervaring weet ik dat als ze na die periode weer genoeg zelfvertrouwen hebben dat ze met gemak weer terug in bed gaat. Het is hier eigenlijk nooit echt een probleem geweest. Maar dat boek is echt misschien wel een aanrader, daar staan echt goede tips in voor iedereen op een moeder-instinct manier zonder te pushen of te betweterig te zijn...

    Sommige kindjes hebben wat meer troost en geborgenheid nodig...
     
  13. firegirl

    firegirl Niet meer actief

    @toys. Ik vroeg me af he... Klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar slaapt ze niet te weinig? Je zei dat ze alleen na haar flesje 's middags even slaapt. Ze is 6 maanden, dat lijkt me vrij vroeg voor 1 slaapje. Het kan hoor! Elk kind is anders, maar als een kind oververmoeid is, komt het ook erg lastig in slaap. Misschien moet je haar toch ook 's ochtends nog eens in bed leggen. Emma sliep rond die tijd nog 3 keer op een dag. 's Ochtends tussen 10 en half 12, 's middags tussen 2 en 4 en soms een hazenslaapje van half 6 tot 6 en dan ging ze half 8 naar bed voor de nacht tot de volgende dag half 8. Haha, ja een slaapkoppie ik weet het. Maar ze zeggen dat als een kindje overdag genoeg en goed slaapt, dat het 's nachts ook beter slaapt.

    Al wel goed dat ze afgelopen nacht goed heeft geslapen! Laat je ons weten hoe het aankomende nacht ging?
     
  14. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ze krijgt rond 20/21 uur haar laatste fles en slaapt dan tot een uur of half acht/acht uur. Ze krijgt dan haar flesje en slaapt daarna nog tot 10 uur. Ze krijt dan fruit en rond half 1/1 uur krijgt ze pap en dan gaat ze naar bed. Ze slaapt dan tot 3/4 uur en dan idd nog wel eens een hazenslaapje rond 6 uur. In tegenstelling tot ons zoontje is zij gewoon een wakkere baby maar ik heb niet echt de indruk dat ze te weinig slaap krijgt en/of oververmoeid is. Thanks voor het meedenken!

    Ze heeft vanavond om 20.00 haar laatste fles gehad en ze slaapt nu eindelijk. Ze heeft weer ruim een uur gehuild. Af en toe wezen kijken en even uit bed gehaald en getroost. Daarna weer in bedje gelegd. Dit heb ik een keer gedaan en net mijn vriend nog een keer maar nu slaapt ze eindelijk.
     
  15. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook sinds ze 6 maanden was, wat drama's gehad 's nachts. Soms ging het weer 2 weken goed, dan was het weer 3 weken mis. Wij hebben haar ook regelmatig bij ons in bed genomen, zeker in de weken dat ze nogal ziek was. Ik heb haar ook weleens laten huilen, toen ze niet ziek was, de nacht erop ging het al een stuk beter. Nu gaat het juist heel erg goed, waar het aan ligt, ik heb geen idee. Het is en blijft moeilijk en ik ben nogal zwak 's nachts: ik neem haar liever even bij ons dan dat er niemand slaapt vanwege het huilen... Echt tips heb ik helaas niet.
     
  16. mensis1978

    31 okt 2008
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    amsterdam
    Wij hebben precies hetzelfde hier, alleen onze zoon is bijna 9 maanden. (9 maanden sprong???) Hij sliep al maanden van 19.00 tot 08.00 uur zonder maar 1x wakker te worden en nu elke avond huilen rond een uur of tien, elf en dan niet meer willen slapen tot een uurtje of twaalf! Ik dacht eerst dat het zn tandjes waren maar de 2 tanden zijn nu door dus volgens mij ligt het daar niet aan. Ik ben alleen bang dat hij er nu aan went want we nemen hem wel mee naar beneden omdat hij anders zo overstuur wordt.
     
  17. firegirl

    firegirl Niet meer actief

    @mensis. Dat lijkt me idd minder wijs. Had al eerder ook aangegeven dat ze dat gauw genoeg in de gaten krijgen. Krijsen en lekker naar beneden haha. Kan idd ook gewoon een sprongetje zijn en dan is het verstandig niet 'verkeerde' gewoontes aan te wennen.

    @toys. Hoe is het afgelopen nacht gegaan? En zoals ik je hoor slaapt ze idd dan niet te weinig denk ik. Dat zou je dan overdag ook wel merken.
     
  18. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Het begon goed gister. Rond half 11 werd ze weer wakker.
    Eerst even eruit en op de borst van mijn vriend is ze in slaap gevallen toen hup weer naar haar eigen bedje.
    Toen wij net sliepen begon het weer. Ze werd wakker en wilde er uit, ze was klaar wakker.
    Toen ongeveer 20 minuten laten huilen maar snachts kan ik daar niet zo heel goed tegen.
    Heb haar uit bedje gehaald en weer bij ons in bed gelegd.
    Zelf slaap ik dan niet zo goed. Ben bang dat ze onder de dekens komt ofzo dus schiet steeds wakker om te kijken of ze er nog wel is.
     
  19. firegirl

    firegirl Niet meer actief

    @toys. Kun je haar dan niet tijdelijk in een campingbedje op jouw kamer doen? Dat is voor jou in ieder geval beter dan bij jullie in bed en went ze aan iets van afstand.
     
  20. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ja dat zou een idee zijn Firegirl. Wij hebben helaas geen campingbed en om nou zo'n ding aan te schaffen voor dit ...
    Tot nu toe gaat het ook nog prima. Heb rond half acht met haar onder de douche gestaan ... lekker lang.
    Toen heeft ze even een hazenslaapje gedaan en werd ze om 21 uur wakker voor de laatste fles. Ze kon haar oogjes al niet eens meer openhouden, zo moe dat ze was. Na het flesje direct weer naar bedje gebracht en ligt tot nu toe heerlijk te slapen.
    Normaal gaat ze savonds nooit in bad/douche .... misschien heeft dat wel geholpen, wordt ze natuurlijk heerlijk rozig van.
     

Deel Deze Pagina