Tips voor vakantie in verlof gezocht

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door momim, 28 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Hoi allemaal,

    onze oudste wordt in maart 4 en in december is de jongste geboren. We willen eigenlijk nog even van de gelegenheid gebruik maken om lekker als gezin buiten de vakantie weg te gaan.
    Bij de oudste zijn we destijds naar center parcs geweest, maar ik lees nu overal dat het zwembad zou koud is geworden, dat zou ik dan ook zonde vinden, voor de oudste kan dat nog wel, maar voor een baby is dat dan niets.
    Zelf heb ik vooral veel zin in zon :) afgelopen zomer niet op vakantie geweest, want we waren druk met klussen in ons nieuwe huis en verkoop van ons oude huis. We zijn een week voor de bevalling over gegaan, dus ik vind dat we wel een beetje vakantie hebben verdiend ;)
    Maar is vliegen met een baby van 3/4 maanden te doen?
    Kortom, hebben jullie goede tips of ideeen voor een fijne vakantiebestemming?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Centre parcs heeft zn water weer warmer gezet.

    Ik zou niet vliegen met een baby van 3/4 maanden, maar hier hebben we chronische oorontstekingen in de 50% kans zitten (man had t tot zn 10e). Die gok wil ik daarom zelf niet wagen. Maar genoeg die t wel aandurven (en allicht genetisch beter zitten qua kansen op oortjes problemen)
     
    momim vindt dit leuk.
  3. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.688
    1.612
    113
    Vrouw
    Wij vlogen al met ze toen ze 3/4 maanden waren. Ideaal juist, kruipen ze ook nog niet. Wij vlogen de hele kinderwagen incl reiswieg mee. Baby slapen aan het zwembad en lekker met je oudste zwemmen.
     
    momim vindt dit leuk.
  4. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    #4 Neskio, 28 jan 2023
    Laatst bewerkt: 28 jan 2023
    Wij zijn naar Mallorca en Tenerife geweest met kleine kinderen / baby's. Voordeel van Mallorca is toch wel dat de vliegreis maar 2 uurtjes is, dus misschien wat fijner met een baby. In ons vliegtuig zaten 12 babys haha. Je hebt van juni - september echt warm zee / zwembad weer (wij zijn de 3de week van september geweest en hadden nog echt strandweer maar de laatste dagen werd het wel iets koeler. Tenerife is altijd wel lekker >20 graden, 4 uur vliegen, maar de echte warme maanden zijn net iets langer mei tm oktober. Wij zijn in december geweest en dat was ook echt prima (wel verwarmd zwembad). Wij hadden in mallorca een appartement in een hotel zodat we voor de kids / baby een aparte slaapkamer hadden en zelf als ze sliepen in de woonkamer konden zitten en we een keukentje hadden. Maar verder wel alle faciliteiten van het hotel. En in tenerife een kamer met een scheidingswand tussen de slaapkamers.

    Ik lees nu dat je voor maart zou willen gaan , je zou ook nog kunnen overwegen wat later te gaan. Bij 4 jaar mogen ze nog een weekje school missen omdat ze niet leerplichtig zijn (hebben wij gedaan maar moet je wel willen). Anders zou ik denk ik voor de canarische eilanden gaan en iets met een verwarmd zwembad. Of curaçao maar dat is wel ver vliegen haha.
     
    momim vindt dit leuk.
  5. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    3/4 maanden is prima te vliegen met een baby. Wij zijn zelfs naar Amerika gevlogen. Maart is wel op veel plekken in Europa koud denk ik.
     
    momim vindt dit leuk.
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    curaçao is heerlijk, mooi weer, leuk ook voor de oudste, en omdat het een directe vlucht is lijkt het me met een baby ook goed te doen. het is Nederland in de tropen. het is ook niet te groot, dus een keer een auto huren en het eiland verkennen is goed te doen.
    Anders Canarische eilanden, ca 4-5 uur vliegen. ook al lekker weer in maart. zelf zijn we met de jongste op Tenerife geweest, prachtig eiland, aan de zuid kant het meest mooi weer.
    De andere eilanden ken ik niet maar lijken me ook prima voor een leuke mooi weer vakantie.
    middellandse zee gebied is nog wat frisser voor een echte zon vakantie in die tijd. voor de Canarische eilanden zou je eens bij Eliza was here kunnen kijken. vonden wij altijd leuke organisatie, met kleinschalige vakantie parken, of appartementen, in mooie omgeving, en autohuur en vlucht zitten erbij.
     
    momim vindt dit leuk.
  7. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    3/4 maanden vliegen zou ik dan juist wel doen. Ik heb twee keer gevlogen met net 1 jarigen en dat vond ik echt de hel. Dat raad ik af :roflmao: Gran Canaria is super kindvriendelijk en een lekker zonnetje!
     
    momim vindt dit leuk.
  8. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Goed om te horen dat de meesten vliegen met zo’n kleintje juist makkelijk vonden! Kun je kinderwagen gewoon meenemen of moet je daar nog iets voor regelen? Met ons zoontje weleens gevlogen maar toen liep ie al zelf en dus alleen draagdoek meegenomen voor de langere stukken.
    Curaçao zijn we zelf al eerder geweest maar ik vrees voor een jetlag bij mijn oudste, dat is nogal een lastige slaper. Canarisch eiland klinkt wel goed ik ga eens kijken :) nu mijn man nog mee krijgen, die vindt van ons nieuwe huis genieten al vakantie :rolleyes:
     
  9. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.931
    1.660
    113
    Vrouw
    Bagage moet je aangeven, dus dat moet je bij boeken dan doen. voor vervoer op de luchthaven in vliegtuig en op bestemming zou ik een draagzak kiezen
     
  10. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ja vliegen met een 3/4 maanden baby vond ik juist veel fijner dan toen ze rond een jaar waren, alles willen ontdekken en liever niet meer stil willen zitten haha.

    Wij zijn toen mijn zoon 3 maanden was en dochter net 4 naar Portugal op vakantie geweest. Nog prima te doen qua vluchttijd, alleen was dat wel september, dus natuurlijk andere temperaturen dan in deze periode.

    Ik had toendertijd gewoon de kinderwagen met wagenbak + maxi cosi meegenomen, wel moet die apart ingecheckt worden, dus op het vliegveld zelf gebruik gemaakt van de draagzak. Had wel een tas gehuurd om mijn kinderwagen en accessoires in te doen, zodat hij geen schade op liep.
     
  11. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.601
    430
    83
    Vrouw
    Ik ga mee met @mamameer Curaçao is heerlijk en goed te doen met 2 kleintjes.
     

Deel Deze Pagina