Tips wat te doen in vakantie

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Emm27, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Hoera! Ik en mij 2 kinderen (6 en 3) hebben vakantie! Helaas moet mijn man gewoon werken, en heb ik geen idee wat we allemaal kunnen doen.

    Hebben jullie tips?
    Hele dagen thuiszitten wil ik natuurlijk niet, en het wordt helaas ook niet alle dagen mooi weer
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Wij hebben er al een week opzitten en gaan nu de tweede week in. Heerlijk. :)

    Wat te doen, bv.:
    - zwemmen
    - museum
    - bibliotheek
    - bioscoop
    - dierentuin
    - kinderboerderij
    - pretpark
    - speeltuin (kan zowel binnen als buiten)
    - op bezoek/iemand op bezoek laten komen
    - knutselen
    - koekjes of cupcakes bakken (en eventueel versieren)
    - thuis een film kijken (eventueel vooraf zelf popcorn maken)
    - als je een bad hebt: extra lang in bad (met extra veel schuim ;))
    Wij komen de vakantie wel door. (y)
     
  3. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Hier weer een abonnement genomen bij 2 kleine parken. Sprookjesbos en de valkenier.
    Verder staat het trampolinepark nog op de planning. Speeltuin in de buurt voor als het niet regent.
    Bioscoop is ook altijd leuk. De Fabeltjeskrant speelt nu. Vandaag geweest en ik kon het niet, vriend wel. Nou, ik heb in m'n kindertijd niks gemist :roflmao:
    Zoon wil ook naar Dumbo maar hier in de buurt is die alleen in het Engels, in Belgiƫ wel in het Nederlands dus dat gaan we waarschijnlijk ook nog doen.
    Dagje naar oma en opa.
    Een gamedag is ook eens leuk. We hebben eens een hele dag samen Mario oddysey gespeeld :D
    Geocachen is ook leuk om te doen met kinderen.

    Pff jammer dat de vakantie nog maar een week duurt voor hem en voor mij nog maar 4 dagen.
     
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    We zijn afgelopen weekend naar de dierentuin geweest en gaan volgend weekend naar een pretpark. Dus dat komt wel goed! Kan zat uitjes bedenken maar elke dag naar iets heel bijzonders is ook niet nodig..

    Bedankt voor de tips dusver!!
     
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Hier ook alleen met de kids geweest, wij hebben de volgende dingen gedaan: ochtendje dierentuin, ochtendje buitenspeeltuin, spelen in de tuin, ochtendje boerderij, shoppen.

    Komende week wordt meer uitdaging met het weer maar we gaan naar de bieb , binnen speeltuin en met vrienden afspreken.
     
  6. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Middagje kinderboerderij, wandelen in het bos, fietstochtje maken, naar het tuincentrum voor plantjes/zaadjes in de tuin - en daarna samen tuinieren, film kijken, lekker lang op het grote bed liggen met de tablet (mag normaal gesproken niet :p), taart bakken, slaapkamer opruimen/veranderen, hutten bouwen in de woonkamer/tuin, op visite gaan, verkleedpartijtje, samen een bijenhotel maken
     
  7. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.414
    783
    113
    Mijn 4 jarige is al 1,5 week alleen maar met alle buurtkinderen aan het spelen buiten. Dood moe elke dag. Straks kan hij weer lekker uitrusten op school. Van het weekend naar een indoor speeltuin geweest.
     
  8. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.529
    7.033
    113
    Zwemmen
    Op de fiets naar opa en oma en daar een middagje spelen
    Naar de markt voor een visje (liefst ook op de fiets, dat is hier zo'n half uurtje fietsen, zijn ze meteen een beetje moe en slapen goed 's avonds ;) )
    Iets bakken
    Ze mogen om beurten 1x iets gezonds en 1 x iets ongezonds kiezen om te eten, dan helpen ze ook mee met koken
    Dochter vindt het heerlijk om alleen boodschappen te doen in het dorp, op de fiets, is ze ook zo een uur zoet
    De knutseldozen tevoorschijn halen, met alles wat er in zit mooie kunstwerken maken. Of met elkaar naar de Action voor nieuwe knutselspullen
    Boswandeling
    Puzzels tevoorschijn halen die ze al heel lang niet hebben gedaan, en die met elkaar maken
    Vouwblaadjes pakken, computer aan op een site voor origami en vouwen
    Naar de bieb
    Film uitzoeken op netflix en kijken (maar dat valt niet echt mee, de wensen liggen te ver uiteen nu met 4,7 en 10 jaar, helaas)
     
  9. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Wij hebben een abonnement op een soort kinderboerderij met meerdere grote speeltuinen en waterspeelplaats. Super leuk ga er vaak heen.

    Fietsen of steppen.

    Speeltuin soms ga ik voor de afwisseling naar een speeltuin wat verder weg. Afspreken met een vriendin en haar kids, voor iedereen nog leuker.

    Buiten spelen in de tuin, zandbak.

    Naar het bos. Mijn zoontje vindt het nu leuk om insecten te zoeken.

    Bal mee en ergens gaan voetballen.

    Samen gezellig boodschappen doen en dan onderweg ergens iets drinken met iets lekkers.

    Picknicken.

    Zwembad.

    Bibliotheek.

    Op visite opa, oma, oom, tante, een vriendin.

    Als het regent, samen knutselen.

    Duplotoren proberen te bouwen tot tegen het plafond.

    Binnenspeeltuin.

    Ijsjes, fruitsalade maken.
     
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Wij hebben er al 1.5 week vakantie op zitten, tot nu toe hebben we dit gedaan:
    Archeon
    Nemo
    Middag Ballorig
    Met het mooie weer een dag wezen zwemmen bij een zwembad met binnen en buiten bad.
    Middag met waterbalonnen gespeeld.
    2 geocaches gevonden.
    En ze hebben nog 1 dag schoolvoetbaltoernooi gehad.

    De waterleidingduinen staan nog op de planning.

    Verder spelen ze ook heerlijk buiten met hun vriendjes.
     
  11. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    We hebben een museumkaart sinds kort, dus musea. Verder hebben de kinderen een spacescooter gekocht met koningsdag en daarmee vermaken ze zich kostelijk. En we doen wat praktische dingen, tandarts kapper etc.. gister op bezoek geweest mijn broertje, schoonzusje en nichtje. We komen de tijd redelijk door.
     

Deel Deze Pagina