Tips zijn welkom!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kimmetjuh90, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dag lieve dames!
    Dat ik net ontdekte dat ik zwanger was, had ik enkel pijnlijke borsten en was ik wat meer moe dan anders.. en had ik heel veel trek in komkommer..
    Nu is t wel anders.. Ik ben de hele dag door zo ontzettend moe, ik val gewoon telkens in slaap, en als ik ertegen vecht voel ik.me een zombie, alsof ik een nacht lang heb staan feesten!
    Eten ging ook prima, tot gisteren..
    Ik krijg geen hap door me keel, gister met heel veel moeite een broodje shoarma op gekregen, daarna moest ik echt mn best doen om niet te kokhalzen..
    Vandaag maar 4 patatjes weg kunnen krijgen en 1 hapje frikandel..
    Gister avond had ik wel heel veel zin in Turkse pizza, en die heb ik dan ook gekregen en die ging er wel goed in..
    Ook heb ik t continu koud, zelfs met een deken, en t gevoel als of ik een mega zware griep te pakken heb..
    Hebben jullie enige tips?
    Ik heb dit bij dochterlief niet gehad!
    Toen wist ik pas vrij laat dat ik zwanger was, en nu is t in volle glorie aanwezig.. het is zelfs zo erg dat ik eraan zit te denken mijn werk op de hoogte te stellen dat ik wellicht moet stoppen, want dat hou ik ook niet vol (Ik werk als postbezorgster voor postnl)
     
  2. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ohhh, ik voel zo met je mee!

    En iedereen maar zeggen dat het met 12 weken beter zou worden en daarna met 14 weken, en 16 weken...

    Bij de eerste was dat ook zo, maar nu?

    Misschien even je ijzer laten testen oid?
     
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja is misschien een goed idee, dank je!
     
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ik bedoel het niet lullig hoor, maar misschien moet je wat gezonder gaan eten? Ik lees nu shoarma, patat en pizza...
    Rond jouw termijn had ik ook steeds zin in vette happen maar als ik ze at werd het niet beter of zo. Toen wat meer groenten gaan eten (fruit was vaak te zuur) en ik knapte echt op.
    Nogmaals; niet naar bedoelt en misschien zit ik er wel totaal naast!
     
    Leraje vindt dit leuk.
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Heel herkenbaar. Vooral dat grieperige gevoel. Hier was het altijd 's avonds. Helaas had ik deze zwangerschap HG dus uiteindelijk ging dat grieperige gevoel wel weg rond de 12 weken en kwam daar 30 keer spugen op een dag voor terug. Hopelijk blijft dat je bespaard.

    Tips;

    - Hier hielp het om toch veel in beweging te zijn overdag. Bijv wandeling in de buitenlucht

    - Granny Smith Appels tegen de misselijkheid/nare gevoel

    - Eten waar je zin in hebt. Dat was het eerste advies van het ziekenhuis. Zolang je maar iets binnenkrijgt en gezond eten kan wel weer zodra je je weer beter voelt.

    - Iets eten voordat je opstaat uit bed.

    Hopelijk heb je er iets aan.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Hey je lijkt mij wel! Had t ONWIJS koud en zo moe als een hond en dan vervolgens niet kunnen slapen al ben je bekaf. Ben van de week na een halve dag werk naar huis gegaan, voelde me zo rot. Thuisgekomen tig dekens bij elkaar geplunderd en op bed gaan liggen ik kreeg mn handen en voeten echt niet meer op temperatuur dat waren ijsblokken. Tegen 21:00 ging mn verwarming ineens weer aan, toen stikte ik de moord had ik t ineens de andere kant op, voelde in elk geval wel een stuk beter ookal was t ook niet comfortabel maar tot t bot toe koud zijn en blijven is echt k*t.

    Gevoelsmatig was mn batterij nog verder leeg dan na 20 weken 2.5 uur slaap (opgeteld) gevolgd door een huilbaby 6 weken lang die alleen met een fles in dr mond 20 minuten stil was en voor de rest t uitgilde dag en nacht door. Je bent al moe en dat kou gevoel maakt t niet makkelijker, dat vreet energie.

    Weet niet hoe t met ukkie is, ga er van uit dat t goed gaat. Maar ik zat vanmorgen op die zwangerschapsvitamines van de etos te kijken en daar zat maar 15% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid magnesium in maar wel vitamine B12 tegen de vermoeidheid...ik mis wat.

    Bekend met ijzer en magnesium icm vermoeidheid heb ik die ook als losse tabletten staan. Dus ik heb er los 1 magnesium tablet bijpakt (50%) en voel me een sinds een paar uur daarna gewoon weer helemaal mezelf!

    Bijna tegen t verdachte aan, vandaar de opmerking dat ik niet weet hoe t met ukkie gaat heb geen luikje om te kijken of die t nog doet (ja je bedenkt je soms hele gekke of erge dingen als je van heftige klachten naar geen vuiltje aan de lucht gaat) maar t verschil is wel mega opvallend.

    Voorlopig hou ik magnesium dus maar even erbij aan, die extra 50% naast de 15% en wat je verder nog binnenkrijgt geloof ik wel dat dat kan zonder issues. En dan volgende week hopelijk een stoere gup op de echo te zien die gewoon lekker op zn plekkie zit te ontwikkelen.
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Het kwam deze week zo uit, en ik heb een hele vervelende craving namelijk: Turkse pizza, ik heb daar nu 1x aan toe gegeven, want ja ik moet wel iets eten.. dan maar iets waar ik heel veel zin in heb.
    Ik had t ook met aardappelen vlees en groente, en dat was nu 3 dagen geleden nog, we eten nooit zoveel ongezond na elkaar, maar deze week kwam dat nou eenmaal zo uit.
    Normaal eten we door de weeks gewoon gezond aardappelen vlees en groente, en in t weekend wil er nog wel eens patat ofzo voorkomen, maar aangezien ik dat dus allemaal niet meer moet, zal dat voor mij niet meer voorbij komen.
    Dus ja.. je zit er naast, en ik probeer alles qua eten gewoon te proberen, maar als ik niks eet is t ook niet goed voor de kleine..
    Ik zit met de handen in t haar, en dan word ik zo op mn nummer gezet omdat er nu 1x t zo met de planning uitkwam dat we een paar ongezonde dagen hadden..
    Ik snap dat t niet vervelend bedoelt word, maar t voelt wel zo.. Ik probeer gewoon van alles.. dingen wat ik altijd wel lekker vond snap je?
    We eten heus niet altijd ongezond hoor.. misschien had ik dat erbij moeten zetten.
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je, ja bewegen doe ik dus wel dagelijks als ik mn post loop, en dan heb ik er ook idd geen last van, of nahja in mindere mate..
    T is hier ook idd savonds dat t echt paste speelt, dus dan zou ik eigelijk gewoon moeten proberen om te gaan wandelen?
    Dat kan ik wel proberen :) Dank je wel!
    Enne dat ongezonde was maar 2 dagen ivm man die laat thuis kwam :) normaal eten we hier gezonde dingen:) ben nu ook heel erg op zoek naar wat ik wel weg krijg, appelmoes kreeg ik wel goed weg gelukkig, maar op appelmoes kan ik niet leven :roflmao:
    Granny smith appels kan ik wel gaan halen en kijken hoe dat gaat :)
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik wilde zowiezo met mn huisarts nog bespreken wat ik wel en niet aan extra vitamines kan slikken eventueel.. misschien helpt me dat al goed op weg:)
     
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier hielp wandelen wel, het valt altijd te proberen haha :D. Eerlijk gezegd was ongezond eten het enige dat mij beter liet voelen toen. Vooral vet eten bleef binnen, best gek:roflmao:
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  11. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja is bij mij dus helaas niet zo, Maarja.. als je al dagen slecht eet ga je van alles proberen :roflmao:
    Missxhien moet ik gewoon op sla gaan knabbelen:roflmao:
    Nee ik weet t exht niet.. Ik ga gewoon door met van alles proberen tot ik wat vind wat werkt :)
     
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Tja, dat je je op je nummer gezet voelt is inderdaad je eigen gevoel.
    Ik probeerde je alleen te helpen :thumup:
    Wij moeten het ook doen met wat we hier van je lezen. Kennen je niet.
    Maar ik zou zeggen: lekker eten waar jij je goed bij voelt en wat je binnen kunt houden!
     
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja.. sorry... :( ik ben gewoon gefrustreerd omdat ik t zelf even niet meer weet :oops:
    Ik heb honger, wil eten, lukt niet, word ik chaggo van, en reageer t af, het spijt me:oops:
    Je probeert te helpen, en dat waardeer ik! Duizendmaal sorry :(
    Ik ga vanavond bouillon proberen.. weet niet of ik daar energie uit kan halen, maar ik weet t echt niet.. mn crusli vanmorgen ging helaas ook niet al te best :(
     
  14. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Misschien een afspraak bij een diëtist maken? Dat wordt ook vergoed vanuit je basisverzekering.

    Zaken zoals cruesli, appelmoes en aardappels bevatten veel koolhydraten/suikers wat je misschien niet zo'n lekker gevoel geven.

    En dan kleine lichtje beetjes groenten je een rustiger gevoel geven in je maag en tegelijk voedzaam zijn.

    Voor behoud van vitaminen is een supplement inderdaad een aanrader. Deze zijn er ook specifiek voor zwangere vrouwen.

    Succes!
     
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ah dank je, zal eens alle tips op schrijven en uitzoeken :)
     
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Ik snap het best. Het is heel frustrerend! Ik denk dat het ook een kwestie is van grotendeels uitproberen. Rottig, maar ik weet geen betere oplossing. Kijk; ik merkte op een gegeven moment dat het Vietnamese loempia het goed deed. En ik was zo blij dat dit binnen bleef en dat ik het lekker vond. Maar ja, toen ging m’n stoelgang eraan...
    Sterkte hoor! Het is niet niks allemaal. En iedereen die zegt dat je op een roze wolk zit als je zwanger bent liegt :p;)
     
  17. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Haha nou idd :p
    Ben idd gewoon nu maar op de probeertour.. hopelijk vind ik iets wat wel goed gaat..
    Dank je wel voor je tips :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Misschien is dit ook niet het beste idee, maar dit hielp mij nog wel redelijk namelijk.

    Bij de jumbo (en vast ook wel bij andere supermarkten of andere plekken) heb je van die potten met poeder, wat dus eigenlijk van die zogenaamde diëetshakes zijn. Om mee af te vallen.
    Ik kreeg dus ook niks binnen, hooguit iets lichts, maar ook maar een paar happen. Tot ik me dit herinnerde van vroeger. Mijn moeder had namelijk nog wel eens van dat spul en ik wist dat ik het lekker vond.

    Dus maar zo'n pot gehaald op de probeer. Ook iets met het kader van dat er op z'n minst nog een beetje voedingsstoffen in zouden moeten zitten. En ook wat calorieën. En wonderbaarlijk genoeg kreeg ik dit wel weg. Hield ik het ook binnen. En doordat ik niet meer continu een lege maag had waar ik ook misselijk van werd, lukte me het ook beter om later op de dag (kleine beetjes) andere dingen te eten.
    Het was dan nog steeds niet zoals het hoorde, maar het maakte bij mij wel verschil tussen wel en niet kunnen functioneren.
    Nu red ik het weer zonder dat spul.

    En daarnaast heb ik emesafene tegen de misselijkheid, wat voor mij ook een heleboel scheelt.
     
  19. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Oh, en lekker offtopic.
    Hopelijk is het snel 4 december! Kun jij nog een keer spieken bij jou in de buik. En ik heb dan een geslachtsecho gepland staan. :D
    Ben echt zo nieuwsgierig!
     
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hmm is ook een idee.. beter iets dan niets zeggen ze toch? :p
    Ohh spannend voor jou dan ook!
    Hopelijk gaat de tijd wat sneller voor ons beide :)
     

Deel Deze Pagina