Beste verloskundige. Ik zit met vele vragen en onzekerheid. Ik had eerst met de combinatie test een lage papp a waarde van 0, 28. Daarmee werd de kans op down syndroom 1:74. Ik moest een vlokkentest ondergaan en daaruit bleek dat alles goed was. Pfff wat was ik opgelucht... eindeljjk kon ik gaan genieten, dacht ik. Toen had ik bij de 20 weken echo te weinig vruchtwater, een kleine groei achterstand bij de baby, en echodense darmen. Urine test en bloed geprikt voor infectie en ook dat was allemaal goed. Toen moest ik gisteren terug naar amc voor nieuwe echo, daaruit bleek dat t vruchtwater iets meer geworden was. Maar nog steeds heel weinig, de baby nog steeds klein is maar dat ze gewoon denken dat t een kleintje wordt, en darmen lichtte nog steeds op. Dus had ik nog een mogelijkheid om ons te testen op taaislijmziekte. Ook zei de verloskundige dat de baby een ruimte had tussen de 1e en 2e teen, dat vond ze wel grappig omdat dat meestal erfelijk is! Maar wij hebben dat allebei niet! En nu las ik op internet, dat baby's met down syndroom OOK een ruimte tussen de 1e en 2e teen hebben! Nu word ik weer helemaaaaal gek van onzekerheid. Zou t nu TOCH nog downsyndroom kunnen hebben? Is de vlokkentest straks toch niet zeker??? Aub help mij!!!
hoi wat een onzekere tijd voor je zeg. Nee, de vlokkentest is echt zeker, als het Down was geweest was het daar echt uit gekomen. Mirjam