Toch eisprong? Wel of geen Provera

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Koetje14, 3 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koetje14

    Koetje14 Actief lid

    8 mei 2016
    226
    154
    43
    Hallo allemaal,

    Ik zit in een beetje een ingewikkelde situatie. Afgelopen maand was de laatste maand dat ik Clomid mocht slikken om een eisprong op te wekken. Op dag 23 heb ik een echo gehad en daarop was te zien dat er helemaal niets groeide. Door ovulatietesten te doen en mijn temperatuur bij te houden, wisten we dus dat er deze maand helemaal geen eisprong is geweest. De gyn wilde wachten tot dag 35 (gisteren) om te kijken of ik toch nog ongesteld zou worden, voordat ze Provera wilde voorschrijven. Deze kon ik vandaag ophalen bij de apotheek. Na de Provera-kuur start ik met nieuwe hormonen (Gonal-F) en moet ik om de dag naar het ziekenhuis om de eigroei in de gaten te houden.

    Nou heb ik afgelopen donderdag toch nog een positieve ovulatietest gehad, maar volgens de gyn is dat niet betrouwbaar omdat ik PCOS heb. Vanaf zaterdag is mijn temperatuur wel gaan stijgen en nu twijfel ik of er misschien toch een eisprong is geweest. Willen jullie meekijken (@RoGiJuLi jij misschien ook?)? Ik heb een paar vragen.

    - heb ik een eisprong gehad? En zo ja, wanneer?
    - is een eisprong zo laat in de cyclus nog wel een goede eisprong? Heeft het zin om deze kans nog te benutten?
    - moet ik nu wel starten met Provera (advies van de gyn) of kan ik beter twee weken wachten nu?

    Ben benieuwd wat jullie vinden en zal mijn kaartje toevoegen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    In je tempkaart staat je posi ovu op woensdag en dan lijkt vrijdag je eisprong te zijn geweest.
    Nu nog benutten heeft geen zin meer, maar je hebt de dag ervoor wel sex gehad, dus kans is er.
    Ik zou dus niet gaat starten met provera.
     
    Koetje14 vindt dit leuk.
  3. Koetje14

    Koetje14 Actief lid

    8 mei 2016
    226
    154
    43
    Klopt idd, was woensdag! Bedankt voor je reactie. We gaan idd maar even afwachten nu dan :)
     

Deel Deze Pagina