toch nog zwanger, weer zwanger of iets anders?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Liekie83, 22 okt 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekie83

    Liekie83 Lid

    22 okt 2018
    10
    3
    3
    Vrouw
    Horecamanager
    Kampen
    Hoi allemaal,

    Ik zit in een hele bizarre situatie en vraag me af of iemand het zelfde/iets soortgelijks heeft meegemaakt, of wat jullie mogelijke verklaringen zijn.

    Op 19 september, 2 dgn voor nod, had ik een positieve zwangerschapstest. Op 24 tot 27 september ben ik oud bruin bloed gaan verliezen iedere ochtend met afvegen, verder niet. Op 28 september werd dit helder rood bloed en steeds meer.
    Op 5 oktober werd ik 's ochtends wakker met buikkramp en verloor bloed en stolsels. 1 daarvan was zo, dat ik meteen wist, ik heb een miskraam. Die middag heb ik nog een afspraak gehad bij de gynaecoloog. Op de echo was naast verdikt baarmoederslijmvlies niets te zien. Mijn Hcg was toen 78.

    Op maandag 8 oktober moest ik terug komen. HCG van gezakt naar 54.
    Vanwege de dalende HCG, niets op de echo en het verminderen van zwangerschapsverschijnselen geen nader onderzoek gehad. Dit was een miskraam.
    Op 11-10 deed ik een zwangerschapstest omdat ik heel graag wilde weten of het HCG al uit mijn lijf was verdwenen, deze was nog heel licht positief.
    Op 18-10 herhaalde ik deze test (zelfde merk) en toen was hij overduidelijk positiever.
    Op 19-10 via de huisarts nogmaals HCG laten prikken.
    22-10 Nu belde zonet de verloskundige op met de uitslag. HCG was afgelopen vrijdag ineens 201.... Ja, zegt ze, dat is overeenkomend met een zwangerschap van 5 a 6 weken, doe volgende week maandag nog maar een zwangerschapstest en als hij weer positief is dan mag je bellen om een echo in te laten plannen.

    Op maandag 8-10 is trouwens het vloeien gestopt, niet lang daarna hebben wij het weer gezellig gehad in de slaapkamer, maar kan me niet voorstellen dat ik daar dan alweer zwanger van zou zijn.
     
  2. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Wow wat verwarrend!
    Dat laatste lijkt me ook niet, de test kon dan niet 3 dagen later al positief zijn. Maar als je nu 5-6 weken zwanger zou zijn, zou er volgende week wel al iets op een echo te zien moeten zijn (ikzelf zag een kloppend hartje met 6+2). Ik zou daar dus sowieso om vragen!
    En stel je bent nu 5 weken zwanger, dan heb je blijkbaar begin oktober een eisprong gehad.. dit zou dan 2 weken na je vermoedelijke nod zijn dus als je een regelmatige cyclus hebt zou dit kloppen. Maar wel heel vaag dat het allemaal zo door elkaar is gaan lopen zeg! Hopelijk blijft je hcg oplopen in ieder geval! En gefeliciteerd dus, haha!
     
  3. Miltje

    Miltje Niet meer actief

    Vreemd want op een cyclus van laten we zeggen 28 dagen dan zou je op 21 okt weer op nod zijn toch?
    Ik denk niet dat je WEER zwanger bent. maar je bent nog steeds ?! wel raar dat hcg zakt en dan weer oploopt. Hoe kan je nu 5 a 6 weken zwanger zijn? misschien omdat je nog steeds zwanger bent.
    Super bizar dit. Heb je toevallig vandaag opnieuw getest thuis? is de test opgelopen?
     
  4. Liekie83

    Liekie83 Lid

    22 okt 2018
    10
    3
    3
    Vrouw
    Horecamanager
    Kampen
    Zonnetje13 en Miltje, dank je voor jullie reacties.
    Ik heb een hele rits aan zwangerschapstesten, want ik snap er niets meer van, ik zal proberen een foto erbij te plaatsen van de testen, de meest rechtse test is van vandaag.
    Op 5 oktober heb ik echt flinke stolsels verloren met helder rood bloed en krampen. Tussen 5 en 8 oktober was mijn HCG gedaald naar 54. Dus hoe zou ik dan nog steeds zwanger kunnen zijn?
    Het is ineens allemaal zo raar, mijn hoofd loopt over, en ik bedenk allemaal scenario's die geen van alle echt logisch zijn;). Ik wil een verklaring en duidelijkheid hebben en wordt er een beetje tureluurs van dat ik gewoon nog ruim een week moet gaan zitten wachten 20181023_140130.jpg
     
  5. Miltje

    Miltje Niet meer actief

    Nouuu... je bent echt zwanger hoor maar hoe dan? in minder dan een mand 5 a 6 weken zijn.
    Ik zou je vk bellen en zeggen dat je duidelijkheid wilt. Ze moeten vind ik niet moeilijk gaan doen vind ik. Je hebt al moeilijk genoeg gehad de afgelopen dagen.
     
  6. spierings1

    15 nov 2017
    15
    22
    3
    Vrouw
    Misschien een dom antwoord hoor, maar zou het geen tweelingzwangerschap kunnen zijn dat er 1 is afgestoten dat daardoor dat bloedverlies kwam?
     
  7. Miltje

    Miltje Niet meer actief

    Zat hier even te denken voor jou. Vind wel bijzonder . Ik denk dat jij toch een nieuwe ei hebt gehad ergens 11-13 oktober.
     
  8. Miltje

    Miltje Niet meer actief

    HCG omlaag en dan weer omhoog? Kan dat bij zo'n situatie?
     
  9. Liekie83

    Liekie83 Lid

    22 okt 2018
    10
    3
    3
    Vrouw
    Horecamanager
    Kampen
    spierings1, is geen dom antwoord hoor, heb hier zelf ook aangedacht maar ook.dit antwoord roept weer vragen op.
    Ervan uitgaande dat ik rond 5 september zwanger ben geworden, mijn eerste positieve test op 19 september had, en het waren er inderdaad twee dan zou mijn hch toch niet zo laag zijn en dalen van 5 op 8 oktober. En dan hadden we op de echo toch nog iets moeten kunnen zien?

    Miltje, zelf heb ik inderdaad ook al gedacht aan dan toch een nieuwe zwangerschap maar zo snel al na de miskraam en is een hcg van 201 (zo'n 7 dagen na bevruchting) niet heel hoog?
     
  10. Miltje

    Miltje Niet meer actief

    #10 Miltje, 23 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2018
    Je test knalt voor een pril zwangerschap hoor. Ik zou zeker bellen en laten onderzoek. Je kan 14 dagen na je miskraam een ei krijgen hoor. Dan ben je super vruchtbaar dus ik denk dat dat hem is.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    #11 RoGiJuLi, 23 okt 2018
    Laatst bewerkt: 23 okt 2018
    Misschien dat er nog wat weefsel zat na het bloeden (de mk dus niet volledig was) en dat dat weer is gaan aanwakkeren waardoor je hcg weer oploopt.

    8 okt hcg 54 en op 19-10 201 is een veel te lage stijging.
    Voor een zwangerschap tussen 5 en 6 weken zou je eerder een hcg in de duizendtallen verwachten en niet slechts 201.
     
  12. Liekie83

    Liekie83 Lid

    22 okt 2018
    10
    3
    3
    Vrouw
    Horecamanager
    Kampen
    Ik heb zojuist nogmaals gebeld en de gynaecoloog belt mij vandaag of morgen terug
     
    Rosa5 en Miltje vinden dit leuk.
  13. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.720
    113
    Vrouw
    Ik vind 201 laag voor een zwangerschap voor 5 a 6 weken. Mijn hcg was met 5 weken 1600.
    Dus ik zou eerder denken dat er weer een nieuwe zwangerschap zit. Dan zou het hcg ook logischer zijn.
     
  14. Lentezon18

    Lentezon18 Niet meer actief

    Hier dacht ik ook meteen aan! Ik heb eens een miskraam gehad en toen wilde het hcg ook niet meteen goed dalen en kreeg ik elke keer echo's om te zien of ik wel alles eruit had gebloed.
     
  15. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Hier zat ik ook aan te denken
     
  16. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wat een rare situatie zeg. Ik hoop voor jou dat het een nieuwe zwangerschap is! Ben benieuwd wat de gyn zegt. Maar probeer wat aan te dringen dat ze je helpt want die onzekerheid is niet leuk. Zeker niet na een miskraam. Als je die hebt is het al vervelend genoeg en moet je het kunnen verwerken, dat gaat zo niet. Mits dit dus een nieuwe zwangerschap is, dan gaat het prima :)
     
  17. Liekie83

    Liekie83 Lid

    22 okt 2018
    10
    3
    3
    Vrouw
    Horecamanager
    Kampen
    Bedankt voor jullie reacties. Zojuist de arts gesproken en ik mag morgenochtend hcg komen prikken. Twee uur later gaan we dan een echo maken. Hij gaf aan dat hij het ook niet zo goed weet. Als er nog weefsel achtergebleven zou zijn, zou hij hij krampen en bloedingen verwachten. Een tweeling zwangerschap, waarvan 1 miskraam dan had hij nu een hoger hcg verwacht. Maar bij een nieuwe zwangerschap had hij juist weer een iets lagere hcg verwacht omdat deze geprikt ongeveer op 19-10 dat zou dan een kleine week na de eisprong zijn geweest.

    Helaas moet ik nog even geduld hebben maar hoop dat ik morgen dan toch echt meer duidelijkheid heb. De miskraam was al heftig genoeg en dit helpt niet om het los te laten en verder te gaan.

    Ik hou jullie op de hoogte
     
    Miltje vindt dit leuk.
  18. Isabel0507

    24 okt 2018
    8
    0
    1
    Vrouw
    Arbeider
    Pittem
    heb een vraagje kom net terug van de genycoloog ik ben 6 weken en 5 dagen zwanger mijn vruchtzakje groeit traag en is nog klein. Mijn bloedwaarden zijn wel heel goed mijn hcg waarde is 4900 moe ik mij zorgen make
     
  19. K00

    K00 Niet meer actief

    Misschien even je eigen topic openen, dan kunnen we echt even met je meedenken.
    Ik hoop dat het goed voor je uitpakt.
     
  20. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik duim voor goed nieuws morgen!
     

Deel Deze Pagina