Toch wel verzenden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosa5, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Dames graag jullie advies.
    Ik heb wat babyspul op MP gezet, waaronder een puckababy.
    Ik heb gekozen voor alleen ophalen omdat ik het verzenden niet zo zie zitten.
    Ik vind de post niet zo betrouwbaar momenteel en al helemaal niet in december.
    Nu heb ik een bod op de puckababy geaccepteerd en nu vraagt de koper of ik het toch wil verzenden.
    Ik vind het lullig om te zeggen, nee sorry alleen ophalen.
    Maar als ik het toch ga verzenden gaat het wel tegen mijn gevoel in.
    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Ik zou het verzenden maar aangeven dat je het liever in januari wil versturen ivm de kerstdrukte ... misschien is dat te regelen?
     
  3. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je kunt toch gewoon verzenden en doorgeven aan de koper wat de verzendcode is? De kosten komen voor zijn rekening en ook is het niet meer jouw verantwoording als je het gepost hebt en een verzendbewijs hebt meegekregen.
     
  4. lea

    lea Fanatiek lid

    je kunt ook zeggen verzenden op eigen risico. ik heb van de week nog en pakket verstuurd, kwam gewoon de volgende dag aan.
     
  5. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het gewoon versturen. Ik verstuur vaak dingen en er is nog nooit iets fout gegaan (afkloppen :p)
     
  6. pipootje

    pipootje Niet meer actief

    Laat het verzekerd verzenden met track en trace code,
    Dan kun je de code na het koper door mailen
    En zelf behoud je dan ook de code en zo kan je altijd via de site van de postnl zien waar het pakje is en of het al is afgeleverd, misschien geeft dat wat meer vertrouwen erin en anders kan je het ook altijd nog aangetekend laten verzenden maar dat kost wel meer
     
  7. Illiana

    Illiana Lid

    26 okt 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon zeggen dat ik in de advertentie had gezet "alleen afhalen" omdat ik liever niet iets opstuur in December ivm de drukte bij de post/kwijtraken van pakjes.

    Als de koper het dan alsnog opgestuurd wil hebben zou ik dat wel doen, erbij zeggende dat de koper dus wel het risico neemt dat de Puckababy heel laat of helemaal niet aankomt.
     
  8. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Krijg je ook een verzendcode bij de normale post dan?
     
  9. lea

    lea Fanatiek lid

    oh ik dacht dat het pakketpost was....
     
  10. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ehm ja, dat dacht ik ook... vandaar mijn opmerking over de verzendcode.
     
  11. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Briefpost doe ik niet meer via marktplaats, al een paar keer gehad dat mensen het niet ontvangen hadden ( of zeggen het niet te hebben ontvangen.. want dat weet je dus niet )

    Pakketpost kosten koper, track&trace doormailen, en meestal met een dag of 2 dagen wel in huis hoor,
    zal nu wel iets drukker zijn met de feestdagen maar volgens mij is dat met pakketpost echt geen week vertraging
     
  12. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    2x.
     
  13. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ze heeft het over 2 euro verzendkosten, dus ging er eigenlijk vanuit dat het om brievenpost ging. Het past wel in een grote envelop.
    Ik zit er nu aan te denken om te zeggen dat ik het wel wil verzenden maar dan alleen als pakket.
     
  14. Kusjesmama

    Kusjesmama Fanatiek lid

    12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gewoon verzenden, risico is voor de koper.
     
  15. Bri

    Bri Niet meer actief

    Als jij het niet wilt verzenden moet je dat niet doen.

    Wil je het toch doen, dan kun je de koper een keus geven voor de manier waarop.
    1. goedkoop, via brievenpost (en risico van niet aankomen of beschadiging is dan voor koper)
    2. iets duurder, via pakketpost met track en trace.

    Kosten zijn natuurlijk voor koper, dus die moet dan ook maar de keuze maken.
     
  16. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Je hebt toch bij de advertentie gezegd 'ophalen'? Dan zou ik dat dus gewoon zeggen: nee ik vind het niet prettig om het te verzenden, daarom staat in de advertentie ook alleen ophalen. Is toch niet gek? Ik zou dus gewoon voet bij stuk houden.
     
  17. tulip

    tulip Niet meer actief

    als je het echt niet wil zou ik het niet doen,

    anders de koper mailen dat je het wel wil doen, maar dat je gevoel erbij niet goed is omdat het in de decembermaand nog wel eens mis wil gaan. Dat het dan wel volledig op eigen risico is.
     
  18. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    of aangetekend laten verzenden op kosten van de koper
     
  19. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    ik verkoop alles alleen aangetekend

    ik laat ze €6,75 betalen voor een pakketje en doe zelf altijd aangetekend a €8,05, dat verschil leg ik dan zelf bij.

    no way dat ik iets zo per post doet.. ook al komt het aan, er zijn altijd grappemakers bij die beweren niks gehad te hebben terwijl dat wel zo is, en met aangetekend en verzekerd voor €500 verzending moet je een handtekening zetten en kunnen ze je niet neppen
     
  20. Jsvlinder

    Jsvlinder Niet meer actief

    Ik heb niks gezegd:)!
     

Deel Deze Pagina