Tong in neus

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Huismuisie, 9 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Grr ik word er echt een beetje hopeloos van. Want niks lijkt echt te helpen.

    zoon (5) ontdekte van de zomer dat hij zijn tong in zn neus kan steken. Super leuk en grappig voor een keer maar het is een soort tik geworden en hij zit echt de hele dag met zn tong in zn neus en ik krijg het er met geen mogelijkheid uit.

    Iemand hier ervaring mee? Behalve dat het er niet uitziet is hij ook veel verkouden en had net een bloedneus. Joepie :mad:
     
  2. maliro

    maliro Niet meer actief

    Oeh lastige. Vertellen dat zijn tong kan verstijven en dan niet meer terug in zijn mond kan?
    Of hem 5 minuten per dag/vast moment per dag geven waarin hij met zn tong mag spelen, buiten dit moment volgt er een consequentie.
    Of belonen voor wanneer hij het een bepaalde tijdsduur niet doet (sticker, krul etc)
     
  3. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Hier is het ook!
    Als ik het zie roep ik: tong naar binnen! Maar 5 sec later doet hij het weer.

    m’n ouders hebben een andere manier. Die doen net of ze zn tong willen pakken en eruit trekken. Gaat de tong ook weer naar binnen maar niet blijvend.

    ik deed het zelf vroeger ook. Toen ik me er eenmaal wat bewust van werd dat het echt raar is, was het snel over.
    Nog steeds kan ik met mn tong bij het puntje van m’n neus trouwens.
     
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat ik nu dus doe is over zn snoet aaien en dan zit zn hoofd natuurlijk onder het speeksel. En is het iellllll bah mama...

    Dan is het erna wel even klaar gelukkig. Maar ik heb het idee dat ze hem op school niet corrigeren. Dus het voelt ook een beetje als dweilen met de kraan open.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Vaseline op de neus smeren en beetje in neus zelf smeren? Kan mij voorstellen dat dat vies is.

    Hier een mond likker (dat stuk tussen lippen en neus.) Ziet er ook zo onnozel uit. En vervolgens huilen dat alles zo zeer doet want t is helemaal schraal en rood. Zucht. Vet helpt vaak wel maar op school smeren ze niet dus heeft ie even vrij spel.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou het gewoon laten gaan; als je het ziet, zeg je ‘tong in je mond!’ en verder niks. Hier verschillende irritante (en vieze) gewoontes gehad die na verloop van tijd (en met af en toe die ‘tong in je mond’ of ‘vinger uit je neus’) weer vanzelf weg gingen. En dan hebben ze weer iets anders ;)
     
  7. DeniseMK

    DeniseMK Actief lid

    14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    Het hoort denk ik een beetje bij de leeftijd. Hij gaat ontdekken wat hij allemaal met zijn lichaam kan, en dit klinkt eigenlijk nog best onschuldig. Ik begrijp dat je het niet een heel leuk gezicht vindt en je je er aan irriteert, maar ik zou proberen het te negeren. Dan is het uiteindelijk niet meer een leuk spelletje en stopt het vanzelf wel.
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Nou ik had er idd dik vaseline op gesmeerd omdat alles schraal was. Sinds dien is de tong uit de neus gebleven. Dus misschien werkt het inderdaad.

    @Fuddey en @DeniseMK Nou ik zit er niet op te wachten dat dit blijft. Het ziet er niet uit maar hij krijgt ook gewoon echt last van een schrale neus en bovenlip.

    Vind het ergens ook wel mijn taak als opvoeder er wat aan te doen.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het is sowieso niet blijvend, en als opvoeder kun je uitleggen dat het daardoor schraal wordt en er zalf opsmeren ;)
     
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh de mijne doet dat onder z’n mond juist. Staat ook leuk.. Ook die rode schrale plekken daardoor, lekker fris op de schoolfoto:rolleyes:
     
    HappyRabbits en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Mijn 4 jarige zuigt sinds de zomer op zijn onderlip. Ziet er niet uit, die hele lip is dik.. vaseline helpt niks helaas
     

Deel Deze Pagina