Toon jij makkelijk affectie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 16 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een beetje in navolging van het topic emotioneel wil ik weleens weten hoe makkelijk jullie affectie tonen?
    Ik heb er soms best moeite mee en dit zal ook komen omdat ik dit vanuit huis niet gewend bent.
    Ik kan echt jaloers zijn op mensen die liefdevol een arm om iemand heen slaan om te troosten maar ik vind het ook lastig om affectie te ontvangen. Het voelt vaak een beetje onhandig maar aan de andere kat vind ik het ook heel fijn.
    Mijn jongste dochter knuffel ik nog heel vaak maar mijn oudste kinderen zelden. Die zitten daar natuurlijk ook niet echt op te wachten al geef ik ze weleens een aai over de bol in het voorbijgaan;)
    Volgens mij vinden ze het stiekem best wel leuk;)
    Hoe makkelijk zijn jullie in genegenheid tonen?
    Ik voel me soms echt weleens een ijskonijn die met haar gevoelens geen kant op kan.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  2. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier precies hetzelfde, veel herkenning
     
    Paardenbloem en Anouk2005 vinden dit leuk.
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik ben van huis uit geen knuffels gewend. Mijn ouders knuffelden mij nooit.. Maar ik denk niet dat ik het toen echt gemist heb.

    Nu ben ik zelf best knuffelig en knuffel ik vaak als ik een vriendin zie of met bijv mijn schoonmoeder. Ook mijn 2 jarige nichtje ontkomt er niet aan ;) helaas met corona is het toch allemaal anders en stiekem mis ik die knuffels best wel.
     
    anica vindt dit leuk.
  4. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    van huis uit totaal niet meegekregen. Is iets wat ik heel erg miste. Als ik nu getroost word vanuit mijn ouders voelt het ook niet "echt".
    Ik heb mezelf wel aangeleerd door vrienden / vriendinnen dat een knuffel een kneepje of welke aanraking dan ook vaak heel positief voelt van beide kanten.
    Ook een voornemen voor de kleine knul in me buik die ga ik blijven knuffelen tot hij t stront vervelend vind ! Liever dat hij denkt pff niet weer dan dat hij niet weet wat hij er mee aan moet...
     
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Binnen mijn eigen gezin, naar mijn man en kinderen, doe ik het heel makkelijk, we knuffelen eigenlijk allemaal vaak en graag. Daarbuiten ben ik ook meer type ijskonijn. Ik vind het lastig om een arm om iemand heen te slaan en voel me er ook ongemakkelijk bij als iemand het bij mij doet. Knuffelen doe ik buiten mijn gezin helemaal niet.
     
  6. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Van huis uit ook nooit knuffels of een hou van jou gehad. Had ik pijn moest ik me niet zo aanstellen want gaat wel weer over.

    Bij vriendinnen geef ik vaak ook geen knuffel. Zelfs als ze huilen en in paniek zijn. Vaak bedenk ik me achteraf dat ik die persoon misschien een knuffel of een kneepjes had moeten geven.

    Mijn man en kinderen echter, daar zit ik aan vastgeplakt tot vervelends aan toe :oops:

    "maar ik moet plassen.. Nu!"
    "maar mama wil je gewoon een knuffel geven, ah toe?!"
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    #7 GroeneBomen, 16 sep 2020
    Laatst bewerkt: 16 sep 2020
    Ja en nee. Naar man toe niet. Ik vond het altijd vreselijk als mijn ouders elkaar knuffelden dus denk ik dat ik mij snel opgelaten voel als ik mijn man knuffel. Ik vond het ook vreselijk ongemakkelijk om bij het huwelijk elkaar de kus te geven, zie je ook op de foto. Kids knuffel ik plat en ik voel ook goed aan wanneer iemand even hand op bv arm nodig heeft ter steun/troost: ook bij onbekenden


    (Mijn ouders en met name pa knuffelden ons als kinderen en volwassenen graag)
     
  8. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Hier in huis zijn we allemaal knuffelaars. Van huis uit heb ik het niet meegekregen (sterker nog, ik kan me niet herinneren dat mijn ouders tegen mij als kind zeiden dat ze van me hielden). Mijn man heeft het me geleerd en daar ben ik erg blij mee.

    Naar vriendinnen toe ben ik ook 'warm'. Pre-coronatijd was de begroeting vaak een kus gevolgd door een knuffel of alleen een knuffel.
     
  9. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    Ik kan het ook heel slecht..behalve bij mijn kinderen en man. Er wordt heel wat geknuffeld hier in huis. Maar bij anderen vind ik dat heel moeilijk. Het ontvangen ook.
     
  10. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik dacht altijd dat het reuze meeviel, maar nu met corona valt het me echt op hoeveel affectie ik toon(de). Even een arm om iemand heen, kort moment de schouder pakken, bemoedigend klopje, knuffels, ik deed het echt bizar veel. Ik mis het ook echt! Kussen daarentegen vind ik echt naar. Dat doe ik alleen met vriend en kindjes. Ik vind de verplichte 3 zoenen al vreselijk, en die mis ik ook echt niet :p

    Binnen ons gezin vind ik het btw niet erg, dus wij zoenen nog wel. Even de kids een kus op het hoofd, man een zoen bij thuiskomst en weggaan enz. Maar bij anderen vind ik hoofd-tegen-hoofd echt vervelend
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  11. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Om mezelf een heel verhaal te besparen... Precies als jij eigenlijk.

    Maar ik weet niet of dat komt omdat ik het vanuit huis niet meegekregen heb of omdat ik het op de een of andere manier (vooral het ontvangen) echt niet fijn vind dat gefriemel aan me :oops:
     
    Vergeten en Anouk2005 vinden dit leuk.
  12. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Ik sluit me aan bij @Anouk2005 en @Vaasje. Ben niet zo fysiek ingesteld en meer een 'blijf van me af' type. Mijn zoontjes knuffel ik heel graag, en mijn man ook. Familie en goede vrienden krijgen buiten corona-tijden ook wel eens een knuffel. Zomaar een arm om iemand heen slaan, of aangeraakt worden zonder goede reden, daar ben ik niet van.

    [​IMG]
     
    Anouk2005 en Vaasje vinden dit leuk.
  13. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik heb die affectie nooit van huis uit meegekregen. Ik heb geloof ik nog nooit "Ik hou van je" van mijn ouders gehoord. :oops: Dat is ook de reden waarom ik dit zo graag anders wil voor mijn kinderen. Dus wij knuffelen en kussen erop los. En er gaat geen dag voorbij dat ik geen Ik hou van je zeg. Niet alleen om het zeggen maar uiteraard omdat dat echt zo is - Duh! :p
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Nope hier ook niet. Van huis uit niet meegekregen. Dochter is ook niet zo van het knuffelen enzo dus ben bang dat het doorgeven word.
     
  15. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik toon heel makkelijk affectie, geef snel en veel kusjes, knuffels etc
    Maar alleen aan mensen die ik goed ken en lief heb.
    Met onbekenden ben ik een ice queen en kan het soms jaren duren voordat ik iemand echt toelaat.
    Ik vind het eigenlijk prima zo! Wil er niks aan veranderen.
     
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ook hier heen veel herkenning!
    Aanvullinkje, naar mn vriend toe gaat het prima maar niet in t openbaar. Één(2?3?) Zoen(en?) Bij hoi en doei is ook prima.:roflmao:
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.563
    113
    Vrouw
    #17 Neuzeke, 16 sep 2020
    Laatst bewerkt: 16 sep 2020
    Binnen ons gezin ja maar ik zal nooit de grootste knuffelbeer en kusser worden.
    Ik ben eerder het knipoog, duuwke, high five type.

    Buiten ons gezin totaal niet en ook geen behoefte aan
     
  18. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Binnen het gezin zeker wel!
    Op mn werk ook (ben kleuterjuf): zet vaak een kind even op schoot om te troosten, even over de rug wrijven. Bijna alle kinderen vinden dat fijn en ik heb het idee dat ik ze dan veiligheid kan bieden op dat moment.

    Naar vrienden en andere familie toe alleen bij begroeten en afscheid. Vind het prima zo.
     
  19. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Hier precies hetzelfde
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw

    Grappig, ik merk dus door Corona dat ik het helemaal niet mis. Handen niet schudden, niet zoenen helemaal prima, en aanrakingen deed ik nooit dus mis ik ook niet, ook niet dat mensen dat bij mij doen.

    Binnen gezin knuffel ik wel veel, maar oudste dochter wil dat meestal niet meer. Dus jongste dochter is de sjaak.
     

Deel Deze Pagina