eerste tandjes? Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ook over dit onderwerp zullen vast al de nodige vragen voorbij zijn gekomen maar misschien hebben jullie nog tips?

Sinds enkele dagen denk ik echt dat Lucas zijn eerste tandjes door gaan komen. Soms denk ik wat te zien en dan weer niet.
    Hij is prikkelbaar, kan niet lang alleen gelaten worden, als ik hem op het aankleedkussen of in bed leg brult hij ALLES bij elkaar. Heeft de afgelopen dagen soms wel 6 poepluiers op een dag, rode wangen en ook verhoging sommige dagen (is ook snotverkouden).
    Terwijl hij wel op zijn speelkleed of in de box kan liggen?:(

Hij bijt nu graag op mijn knokkels van mijn vingers. Dan voel ik wel een harde rand zowel boven als onder.
    Ik gebruik nu voor het slapengaan 3 druppels Chamodent en ik heb een bijtring voor hem, maar daar is hij na 5 min wel op uitgekeken, hij weet ook niet zo goed volgens mij wat hij er mee aan moet.

Wat ons wel opvalt, is dat hij vooral overdag met slapen compleet over zijn toeren is, en 's avonds meteen in slaap valt en gewoon doorslaapt (gelukkig maar!).

Zijn er nog meer dingen die we kunnen doen/ hem kunnen helpen? Ik vind het echt hartverscheurend om hem zo overstuur te zien en wordt er zelf een beetje radeloos van.....:(
    Aangezien dit de eerste zijn en er nog velen gaan volgen, hoop ik dat er nog andere dingen zijn?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij smeren gengigel op het tandvlees en als het heel erg is, geven we gewoon een zetpil..

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Waar kan je die gel kopen?? En mag je dan daarbij ook nog die chamodent druppels gebruiken?

Ik ben alleen bang dat ik het misschien niet goed zie en daardoor van alles smeer/geef wat niet nodig is....
    Het is ons eerste kindje en we hebben er dus nog geen ervaring mee!

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik gebruik dentinox en gengigel en chamodent haha

chamodent sowieso 3x per dag, en dentinox of gengigel voor het slapen gaan, en svaonds soms een zetpil als hij zich ehct niet lekker voelt

heir komen kiezen door, echt sneu en slapen overdag en savonds gaat ook gepaard met veel onrust hij is heel hangerig.

Mijn zoontje was ook ff gelijk snotterig en hoesten enz, vast door de lagere weerstand, hierdoor had hij mss ook wat druk op zn oortjes waardoor hij liggen niet prettig vond..

als ik wat op zn tandvlees smeer, masseer ik het gelijk, en dan gaat ie op mn vinger bijten, vind ie wel lekker

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Zo zielig hè? Je kunt het bedje wat schuin zetten, dan is de druk van de oren af. Verder chamodent geven, detinox (helpt maar eventjes) en voor het slapen evt een zetpil geven.
    Hier is een nat washandje erg in trek. Zelf kun je zijn tandvlees op de plekken wat masseren. Het kan even duren voordat de tanjes echt doorzijn :(.

6. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik zie ook nog niet echt wat, maar als hij op mijn knokkels bijt dan voelt het wel echt hard. Zowel boven als onder.
    Ik heb vanmiddag zo'n vingertandenborstel van Difrax gekocht en daar begon hij meteen op te kauwen.
    We hebben het idee als hij juist kauwt, dat hij er ineens last van krijgt.
    Om half 5 vanmiddag voor het laatste slaapje van de middag heeft hij zo verschrikkelijk hard gehuild, dat ik er zelf van moest huilen, dit huiltje had ik nog nooit gehoord! Hij was compleet over zijn toeren, zeiknat van het zweet en zelfs niet meer te troosten bij mij rechtop tegen mij aan.
    Dus hebben mijn man en ik anderhalf uur gewandeld met de maxi cosi, daar heeft hij nog een half uurtje geslapen.

Nu ligt hij lekker op bed, hopelijk trekt hij de nacht door en slaapt hij lekker, dan kan hij wat bijtanken!

Mag je overigens alles door elkaar gebruiken? want dan ga ik die andere dingen morgen ook even proberen te kopen!

En die zetpil, is dat ook tegen tandpijn dan? Is wel een goede tip!

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij geven haar een rauwe wortel of komkommer om op te kauwen uit de koelkast, lekker koel en er zit ook een lekker smaakje aan...
    Nu kan ik niet meer normaal met een wortel rondlopen, dan wil zij ook eentje :D!

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Helaas mag lucas nog geen bijvoeding van de KA en Dietist, moeten nog tot 6 maanden wachten. Anders was dit ook een goede tip geweest!

Vannacht heeft hij goed geslapen, maar hij is nu al weer heel jengelig. Kan zichzelf niet vermaken, snel van de kaart....ben dus benieuwd wat deze dag ons brengen zal....zeker wat slapen betreft!

Kan dit soms weken duren? Zo zielig :(

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik gebruik ook chamodent, gengigel en eventueel paracetamol bij elkaar.

Chamodent is ook fijn als ze last hebben van de oortjes bij oorontsteking.

Gengigel kun je gewoon kopen bij de DA drogist.

De weerstand is vaak lager bij doorkomende tandjes dus onze dochter was ook vaak verkouden bij doorkomende tanden.

Ik liet dochter vaak kauwen op een koud (thee) lepeltje.

Succes met de tandjes, ik ben er bijna van af (nog twee kiezen) gelukkig..

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    kan heel lang duren hihi, hier pas na 1 jaar een tandje, en we zitten nu pas op 6 tandjes en 1 kies :S

tis echt heel vervelend en zielig vind ik, er bestaat ook vloeibare pcm sinaspril, dan kan je evenueel minder geven (weet even niet zkeer vanaf hoe oud dat is)

Deel Deze Pagina