losec of omeprazol

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sibje, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg van de KA voor Ventje Losec voorgeschreven. Bij de apotheek gaven ze me vandaag Omeprazol. Volgens hen is dat hetzelfde alleen onder de stofnaam.

Bij het lezen van de bijsluiter staat er dat het niet toegedient mag worden aan kinderen onder de 2 jaar. Ik de apotheek gebeld; nee ik had de goede, want Losec kun je niet openbreken (?!?!?) Na die opmerking had ik niet zoveel vertrouwen in degene die ik aan de lijn had. Ik dacht; bel maandag de KA wel. Maar misschien dat ik hier sneller antwoord heb.

Zijn hier anderen die de Losec onder de stofnaam (Omeprazol) hebben gekregen of hebben jullie echt het merk? Zijn er ook ervaringen met de bijwerkingen?

2. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Losec en omeprazol zijn qua stofnaam het zelfde, alleen zitten er andere hulpstoffen bij. Dat maakt het verschil, alleen indien een ka loser voorschrift moet een apotheek eigenlijk het origineel afleveren, alleen hebben ze dit niet meer op voorraad meestal omdat ze het goedkoopste moeten afleveren. Ik zou je ka bellen en een nieuw recept vragen met de aantekening medisch noodzakelijk origineel erop, dan kan je dit niet meer overkomen. Succes

Deel Deze Pagina