Torsiescoliose

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MISStletoe, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MISStletoe

    16 sep 2015
    51
    0
    6
    Hallo allemaal,

    Zo jong als ik me kan herinneren, werd er door de GGD vastgesteld dat ik een scoliose heb. Daar is verder nooit iets mee gedaan, en ik heb er ook nooit last van gehad. Ook niet tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje.

    Na de zwangerschap veranderde dit totaal! Toen mijn dochtertje 7 weken was, ging ik bij het tillen van de maxicosi door mijn rug. Ik kon mijn dochtertje niet meer tillen. Contact gehad met de huisarts en het enige wat ik kon doen was paracetamol in combinatie met ibuprofen nemen. Na 3 maanden ben ik hiermee gestopt. De pijn bleef dus maar weer terug naar de huisarts. Fysiotherapie was de volgende stap! 9 maanden lang 2x in de week. Na die periode moest ik naar de bekkenfysiothetapie van mijn huisarts. Weer 4 maanden verder ben ik op verwijzing van mijn fysio naar de osteopaat gegaan.
    Na 3 behandelingen kreeg ik uitstralingspijn in mijn liezen en benen. Mijn voeten tintelde als een gek... Dus weer terug naar de huisarts. Doorverwijzing voor een MRI. Uitslag: torsiescoliose. Maar bij mij een aangeboren iets dus daar kan de pijn echt niet vandaan komen! Preventieve fysio was de mening van mijn huisarts.....

    Doordat ik in die tijd in verhuizing zat kon ik naar een andere huisarts. Nu sta ik op de wachtlijst voor een second opinion bij de orthopeed.

    Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen. Ik lees veel over scoliose bij kinderen en tijdens de zwangerschap. Maar ik ben juist heel bang voor de tijd na de zwangerschap. Mijn man en ik zouden zo graag een tweede kindje willen. Maar ik ben zo bang dat ik de zorg over mijn kinderen niet aan zou kunnen. Zijn er mensen die dit gevoel delen? Of ervaring hebben met vergelijkbare situaties?

    Alvast bedankt
     
  2. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! Ik hoop dat er op een één of andere manier toch iets van een oplossing mogelijk is zodat je weer pijnvrij bent en je toch voor een tweede kan gaan! ❤️
     

Deel Deze Pagina