TOS/taal en ontwikkelingsstoornis.

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door els1, 1 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. els1

    els1 Actief lid

    23 jan 2013
    293
    0
    16
    Ik had het onderwerp onder de verkeerde topic geplaatst...maar zou graag wat meer willen weten van andere ouders met kinderen die ook een tos hebben, en zo ja, hoe ze daar mee om zijn gegaan..
    Mijn zoontje van bijna 4 jaar, zit in een traject van 9 maanden bij kentalis...bij hem is ook gebleken dat zijn begrip heel traag is..
    Ben benieuwd naar andere verhalen.
     
  2. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Onze oudste zoon heeft ook een TOS (maar is daarbij ook zeer autistisch). Heeft ook enkele maanden bij Kentalis gezeten. Heeft daar een super fijne tijd gehad! Met de jongste hebben we nu nog logopedie, nog even kijken hoe hij zich ontwikkelt..

    In de familie van mijn man zijn kant zijn 6 jongens, neefjes van elkaar (incl onze 2 jongens). Van onze jongste weten we het dan nog niet maar de anderen hebben allemaal een TOS (met of zonder autisme.) Hier is het dus duidelijk erfelijk bepaald.

    Onze oudste zoon is overigens de enige van hen, die nu in het speciaal onderwijs zit. De anderen gaan allemaal (nog) naar het reguliere onderwijs.
     
  3. els1

    els1 Actief lid

    23 jan 2013
    293
    0
    16
    Het is inderdaad nog de vraag of onze zoon naar regulier onderwijs kan, zoals hij er nu voor staat niet...
    Bij ons zijn er in de familie ook mensen (kinderen, volwassenen) met ADD, ADHD, dyslexie, en ook autisme... maar bijv. mijn dochter is heel traag van begrip, heb ik ook, heb zelf zware ADD...en kan me zonder medicijnen totaal niet concentreren....heb ook geaccepteerd dat het zo is en bepaalde banen niet voor mij zijn weggelegd..
    Ik hoop iig voor mijn zoon dat hijzich later zelfstandig kan redden..met de juiste begeleiding die hij nu krijgt is hij op de goede weg
     

Deel Deze Pagina