tot hoeveel weken gingen jullie werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nieuwemoeder97, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwemoeder97

    nieuwemoeder97 Actief lid

    13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Vroeg mij af tot hoe lang jullie gingen/ gaan werken, en wat
    voor werk jullie juist deden/doen.

    Ben benieuwd...:)
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zat op school, niet ideaal maar ben tot de laatste dag naar school gegaan.
    Nu ik werk zou ik het zolang mogelijk vol willen houden zodat ik na de bevalling langer thuis kan blijven (ik heb een kantoor baan).
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.521
    113
    Vrouw
    36 weken met een kantoorbaan. Was nog prima vol te houden. Uiteindelijk bijna 6 weken thuis gezeten voor de bevalling begon.
     
  4. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    36 weken bij de eerste.
    Ging nog prima, heb ook een kantoorbaan.
    Beetje jammer was dat mijn zoontje zich wat eerder aankondigde, dus heb maar 3 dagen (weekend telt niet mee) van mijn verlof kunnen genieten ;)

    Bij de tweede ben ik met 34 weken gegaan, dat was heerlijk!!
     
  5. stefanenlaura

    stefanenlaura Fanatiek lid

    19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Tot 36 wkn gewerkt in het onderwijs. (Onderwijsassistent) ben zelfs met 40+1 nog bij de musical wezen kijken. 6 wkn voor de bevalling thuis gezeten daarna kreeg ik ook nog 12 wkn en nog 3 wkn vakantie. Vond het ideaal.
     
  6. Hoek

    Hoek Actief lid

    11 dec 2013
    442
    0
    0
    Ik vanaf morgen officieel verlof. Ben dan 5 wkn van tevoren gestopt. Werk als woonbegeleidster en ambulant begeleidster van verstandelijk beperkte. Al wel lekker twee dagen eerder vrij, maar dat is t voordeel van onregelmatig werken.
     
  7. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Werkte in de zorg, alle diensten. Na 23 weken met de nachten gestopt, 32 uur per week tm de 34e week.
    Twee weken 'thuis' en toen opgenomen in zh met pre-eclampsie.
    Lang zat gewerkt....
     
  8. KleineFee

    KleineFee Niet meer actief

    Bij de 1e gewerkt tot aan 36 weken en nu ga ik dat weer doen. Werkt prima en eerlijk gezegd vond ik de verlof weken juist het langste duren omdat de kleine pas precies met 40 weken kwam. In week 37 was ik eigenlijk wel al helemaal klaar voor de kleine en kon ook echt geen afleiding meer vinden.
     
  9. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    werkte zolang mogelijk door. ondanks elke dag 5 uur opstaan, 100km per dag autorijden en 48 uren werken (laatste 2 weken wel een stuk minder) en flinke BI heb ik er geen spijt van gehad. maar een tandje minder de laatste weken vond ik wel noodzakelijk, viel gewoon bijna in slaap op mijn werk van vermoeidheid
     
  10. Gosh

    Gosh Actief lid

    31 aug 2014
    313
    0
    0
    Tot ongeveer 33 weken gewerkt. Was toen parttime postbezorger, dus lichamelijk wel zwaar. Kreeg als alternatief de laatste 2 weken dat ik folders moest vouwen.

    Nu gelukkig thuisblijfmama :)
     
  11. melanieV83

    melanieV83 Actief lid

    11 jan 2010
    109
    0
    0
    Bij de eerste tot 36 weken. Pas met 41.4 geboren. Werk in een supermarkt achter de slagerij bediening 32 uur. Best zwaar werk maar goed te doen
    nu zwanger van nr 2 en kies er weer voor met 36 weken met verlof te gaan.
    zelfde werk als 4 jaar terug.
     
  12. lina lina

    lina lina Actief lid

    3 nov 2012
    164
    0
    0
    Ik ga met 34 weken met verlof. Ik werk nu maar 2 dagen, dus dan moet dat. Ik vind het ook niet erg. Ik heb een flinke reistijd, maar de files zijn het ergste. Ik ben al kapot als ik aan kom. Ik heb ook een kantoorbaan.
     
  13. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik werk op kantoor (computer programmeur) en bij beide kinderen tot 38 weken gewerkt.
     
  14. auraly

    auraly Fanatiek lid

    28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik werk in een grootwarenhuis en enkel vrouwen als collega's
    zwangerschappen komen dus heel erg vaak voor bij ons :)
    Standaard werken we door tot 38 weken, al ga ik m'n verlof ervoor plannen dus zou ik stoppen rond 35 weken
    duurt nog wel even haha
     
  15. MiMully

    MiMully Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier wil ik stoppen met 36 weken. Dus nog drie dagen na het weekend. Werk als laborant. Momenteel nog veel achter de laptop om dingen uit te werken/af te ronden. Is op zich goed vol te houden.
     
  16. GeoLilly

    GeoLilly Bekend lid

    2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Heb een kantoorbaan en gewerkt tot aan het einde van de 36ste week. Daarna twee weken (week 37 & 38) verlof genomen en nu maandag (week 39) begin ik aan mijn echt zwangerschapsverlof.

    Veel hangt af van welke job je doet en hoe je gezondheid/zwangerschap verloopt natuurlijk.
     
  17. LinOo

    LinOo Bekend lid

    6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga met week 34. Dan is het 1 december, mooie tijd om met verlof te gaan. Ik werk in een apotheek en ondanks dat ik veel zit merk ik dat t toch wel heel zwaar is voor mn lijf.
    Dus lekker de maand december thuis :) heerlijk
     
  18. Bookfairy

    Bookfairy Actief lid

    21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot 34 weken, omdat ik regelmatig een bijslaapdag heb (ziekmelding ivm zwangerschapsklachten), moet ik verplicht met 34 weken met verlof.
     
  19. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik tot 36 weken, maar het kerstreces bij de univ. begint precies met 34 weken, dus ik heb al eerder vrij. Mits ik natuurlijk mijn werk af heb, anders ben ik ws. nog tot begin januari aan het werk (ik heb een deadline voor een subsidieaanvraag begin jan.).
     
  20. famke89

    famke89 Fanatiek lid

    9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik werk in de zorg en moest met 34 wkn met verlof, is verplicht bij ons.. uiteindelijk met 32 wkn gestopt.. kon door bekkenpijn en harde buiken bijna geen stap meer zetten! En het was heerlijk weer.. dus op en top van genoten.. onze meid is uiteindelijk met 39.1 geboren.. en gezien ik geen contract verlenging had.. maar wel terug kon komen heb ik er voor gekozen om per 1 okt. weer aan het werk te gaan (moest officieel 7 sept weer beginnen) dus lekker lang verlof al met al! :)
     

Deel Deze Pagina