Tot wanneer de aerosleep?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Paris91, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Onze dochter (16 maanden) is een buikslaper. We hebben vanaf de geboorte al een aerosleep matras.

    In maart komt de nieuwe baby, en krijgt onze dochter een nieuwe kamer met een meegroei ledikant > die kan je dus ombouwen tot peuterbed.
    De baby zal de eerste tijd in een wieg liggen voor hij/zij overgaat naar het ledikant waar dochter nu in ligt. Voor de baby wil ik sowieso een aerosleep matras.

    Nu vraag ik mij af of ik een tweede aerosleep moet aanschaffen voor de baby? Of is de aerosleep voor deze leeftijd van dochter eigenlijk al niet meer nodig? Dan kan ik hem gewoon hergebruiken..
     
  2. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ik heb in het meegroeiledikant ook een aerosleep liggen. Niet dat kind er ooit op ligt, want die ligt lekker knuffelig in het grote bed :)
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  3. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Nooit een aerosleep matras gehad, ook niet in het wiegje of ledikantje.

    Beide kinderen hebben nu een 1 persoonsbed met een gewoon matras en slapen inmiddels ook beide met een kussen.

    Ik zou dus zeggen dat je je huidige aerosleep kan hergebruiken.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  4. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik gebruik de aerosleep alleen zomers. Vind het voor de winter te koud (ventileert ook koele lucht).
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  5. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Zo doen wij het ook. Bij ons peuterbedmatras zit ook de topper van aerosleep. Bij zoontje eigenlijk nog niet gebruikt. Hij slaapt veel op zijn buik, maar was al 26 maanden toen hij over ging. Drukt zijn gezicht niet in het matras. Voor de buikbaby gebruiken we de topper van het ledikant misschien wel weer als hij uit de wieg gegroeid is en een buikslaper blijkt te zijn.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met 16 maanden lijkt het me niet meer nodig. Hier alleen in de wieg gebruikt (hadden een kleine aerosleep), dat was tot een maand of 3, onze dochter had 2 weken in het ziekenhuis gelegen in een 'groot' bed en kon niet meer wennen aan de kleine wieg thuis.
    Bij oudste nooit een aerosleep gehad, die ging met 6 maanden op haar buik slapen en dan zijn ze al zo sterk, ik vond het niet nodig.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij hebben bij zoon een aerosleep matras en topper aangeschaft. Aangezien hij nu nog in zijn ledikant slaapt hebben we deze voor nummer 2 weer aangeschaft. We zijn er mega tevreden over, de topper laat zich goed wassen en drogen en uiteraard ventileert de boel uitstekend.
    Waarschijnlijk zullen velen het een onzin aankoop vinden maar wij voelen ons er prettig bij en zijn er dik tevreden over!
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en zoon is ook een buikslaper!
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier een geleende aerosleep alleen een blauwe maandag gebruikt. Verder hebben de kindjes altijd op gewone matrassen gelegen dus de aerosleep die je nu voor je oudste hebt kun je zeker doorgeven aan je jongste en dan kan je oudste dus op n gewoon matras.

    Heb twee buikslapers.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    De oudste heeft tot ze overging naar een 1persoonsbed op een aerosleep gelegen. Geen idee waarom eigenlijk want ze is een absolute rugslaper.
    De jongste heeft tot een jaar op de aerosleep gelegen. Zij is een absolute buikslaapster.

    Dus ik zou deze lekker gebruiken voor de jongste.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  11. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Tegen de tijd dat je baby uit de wieg gegroeid is heeft de aerosleep voor je oudste m.i. geen nut meer. Sommige kindjes slapen dan zelfs al bijna met een kussen (ben ik geen voorstander van, maar schijnt vanaf 2 jaar al veilig te zijn. ;)
     
  12. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Volgens mij wordt een aerosleep topper toch geadviseerd tot 1,5 jaar?

    Ik heb er meerdere, dient bij mij ook gelijk als matrassenbeschermer voor als ze spugen.

    Ons zoontje van 20 maanden slaapt op n aerosleep matras met topper en bijbehorend gaatjes hoeslakentje.

    Onze dochter van 3 ligt ook nog in n ledikantje en heeft ook een topper op haar matrasje. Wel met gewoon hoeslaken maar het is zo makkelijk in geval ze spuugt.

    Onze zoon van 5 ligt in een gewoon bed. Hij heeft een soort plastic matras beschermer onder zn hoeslaken. Maar daar zweet hij altijd zo op. Nu kwam ik er laatst achter dat ze een aerosleep topper ook in 1 persoons maat hebben. Lijkt me ideaal. Dat wordt waarschijnlijk onze eerstvolgende aankoop
     
  13. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Aerosleep is geldklopperij, nooit bewezen dat het echt werkt. Een baby ademt heel anders dan een volwassene.
    Bovendien mag je bij een Aerosleep weer geen gewone kruiken gebruiken. Daarbij heb je ook nog eens kans dat je baby te snel afkoelt door de structuur van het matras/topper.
    Als jij het bedje netjes strak opmaakt en normaal beddengoed gebruikt (dus geenzeiltjes/onderleggers met plastic enzo) dan is het haast onmogelijk dat je baby stikt.
    Zou geen geld uitgeven aan een duur product waarvan nooit is bewezen dat het werkt. Je geeft je geld uit aan schijnveiligheid. Sterker nog: als ouder zijnde ga je minder opletten, minder goed slaapadviezen opvolgen want 'omdat je een Aerosleep hebt kan het geen kwaad'. En daar zit nou net het gevaar.

    Hier bedjes altijd heel strak opgemaakt en gezorgd dat de voetjes bij het voeteneind zaten. Geen stootranden of grote knuffels in bed.
    Aerosleep is zo zonde van het geld, ze spelen keihard in op de onzekerheid en angsten van ouders (to be).
    Persoonlijk geef ik het geld liever uit een een goede autostoel of een goed traphekje.
     
    LJJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina