tot wanneer hydrofiellluiers gebruiken om te drogen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Druif78, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het onderwerp zegt het al.
    Ik gebruik nog steeds hydroffielle luiers om ons zoontje van 14 maanden mee af te drogen, maar eigenlijk kan dat toch ook gewoon met een normale handdoek? Desondanks vind ik het nog altijd handige dingen om onder zn hoofdje te leggen in het ledikant of als spuuglap ofzo.

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.031
    453
    83
    Vrouw
    Hier gebruik ik ook nog wel een hydrolfielluier om af te drogen, vind dat ik er toch wat makkelijker mee in plooitjes kom onder de armen en bij haar benen bijvoorbeeld. Maar de 'grote stukken' buik, rug enzo, doe ik met de gewone handdoek.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik gebruik ze nog steeds voor mijn dochter van bijna 2,5. Ze droogt zichzelf altijd af en pakt dan altijd de hydrofiele luiers. Het is maar wat je zelf fijn vindt.

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik gebruik ze ook nog steeds, onze docher is ook 2,5

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ook nog steeds, bij 2j9m. De grote stukken doe ik wel met een gewone handdoek (waarmee ik hem van de douche naar de commode breng), maar voor de plooien (nek, oksel, etc) vind ik de hydrofiel toch beter drogen.

6. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    hier ook nog steeds....badcape en hydrofiel...werkt prima

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    We zijn onlangs overgestapt op normale handdoeken en washandjes. Ik vind de hydrofiele luiers en washandjes erg schuren, zal misschien komen doordat we ze al zolang gebruiken. De plooitjes zijn niet zo klein meer, dus dat gaat best!:)

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    al heel lang gewone handdoeken. Grote handdoek om op te liggen en dan gewone handdoek afdrogen.

9. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Dat is toevallig, ik was net de was aan het ophangen buiten en toen vroeg ik me dat ook af. Maar ik blijf ze gewoon nog lekker gebruiken met een badcape.

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik gebruik ze na t douche voor onze kleine, maar idd ook als spuuglapje ( mondje mee afvegen en t kwijl etc), onder t hoofdje in zijn ledikant...

Vind t fijne dingen en zal ze nog lange tijd blijven gebruiken denk ik :D

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ik vind ze wel beter drogen, maar ze zijn niet zo warm om in te wikkelen en ik heb een gedeelte van de kast er vol mee staan en bedacht me wanneer dat stuk kast weer voor andere doeleinden kan worden gebruik...;)! Maar als ik het hier lees ben ik er nog vroeg mee om ze op te ruimen??

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier worden echt al tijden gewoon handdoeken gebruikt ipv hydrofieldoeken voor het afdrogen.

De oudste twee hebben wij denk ik een half jaar afgedroogd met die doeken en de jongste maar een paar weken. Komt eigenlijk omdat wij na het bad nooit meteen afdroogden maar lekker op een stoel gingen zitten met de kleintjes lekker in een groot badlaken gewikkeld. Zo samen heerlijk zitten en heerlijk wachten tot ze lekker opgedroogd waren. Lekker even relaxen na het heerlijke badje ;)!

Hydrofiel luiers zijn na die afdroogtijd nog wel altijd gebruikt gebleven voor al die andere doel einden ;)! Haha!

Ik zou ze gewoon weg doen wanneer je er zelf de meerwaarde niet van in ziet ;)!

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb ze gebruikt tot hij anderhalf was, toen ben ik weggegaan bij mijn ex-vriend en de hydrofiele luiers zijn per ongeluk daar gebleven. Toen gaan afdrogen met normale handdoeken en dat gaat prima. Hij vindt het tegenwoordig heel stoer om dezelfde handdoek te hebben als mama en wil hem ook op dezelfde manier om hebben.. Echt heel schattig :)

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.781
    3.320
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier gebruiken we ze ook nog steeds. Ik til haar uit bad met de badcape om, zodat het ergste 'nat' er al af is en dan droog ik haar nog snel even goed af met de hydrofiel.
    Ik merk ook duidelijk verschil bij haar haartjes. Met de hydrofiel krijg ik die zowat helemaal droog, maar met de gewone handdoek een stuk minder.

15. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik gebruik ze al een paar maanden niet meer, vindt de gewone handdoeken prima drogen.
    Misschien gewoon een keer uitproberen? Als de handdoeken ook prima zijn heb jij weer een stukje kast terug.;)

16. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik gebruik grote badhanddoeken om haar onder douche te halen of uit haar badje. Ff lekker knuffelen, snel afdrogen en aankleden want ze heeft het snel koud. De ene keer gebruik ik de gewone handdoek en de andere keer gebruik ik een hydrofiele luier. Ik weet iig dat ik veeeeeeeeeeeeeelste veel van die dingen heb ;)

17. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Ik gebruik ze hier ook nog steeds voor oudste dochter van bijna 3. Hou ouder de doeken zijn, hoe fijner ze afdrogen. Ze zijn lekker dun en je kan gewoon goed overal bij. Tussen teentjes enzo. Ik vind ze echt veel fijner dan gewone (dikke) handdoeken.
    Gr. Dolfijn

18. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Voor in bed gebruik ik ze allang niet meer... Ik heb een moltondoek onder t hoeslaken.. Dat ligt mooi strak en vast.. Ik vind losse doeken in bed maar niks.. 1 keer er over schuiven en t ligt los en schiet zn doel waarvoor ie er lag voorbij..

voor afdrogen blijf ik ze voorlopig wel gebruiken..

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind ze hard en onprettig dus wij zijn er al heel snel weer van afgestapt. Als je een handdoek gebruikt die niet heel dik is kom je ook wel in de plooitjes hoor.

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier in gebruik voor vanalles, voor onze zoon van 2,5 en voor de baby, voor onszelf als we gaan zwemmen met onze zoon (onze vrienden gingen op wereldreis en gebruikten ze ook als handdoek, ze drogen super en zijn licht!)

Kortom: gebruiken tot je een ons weegt, dat maak je gewoon zelf uit ;)

Deel Deze Pagina