Tot wanneer in de box?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PippiMoustache, 12 aug 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer gaat de box eruit?

  1. 1 jaar

    30 stem(men)
    63,8%
  2. 1,5 jaar

    9 stem(men)
    19,1%
  3. 2 jaar

    8 stem(men)
    17,0%
  1. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.758
    1.688
    113
    Vrouw
    Hi, ik heb hier een discussie thuis :p
    Bij ons thuis staat nog steeds een box (op wieltjes, dus staat niet heel erg in de weg ofzo). Onze dochter is nu 1,5. Ze is heel erg ondernemend en klautert overal op (en valt er ook met regelmaat weer vanaf :rolleyes:).

    Ik vind het echt debiel dat we de box nog hebben staan en vind dat dochter gewoon lekker door de kamer moet kunnen lopen. Mijn partner wil de box perse nog houden. Zij zet onze dochter regelmatig nog in de box als ik er niet ben, bijvoorbeeld als ze even gaat stofzuigen of wanneer ze even een krantje wil lezen en dus niet de hele tijd wil opletten. Ze laat haar uiteraard niet zitten als ze gaat huilen ofzo, maar ik vind het toch stom om voor mijn gevoel je kind zo op te sluiten. Maar misschien stel ik me aan.

    Ik kan nergens vinden vanaf welke leeftijd geadviseerd wordt om de box weg te doen. Dus vanaf welke leeftijd hebben jullie de box weggedaan en wat vinden jullie de uiterste leeftijd om een kind nog in de box te houden?
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ik zou hierin lekker je gevoel volgen. Volgens mij zit er geen leeftijd aan gebonden, enkel gewicht? Maar dat is per box verschillend. Ik denk zelfs dat volwassenen een box nog wel eens aangenaam kunnen vinden, haha!

    Je handen vrij hebben op bepaalde momenten en je kindje in veiligheid in de box zetten is gewoon praktisch. Hier is ie weg, want dochter krijst alles bij elkaar zodra ze erin zit, die vindt dat gewoon niks, als baby al niet.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Hier waren ze al ruim voor de eerste verjaardag nauwelijks meer in gebruik.
    En beide keren weggehaald om de kerstboom kwijt te kunnen, dus ook waren ze nog niet 1 jaar toen de box wegging.

    Zeker m’n jongste was er gewoon uitgeklommen gok ik, die klom met ruim anderhalf ook uit haar ledikant met slaapzak aan.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Bij onze dochter stond de box er tot haar 1e verjaardag. Bij zoon met 9 maanden al uit huis gehaald, wat een (lelijk) onding :o: Nu moet ik er bij zeggen dat ze beiden heel snel waren met staan en lopen en de box echt vreselijk vonden. Als ik even wat moet doen (zoals de was, stofzuigen enz) , zet ik zoontje in de Tripp trapp stoel met riempjes vast. Is dat nog een optie voor jullie ipv de box?
     
  5. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.758
    1.688
    113
    Vrouw
    Onze dochter klimt dus uit de tripp trapp. Heb geen riempjes, maar ze klimt ook uit de buggy met riempjes, dus denk dat dat weinig zin heeft haha.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Voor zijn eerste verjaardag was de box weg.

    Hij had verborgen reflux dus liggen was toen hij echt jong was niet haalbaar.
    Later speelde hij er een keer 10 min in. De box was hier bedoeld om een veilige rustige speelplek te geven. Aangezien hij het vreselijk vond ging de box weg.

    We hadden foam speeltegels waar hij op ging spelen. Lekker zacht en niet koud.
    Er stond bij ons een weg op dus ook leuk voor toen hij ouder was.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  8. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Na een jaar wilde onze dochter niet meer in de box. Ze ging dan krijsen. Dus toen was het klaar :).
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  9. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wij hebben hem juist gebruikt voor de kerstboom zodat er geen kinderhandjes bij konden komen.
    En daarna lui laten staan omdat ik weer zwanger was.
     
    Golden1213 en PippiMoustache vinden dit leuk.
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.828
    3.600
    113
    beidde rond een maand of 8/9. tot die tijd nog wel handig om ze veilig weg te leggen, maar daarna zie ik het nut er niet van in, aangezien ze er toch weer zelf uitklimmen bij ons. (eveneens als traphekjes, levensgevaarlijk die dingen bij ons). Verrassend genoeg bij het ledikantje kwam het pas met 1,5 jaar, terwijl fysiek, als ze uit de box en over het traphekje kunnen, ze dat al lang en breed hadden moeten kunnen.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  11. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Wij hadden een box staan maar ons zoontje lag er vanwege reflux nooit in. Dus we hebben hem al snel weggehaald (4-5 maanden). Hij speelde vooral op een kleed of zat in de wipstoel.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  12. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Compromis sluiten en kijken naar wat jullie allebei willen. Dus bijvoorbeeld voorstellen om de box voor haar tweede verjaardag eruit te doen.
    Ik zou ook luisteren naar wat jou partner wil.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.746
    15.178
    113
    Bij de oudste is-ie blijven staan, ze scheelt nog geen 15 maanden met haar broertje, dus tussentijds opruimen vonden we wat onzinnig :D Na een maand of 10 ging ze er niet meer in.

    Bij de middelste hebben we de box met 10 maanden weggedaan.

    De jongste is nu 9,5 maand en gaat al zeker een maand niet meer in de box. Ik laat ‘m nog wel even staan omdat ze aan de box oefent met staan :p Als ze ook aan andere plekken gaat staan, gaat de box gelijk weg.

    Ik zou zelf een kind van 1,5 niet meer in de box zetten. Die kan toch zelf even op de grond spelen terwijl je de krant leest? :)
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  14. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Wacht ff. Jullie hebben de kerstboom IN de box gezet? Dat is vernieuwend zeg, nog nooit gezien :roflmao:
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  15. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Hier ook de box voor de kerstboom gebruikt maar dan de box op z’n kop gezet en kerstboom er bovenop :)
     
    Kolibrie2 en PippiMoustache vinden dit leuk.
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Dan heb je die van mij nog niet ontmoet. Ik denk dat ik de krant niet eens had open kunnen slaan voor dat ik hem/haar weer ergens vandaan moest plukken. Nou, bij nr 3 kon dat wel, maar de andere 3 waren echt op strooptocht dan.
    Ook omdat ze dan juist wel even lekker zelf gingen spelen. Een soort geborgen plekje, de woonkamer was ‘te groot/spannend’ voor ze om rustig te spelen denk ik. Dus hier was het zeker geen opsluiten, maar mijn kind ook een moment voor zichzelf geven. Ik heb de box tot 2,5 jaar gebruikt (behalve bij nr 3 dus, want die vond het fijner op de grond.)
     
    Mississippi, PippiMoustache en Sunshine1993 vinden dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bij de eerste is die blijven staan.
    De 2e heeft er tot ie ging tijgeren er in gezeten toen hebben we ‘m opgeruimd.
    De 3e heeft er 4 maanden af en toe in gelegen.
    Nu heb ik ‘m nog niet neer gezet.
    Als ik ‘m mis komt ie er wel maar anders blijft ie op zolder.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier was het een enorm overbodig ding. Hebben m vooral gebruikt als speelgoedopslag. Ze heeft er amper in gezeten. Met 11 maanden verkocht, want was wel klaar met dat ding in de woonkamer.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  19. Sunshine1993

    Sunshine1993 Niet meer actief

    Bij de oudste was hij er met een jaar al weg. Maar die luisterde en is afwachtend en een kijker. Zal nu nog niet iets zomaar doen.

    De jongste..... Is nu 14 maanden en sluit ik in zijn box op. Zodra hij door heeft hoe hij er uit kan is het over want dan word het natuurlijk gevaarlijk. Maar tot dan zit hij er gewoon in zodra ik even iets moet doen. Hij klimt overal op in rent over de bank en denk dan dat hij kan vliegen. :| trekt de keukenlades open en gooit de inhoud op de grond. En ga zo maar door. Gewoon alles wat nee is hoort hij ja.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  20. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Zo lang mogelijk :D:D
    Helemaal eens met jouw partner (voor af en toe dus he), ben nogal ouderwets daarin.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina