Tot wanneer werken jullie door?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaJulia, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot wanneer werken jullie?

  1. Tot 34 weken

  2. Tot 36 weken

  3. Ik ging al eerder met verlof omdat...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaJulia

    MamaJulia Bekend lid

    11 okt 2012
    719
    0
    0
    Hi meiden, ik ben heel benieuwd tot wanneer de meesten van jullie doorwerken. Ook wil ik graag weten wat voor soort werk jullie dan doen; lichamelijk zwaar of juist een kantoorbaan.

    Ik bijt het spits af: tot 36 weken en ik heb een kantoorbaan.
     
  2. Schaapje05

    Schaapje05 Bekend lid

    16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    34 weken, ik werd als agogisch medewerker in de zorg op een forensisch psychiatrische afdeling/zeer intensieve behandeling. Kijk er nu al enorm naar uit, tel de weken af ;)
     
  3. Indiaan

    Indiaan Niet meer actief

    34 weken, kantoorbaan.
    Kan haast niet wachten, heerlijk, verlof tegen de zomer!
     
  4. sara1988

    sara1988 Bekend lid

    3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Tot 36 weken, ik werk in een winkel en kan staan en zitten met elkaar afwisselen
     
  5. Minerva

    Minerva Niet meer actief

    Ik ga met 30 weken al met verlof, omdat dan de zomervakantie al begint :D Mijn verlof gaat in in de zomervakantie, dus ik krijg twee weken terug en die plak ik weer achter mijn verlof aan.

    Technisch gezien ga ik 6 weken van te voren met verlof, maar eigenlijk maakt het niet uit. Zou ik 4 weken van te voren met verlof gaan, dan gaat mijn verlof in op de dag dat ik weer zou moeten beginnen. Is dat goed getimed of niet? :D
     
  6. Daphne1990

    Daphne1990 Actief lid

    25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga met 34 weken met verlof, had t ook gekozen maar nu moet t ook wel omdat ik al grotendeels in de ziektewet zit, doe alleen nog kantoorwerk. Ik werk trouwens in de thuiszorg als verzorgende ig
     
  7. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Tot 36 weken. Ik heb een kantoorbaan :)
     
  8. Mamalin83

    Mamalin83 Bekend lid

    2 dec 2012
    814
    0
    16
    Met 34 weken. Werk als verpleegkundige in een ziekenhuis.

    Wilde het eerst tot 36 weken proberen, maar merk nu al dat het toch wat zwaarder is tov mijn vorige zwangerschap. En daarbij, 34 weken valt gelijk met de schoolvakantie van mijn dochter, ook wel fijn!
     
  9. MamaJulia

    MamaJulia Bekend lid

    11 okt 2012
    719
    0
    0
    Jij hebt het prima voor elkaar :) Nice!!
     
  10. Yan

    Yan Bekend lid

    10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik ben zzp-er, grafisch ontwerper en ik heb een webwinkel. Eigenlijk heb ik niet echt verlof. Ik doe wel rustiger aan en neem geen grafische opdrachten meer aan, maar de webwinkel loopt wel door...
     
  11. rennie

    rennie Actief lid

    2 aug 2011
    117
    0
    16
    wel, mijn antwoord staat er niet bij ...
    tot 39 weken, in belgiƫ ben je verplicht om 1 week op voorhand te stoppen, je mag ook vroeger maar dan ben je die weken na de bevalling kwijt ...
     
  12. didi77

    didi77 Actief lid

    9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot 35 wk, kwam toevallig handig uit.
     
  13. chihuahuatwins

    chihuahuatwins Actief lid

    28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    mijn antwoord staat er ook niet tussen;) werk door tot einde zwangerschap. werk als zelfstandige en gaat prima dus zie ook niet in waarom ik eerder zou moeten stoppen;) na de bevalling neem ik een paar weken vrij
     
  14. xaar

    xaar Actief lid

    31 jul 2008
    398
    0
    0
    Ik wilde (net als bij de eerste) door tot 36 wkn. Helaas groeide de kleine niet goed en moest ik verplicht 50% in de ziektewet rond de 30 weken en dus met 34 weken met verlof.
    Vond het jammer en even schakelen maar ben nu heel blij want de kleine groeit nu heel goed. Je kan hem maar 1x een goeie start geven :) Heb er dus lekker 2 weken vakantie achteraangeplakt.
     
  15. Amezen

    Amezen Fanatiek lid

    13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Het is dat het moest met 36 weken, anders had ik graag nog even doorgewerkt..
     
  16. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben nu in mn eerste week 'verlof'. Werkte al sinds 21 weken minder ivm bekkenklachten. Nadat ik veel harde buiken kreeg nu in overleg met vk besloten om eerder et stoppen (28 weken). En ik ben heel blij want het is een zooi op het werk en die stress had ik niet meer mee willen krijgen.
     
  17. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Ik wilde met 34 weken stoppen. Ik werk als dierenartsassistente, dus veel lopen, staan, bukken, tillen, in rare houdingen vasthouden, ook zitten , enz.. Hier stopt eigenlijk nooit iemand later omdat het fysiek niet te doen is.

    Helaas werk ik al een tijdje halve dagen nu vanwege rug- en vooral bekkenklachten. Ik moet nu nog 6 weken werken (incl. deze week) maar denk dat ik dat sowieso niet ga redden. Dus heb voor de laatste optie gekozen omdat ik er vrijwel zeker van ben dat ik voor die tijd volledig in de ziektewet zit..
     
  18. deetje8

    deetje8 Bekend lid

    29 nov 2012
    781
    0
    0
    Ik wil tot 36 weken doorwerken, werk als assistent bij een huisarts.
     
  19. jols

    jols Bekend lid

    26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    36 weken, ik zit op kantoor, ben onderweg en heb gesprekken bij ouders thuis ( nu nog 5,5 week werken, begin wel af te tellen)
     
  20. MamaJulia

    MamaJulia Bekend lid

    11 okt 2012
    719
    0
    0
    Sorry ZZP-ers en Vlamingen dat ik er geen 'anders' optie bijgezet heb :)
     

Deel Deze Pagina