Tot welke leeftijd heeft jullie kindje borstvoeding gekregen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pienvd90, 27 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Tot welke leeftijd heeft jullie kindje borstvoeding gekregen en stopte dat vanzelf? Maakte het kind zelf de keus om te stoppen?
     
    dirksmama vindt dit leuk.
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oudste heeft het 15 maanden gekregen en de jongste 16 maanden.
    Ik had teruglopende bv dus het was voor zowel kind als mij zelf geen keuze maar een moetje.
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  3. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Oudste 6 maand: ik gestopt
    Tweede 7 maand: door drukke weken ivm verhuizing was het ineens op, het lukte niet meer.
    Derde 18 maand: hij stopte.
    Vierde ruim 2 jaar: stopte door deze zwangerschap. Af en toe probeert hij het nog, maar het is echt op (en pijnlijk voor mij).
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  4. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    #4 Esila, 28 jan 2021
    Laatst bewerkt: 28 jan 2021
    Mn jongste tot 2,5 jaar, ze wilde echt niet stoppen !! met veel praten/ uitleggen dat het echt klaar was en bv voor babies is, dat ze nu groot is geworden etc.. daarna een paar daagjes bij schoonmoeder laten slapen. En toen was het klaar. Maar ze heeft er nog regelmatig om gehuild.
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  5. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    6 maanden en toen was ik er ook echt helemaal klaar mee. Heb het nooit echt fijn gevonden vandaar. Daarna ging ik ook weer werken en zag me zelf nog niet echt kolven op het werk.
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  6. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    4 maanden fulltime, toen ik weer ging werken ging dochter steeds vaker de borst weigeren. Nog 2 maanden aangemodderd en veel gekolfd, maar mijn productie liep toen zo hard terug dat ik met 6 maanden gestopt ben. Hoop dat t deze keer langer goed gaat.
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  7. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Oudste 1 jaar fulltime kolven
    Tweede vijf maanden, moest toen stoppen, maar ik was graag door gegaan
    Derde nu al 19 maanden. Voeden is nu wel erg pijnlijk en er komt bijna niets meer, maar hij is te verslaafd aan de borst om te stoppen :roflmao:
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  8. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Bijna twee jaar. En nu wilt hij zelf niet echt meer drinken.
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  9. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    De oudste een jaar, de middelste 1,5 jaar en de jongste een jaar.
    Bij de oudste liep mn productie op een gegeven moment af. De middelste ben ik gestopt na een vakantie met een vriendin. Tijdens mijn afwezigheid had hij het heel goed zonder borstvoeding gedaan, dus toen vond ik het ook wel mooi geweest. De jongste na een jaar mee gestopt. Ik was er zelf klaar mee.
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  10. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Hi wij zaten bij elkaar in de uitgerekend groep! Wat leuk. Hier ook al 19 maanden bv.
     
  11. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  12. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    14 maanden gevoed.
    Na 5 maanden ging ik weer werken, tot 6 maanden fulltime BV gegeven (dus nog geen hapjes). Een paar maanden gekolfd op het werk. Daarna had ik een paar weken zomervakantie en toen gezorgd dat ik daarna (rond 10 mnd) niet meer hoefde kolven op het werk. Dochter dronk dus 's ochtends voor het werk, als we thuis kwamen en 's avonds nog eens.
    Door steeds meer vaste voeding te eten liet ze zelf voedingen vallen rond dat ze een jaar was. Vanaf haar verjaardag denk ik, dronk ze eerst nog bij het wakker worden 's ochtends en voordat ze de nacht in ging. En daarna steeds vaker nog maar 1 voeding.
    Met 14 maanden besloot ik die laatste te laten vallen omdat dat bij mij net genoeg was om te blijven zorgen voor vreselijke hormoonschommelingen. Die wogen bij mij niet meer op tegen de voordelen van dochter, ik vond 14 maanden een mooie prestatie.
    Tot de dag van vandaag krijgt ze nog af en toe een flesje kunstvoeding, maar dat is als ze een slechte dag heeft. Als ze heel chagerijnig wakker wordt, of als ze 's avonds heel geprikkeld is.
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  13. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ah netjes! Hier 19 maanden en het werd steeds minder 2/3 keer per dag. Was me aan het voorbereiden op het stoppen maar ineeens komt hij weer heel vaak
     
    Wollig vindt dit leuk.
  14. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Eerste: 15 maanden. Minderde toen zelf snel in voeding en ik wilde graag weer een cyclus om zwanger te worden. Toen dus gestopt.
    Tweede: 2 jaar. Ik heb daarna besloten te stoppen vanwege meerdere miskramen en voelde niet meer goed het zwanger worden en borstvoeding samen te laten gaan. En het voelde na 2 jaar ook gewoon genoeg.

    Hoop de derde ook weer lang te kunnen voeden, blijft heeft bijzonder ❤️
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  15. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    2,5 jaar:eek:
    Op het laatst was het alleen nog een ochtend"voeding" maar ik was er helemaal klaar mee!
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  16. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    De eerste heeft een week of 12 gehad. Eerst via de sonde en later uit een flesje. Veel gebuideld maar hem helaas nooit aan de borst gehad. Nu zou ik koste wat kost doorzetten, maar ik was jong (17) en na PE en 9 weken nicu was ik zo moe van het kolven en flesvoeden, iedere 3 uur. Dag en nacht. De helft werd uitgespuugd en ik had geen begeleiding door een lactatiekundige o.i.d. We zijn toen overgestapt op prematurenvoeding.

    De tweede was een natuurtalentje. Zonder probleem (op een keer spruw en een enkel productiedipje na) tot bijna een jaar gevoed. Ik had graag doorgegaan, maar dochter wilde niet meer.

    Inmiddels 6mnd onderweg met de derde. Het begin was alles behalve soepel. Maar ik geniet er weer zo enorm van. En hij gelukkig ook. Hopelijk minimaal een jaar, maar liever langer. Hij is het laatste kleintje wat ik aan de borst zal hebben.
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oudste heeft t 3 weken gekregen, stopte vanzelf. kreeg het idee dat ze niet genoeg voedingsstoffen binnen kreeg. (bleken achteraf regeldagen te zijn, wat ik niet wist.)
    Jongste heeft 9 weken gekregen, moest 1x afkolven, daarna vanzelf gestopt. (werd niet voldoende gesteund in de bv en gepusht naar kunstvoeding helaas)
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oudste net geen 2,5 jaar, zij stopte zelf toen ik zwanger was en de productie terug liep. Paar weken later werd haar zusje geboren, dus tijdens de zwangerschap nog best lang bv kunnen geven.
    De jongste was ook net geen 2,5 jaar, zij stopte gewoon plots zelf. Op een ochtend was ze net wakker (ons vaste voedingsmomentje), en zei ze dat ze drinken wou, vervolgens pakte zelf haar beker met water en dat was dat - nooit meer om borstvoeding gevraagd.
     
  19. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.896
    5.583
    113
    Vrouw
    Middelste stopte rond 16 maanden na een langdurige borstontsteking. Het was op.
    Jongste drinkt nu 2j3m en sinds een paar weken alleen nog 's avonds en incidenteel 's nachts.
     
  20. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Oudste stopte toen de jongste bijna kwam, 2,5 jaar ongeveer. Met de jongste 3 maanden onderweg en hopelijk gaan we weer een hele tijd door!
     
    pienvd90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina