Tot Welke leeftijd kan kind ouder naakt zien

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamavan2SE, 21 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    Tot welke leeftijd kan een kind zijn ouders naakt zien?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat is voor elk kind verschillend. Tot ze zelf aangeven dat ze het niet meer prettig vinden denk ik. Of je als ouder dat merkt aan ze.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Of tot je het zelf niet meer prettig vindt.

    Voor veel/sommige (?) mensen zit er ook verschil tussen geslacht ouder en geslacht kind.
     
    borntotry en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja inderdaad dat zal ook meespelen. Valt in ieder geval geen vast antwoord op te geven dat is bij iedereen anders.
     
  5. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Lijkt mij geen grens aan te zitten. Je bent directe familie. Ik zou er echt geen moeite mee hebben mijn ouders nu nog naakt te zien hoor. Het zijn mijn ouders. Kom nou ;):rolleyes:
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Ik heb m’n moeder tot en met haar dood naakt gezien, ze was toen 50, ik 25.
    M’n vader zolang ik nog thuis woonde ook gewoon.
    Ik zou niet weten waarom niet. M’n kinderen zijn 5 en 3, dus er sowieso nog nooit aan gedacht om niet meer naakt rond te lopen van en naar de badkamer.
     
    cowgirl80 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Is geen leeftijd aan te koppelen, het is niet ineens verboden.
    Ik heb de meestal gewoon open tijdens het douchen en man ook, dus als er dan iemand binnen loopt dan zien ze ons bloot. Tja boeiend als ze het niet willen zien dan komen ze maar niet binnen.
    Dochter van 13 doucht nu meestal met de deur op slot, ik ben de enige die haar nog weleens bloot ziet.
    Man en broertje mogen haar niet meer bloot zien, daar voelt ze zich niet fijn bij. Zoon van 10 doucht nog open en bloot, hem maakt het nog niet uit.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Daar wordt door ons eigenlijk niet eens over nagedacht. Wij gaan douchen en als er een kind binnenloopt is dat geen probleem. Onze jongste vind het ook geen probleem.
    Mijn oudste heeft er tegenwoordig wat moeite mee en doet als zij gaat douchen de deur op slot en als wij douchen komt ze ook niet meer binnen... prima toch?
    Zoals gezegd hier, kinderen geven dat vanzelf aan, en ik ga ook niet meer op de deur staan kloppen als ze in de badkamer is. Zij geeft duidelijk aan er moeite mee te hebben en dat respecteren wij
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zodra kind of ouder dat niet meer prettig vindt. Ik vind het zelf met 35 niet raar of vervelend om mijn ouders naakt te zien, toen ik in de puberteit zat vond ik het wel fijner om bv met de badkamerdeur op slot te douchen - dat werd altijd volledig geaccepteerd en gerespecteerd.
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Tot wanneer iemand (kind en/of ouder) zich er niet prettig meer bij voelt.
    Wij douchen hier niet met de deur op slot (nog), niemand voelt zich er nog onprettig bij.
    Mijn oudste kan ook zo onze slaapkamer nog binnenlopen met de mededeling: mijn onderbroeken zijn op :roflmao:
     
  11. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Inderdaad geen vaste leeftijd, hier zien we elkaar allemaal nog gewoon naakt en ik zou niet weten waarom niet. Als iemand zich niet prettig meer erbij voelt wordt daar natuurlijk rekening mee gehouden en dan maakt het niet uit of het een van de kinderen is of wij.
    Dochter van 10 doucht zelfs nog gewoon samen met papa.
     
  12. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik denk ook totdat iemand (kind of ouder) zich daar niet meer prettig bij voelt. Mijn kinderen zijn nu 12 (jongen) en 10 (meisje) en die komen er nog gezellig bij staan als ik sta te douchen. Andersom lopen ze ook (nog?) gerust in hun blootje door het huis heen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tot kind of ouder het niet meer prettig vindt lijkt me. Is geen leeftijd aan te koppelen vind ik. Wij lopen hier gewoon nog bloot rond en dochter van bijna 6 ook. Naar anderen toe heeft ze wel schaamte, niemand mag haar helemaal bloot zien.
    Ik weet nog dat ik 16 was en nog gewoon in mn blootje thuis rondliep. Toen zei mn vader op den duur wel dat hij het niet zo prettig meer vond.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Man en ik hebben er geen moeite mee, dus zolang de kinderen dat niet erg vinden laten we het lekker zo. Komt regelmatig voor dat zoon gezellig even komt kletsen als ik onder de douche sta of andersom. Mijn dochter doet zelf de deur wel dicht, ook prima.
     
  15. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    tis heel simpel als ik in de badkamer ben en ga douchen zou je mij dus naakt kunnen aantreffen, wil je dit niet, doe dan de deur niet open...
    Mijn dochter doet de deur op slot als ze zich omkleedt of afdroogt maar onder de douche mogen we gewoon naar binnen.
    Mijn zoon maakt het niets uit.
     
  16. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Wat mij betreft is daar niet een bepaalde leeftijd voor. Maar vaak is er zo'n fase waarin kinderen het zelf niet prettig vinden. Onze kinderen zijn 6 en bijna 9 en die huppelen nog rustig zelf in hun blote kont van de badkamer naar de woonkamer om daar hun pyjama etc aan te doen. De oudste vindt dat vast over een tijdje niet meer helemaal ok, nou prima.

    De badkamerdeur zit niet op slot, ze mogen best binnen komen en nu doen ze dat ook gewoon. Als ze het niet willen dan roepen ze maar ;)
     

Deel Deze Pagina