Tot welke leeftijd samen douchen met je kind ?

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Stond net op het schoolplein met wat moeders te praten en we hadden het over douchen, het ging er een beetje om dat sommige kids het eng vinden om hun haar te wassen, ik gaf aan dat ik meestal samen met mijn zoontje ga douchen en dat ik dan zijn haar was en dat hij dan mijn haar mag wassen ( haren wassen is hier anders echt een drama ) dus er waren een paar ouders die zeiden '' oow ja dat kan ik ook wel eens proberen '' maar er was er eentje en die keek dus zo :$ en zei '' Gatveredamme, douch jij nog samen met je zoontje ??? Die is 5 :$ '' Ik gaf aan dat ik het helemaal niet gek vind om samen met hem te douchen en we dit zeker als hij zijn haar moet wassen we dit wel vaker doen. We stonden met een stuk of 5 moeders te praten en maar 1 vond het vreemd ;)

    Nu is mijn vraag is dit echt vreemd ? En tot wanneer is het '' normaal '' om samen met je kids te douchen ??

    Mijn zoontje is trouwens net 1,5 week 5 jaar oud ...
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het niet weten welke leeftijd, maar vind de term ´gatverdamme´ wel overdreven.. het is toch je kind?
     
  3. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Precies !

    Ik zei precies het zelfde..
     
  4. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik vind het niet vreemd. Kom op we hebben het over samen douchen en niet over samen poepen ofzo ;).

    Als onze dochter aangeeft het niet meer prettig te vinden om samen te douchen dan stoppen we ermee. Vooralsnog zie ik er geen enkel probleem in.
     
  5. Pompeltje

    Pompeltje Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is de oudste ook 5 en vind het juist fijn als ik inderdaad even haar haren was. Daarna ga ik me afdrogen en gaat ze zelf nog lekker spelen in de douche.
     
  6. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    hmmm geen idee..... ik douche eigenlijk nooit met de kindjes. zet ze altijd samen in bad en zelf douche ik savonds ( en jaaaa ik sla weleens een dagje over whahaha) maar misschien tot een jaar of 6 ofzo??? of 8?? verder loop ik wel gerust naakt rond waar mn kids bij zijn
     
  7. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

     
  8. memmievan3

    memmievan3 Actief lid

    16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    ik zou zeggen zolang als ze zelf willen.
    nou ja met 15 jaar is natuurlijk ook wel weer wat overdreven, maar 5 jaar is toch niet zo raar.

    ik kan zelf nog niet erover meepraten die van mij zijn nog jonger, maar ik denk dat er straks vanzelf een moment komt dat het over is
     
  9. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    Je hebt er altijd van die piepertjes tussen zitten ;)

    Het is je/een kind lekker doen hoor ja als hij nou echt veel ouder wordt zou ik het niet doe. Maar denk ook niet dat een 10 jarige nog met zijn moeder wil douche:D
     
  10. Trees

    Trees Niet meer actief

     
  11. GewoonLinda

    GewoonLinda Fanatiek lid

    4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Mijn zoontje wordt bijna 5, maar daar douche ik ook nog gewoon mee hoor. Hij vindt het zelf ook wel gezellig.
    Ik kan me nog herinneren dat ik weleens met mijn broertje en mijn vader in bad ging. Vond ik altijd geweldig. Hebben we gedaan tot mijn 10de. Het is maar net wat je gewend bent en hoe preuts je ouders zijn. Als je er als ouders zijnde geen probleem van maakt, zullen de kinderen ook niet zo snel preuts zijn. Tot op een bepaalde leeftijd natuurlijk, maar dat is logisch. Iedereen krijgt op een gegeven moment de leeftijd dat ie dat niet meer wil....
     
  12. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Blij deze reacties te lezen ...

    Ik blijf gewoon lekker douchen samen met hem, als hij inderdaad aangeeft het niet meer te willen dan doe ik het niet meer.

    Maar echt serieus, sommige mensen kunnen overal over zeiken pff ... die gesprekken soms ook op een schoolplein ... ;)
     
  13. Kylie1986

    Kylie1986 Niet meer actief

    Ik heb nog geen kids, maar ik zou het net zo lang doen totdat hij/zij zich er niet prettig meer bij voelt.
    Ik weet van mijn neefje (die is nu 4,5) dat ie heel veel vragen had aan zn mama over piemels en zo.. Zo leren ze toch dat het normaal is, en zich niet hoeven te schamen.
     
  14. Dana

    Dana Niet meer actief

    Ik douche met mijn kind totdat het niet goed meer voelt. Welke leeftijd daarbij past weet ik nog niet.
     
  15. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Wat raar dat daar zo gek op gereageerd wordt door zo'n moeder, mijn dochter is 14 (ik ben zelf 35) en wij gaan vaak samen in bad, lekker maskertjes op, elkaars nagels lakken, lekker gezellig. Als ik met mijn zoontje van bijna 1 in bad zit, komt mijn zoontje van 8 ook regelmatig met de vraag of hij er ook even gezellig bij in mag. Ik heb er nog nooit een seconde over nagedacht dat dat gek zou zijn..Dat is denk ik hoe je daar zelf mee opgroeit. Mijn zoon gaat ook regelmatig gezellig met kleine broertje en papa in bad. Ik denk dat kinderen vanzelf op een leeftijd komen dat ze er gewoon niet meer na vragen en liever alleen in bad gaan.
    Mijn dochter had laatst op school gezegd dat ze het zo leuk vond om met haar kleine babybroertje in bad te gaan, werd ze door die andere meiden voor viezerik en kinderlokker uitgescholden :$:$ dat is toch erg!?
    Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt, en je kids natuurlijk :)
     
  16. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Tja wanneer je merkt dat je kindje het niet fijn meer vind denk ik dan. Ik vind wanneer je er zelf niet zo bekrompen om doet dat je kind ook niet zo snel zich schaamt voor zijn of haar lichaam. Bij mij thuis werd er vroeger echt niet bloot rond gelopen. Nou ik nu wel hoor, boven wel alleen;)
    Als ik ga douchen kleed ik me op mijn slaapkamer uit en in de zomer slaap ik alleen in een onderbroek ook dan zien ze me half naakt hoor. Ik vind het niks vreemd als je gezellig wil douchen met je kindje.
    Je merkt vanzelf wanneer het voor hem of voor jou niet meer natuurlijk aanvoelt, tot die tijd! Have fun!!
     
  17. tulip

    tulip Niet meer actief

    Ik zou er denk ook niet zomaar een leeftijd op kunnen plakken, onze dochter doucht met papa. Maar gatverdamme vind ik wel een heel rare term. Leuk dat zij zo over haar kinderen denkt.
     
  18. Sammetje

    Sammetje Actief lid

    11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Mijn zoon is ook 5 jaar en soms douchen wij ook nog wel met hem. Omdat het gewoon leuk is. Maar mijn man draagt zijn slip altijd en ik houd een hempje aan, anders voel t voor mij niet goed. Maar ieder zijn eigen toch?
     
  19. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Zoon is 5 hier en ik douche liever niet meer samen. niet omdat hij er wat van denk of zo. maar vind m nu oud genoeg om het niet meer te doen. echter vind ik het helemaaal niet raar als een ander dat wel doet. En gatverdamme helemaal overdreven. hij is 5 geen 15?! doe normaal zeg..

    vind dat mijn zoon nu maar gewoon met papa onder de douche kan! laat die al zijn vragen maar beantwoorden:D
     
  20. Meiske74

    Meiske74 VIP lid

    22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gisteren nog samen met mijn zoon van 10 onder de douche gestaan:) We hebben wel een duodouche, dus allebei de ruimte. Even gezellig gekletst. Ik denk dat hij zelf wel aangeeft als hij het niet prettig meer vindt. Vooralsnog heeft hij er geen problemen mee.
     

Deel Deze Pagina