Totaal niet kunnen slapen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ZoWelkom84, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ha dames,

    Al vanaf begin kon ik slecht slapen. Ben van mezelf al een slecht en lichte slaper..
    Maar nu.. ik kom niet in slaap en slaap niet door.. ben as vrijdag pas 12w maar ben werkelijk waar kapot.. in totaal slaap ik denk 1 a 1.5 uur en zelfs daar tussen word ik vaker, dus slaap niet achter elkaar door..
    Om half 9 rollen de tranen van vermoeidheid over mijn wangen en dan lig ik in bed en kom gewoon niet in slaap.. van thee drinken zit ik de hele nacht op toilet.. ik lees ff, geen telefoon oid.. ik doe ademhalingsoefeningen maar niets werkt??
    Ik ben niet van medicatie maar liefst gooi ik nu dosis medicatie naar binnen om even te kunnen slapen..

    heeft iemand nog een tip of iemand dit ook gehad?
     
  2. Pimi86

    Pimi86 Nieuw lid

    11 mrt 2019
    4
    2
    3
    Vrouw
    Bij mijn eerste ook gehad. Echt bizar, dacht toen omdat iedereen zei “tja vermoeidheid hoort erbij” dat ik me aanstelde of dat het inderdaad normaal was om zo extreem moe te zijn. Heel de zwangerschap doorgelopen, kwam iedere dag huilend thuis uit werk van uitputting. Kon naast het werken niets meer opbrengen. Alle sociale dingen liet ik beetje bij beetje vallen om het eind van de week te kunnen redden. Niet meer sporten, niet meer fietsen naar mijn werk, alles om maar een beetje energie te kunnen opsparen. In het weekend deed ik max 1 activiteit (boodschappen of iets in het huishouden hoorde daar ook bij).
    Toen mijn verlof eenmaal begon, zeiden mensen “nog even genieten, lekker uitrusten”, ik haatte de mensen die dat zeiden bijna, hoezo genieten?! Ik was zoooo kapot. En ben dus ook helaas extreem vermoeid mijn bevalling en kraamtijd in gegaan. Merk om mij heen dat mijn directe omgeving nog steeds niet kan beseffen wat voor impact dat toentertijd heeft gehad, ook op mijn herstel.

    Bij mij heeft niets geholpen, maar ik heb dus zelf ook niet heel erg duidelijk aan de bel getrokken. Bij mij ook probleem met inslapen en met doorslapen.
    Ben momenteel bijna 39 weken zwanger van mijn tweede en dit keer is mijn zwangerschap zo anders! Ja ik heb een drukke peuter van net 2 jaar rondlopen en dat is soms best intensief (mild uitgedrukt) maar ik heb mij nooit zo beroerd gevoeld van vermoeidheid als bij mijn eerste zwangerschap.

    Mijn les is wel geweest: het is NIET normaal je zo te voelen, dus trek aan de bel, bespreek het met je huisarts, vraag desnoods om medicatie om te kunnen slapen. In de tussentijd, zorg voor gezonde voeding en neem desnoods ook vitamines in (alle kleine beetjes helpen).

    Het kan ook zijn dat je lichaam nog moet wennen aan de verandering van hormonen en dat je slaappatroon één dezer weken wel gaat verbeteren (net zoals de eerste symptomen meestal vanaf week 13 ongeveer langzaam minder heftig worden)

    sterkte in ieder geval!
     
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik heb ook erg veel last van slapeloosheid. Toen ik dit mijn teamleider vertelde en uitlegde dat dit 1 van de redenen was dat ik minder wilde gaan werken lachtte zij mij vierkant uit. Want dat ging ik de komende 18 jaar nog niet doen:rolleyes: Ik heb haar even uitgelegd dat dat niet te vergelijken is en dat ik ook deze opmerking ook echt niet vond kunnen.

    Je bent zwanger, een goede nachtrust is belangrijk voor de groei van je kindje en voor jou. Geen goede nachtrust is gewoon heel slecht. Dus trek alsjeblieft aan de bel want het is echt NIET oké! Ga minder werken of ga andere taken doen en bespreek dit met je verloskundige/huisarts.
     
  4. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Wat vervelend. Ik herken het voor een deel. Ik ben nu 7wk zwanger. Ik kan wel goed inslapen. Wordt af en toe wakker maar vaak slaap ik wel door. Ben alleen vanaf 6u klaarwakker. Ja op zich slaap ik dus best prima. Maar ik ben iemand met een laag energieniveau en slaap normaal 10uur. Ik kom nu op max 8u en heb daar dus echt een tekort aan. Ik ga nu eerder naar bed maar werk 3 avonden dus dat is niet mogelijk de hele week. Ik voel me smorgens erg moe, geprikkeld etc. Maar als ik jouw verhaal lees, dan valt dat van mij super mee. En denk ik meteen: ga gewoon naar de dokter toe en vraag advies. Of loop de natuurwinkel even in. Zo heb je allerlei natuurlijke kruiden die misschien kunnen helpen. Bach rescue slaap, of Valeriaan dacht ik?? Ik weet het niet exact maar vraag hulp. Heel veel sterkte.
     
  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik had dit niet mij bij mijn 1e zwangerschap. Ja af en toe een dag en alleen in het 3e trimester. Deze week had ik 2 dagen tot 7u, (sliep rond 11u) en voelde me bijna uitgerust. Terwijl dat voor mij normaal echt veel te kort uren zijn.
     
  6. Liz81

    Liz81 Actief lid

    30 dec 2019
    174
    103
    43
    Vrouw
    Ik slaap wel goed in , maar word na een uurtje of twee weer wakker. Nu neem ik een bakje thee en kan daarna weer verder slapen.
     
  7. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dank je wel meiden!

    gister aangekaart bij de gynaecoloog.. en ze zou overleggen of ik eventueel een pammetje mag (welke geen idee)..
    Ik zou vandaag terug gebeld worden nog niet gebeurd.. bel maandag wel weer..
    Vannacht lag ik om 2.45 uur nog steeds te spoken, gek van! als ik thee drink moet ik er 100x uit dat vermijd ik nu dus maar even.. gister warme melk genomen en om half 2 begon ik te kokhalzen (lust geen melk was al heel wat dat ik het dronk) daarbij denken mijn ouders dat ik vroeger koemelkallergie had ivm vele overgeven.. (deed mijn zoontje ook en daar herkende ze het van) en nu ik weer zo beroerd vannacht dat ik mij afvraag of ik niet geen koemelkallergie heb?? Lichte mate dan (gebruik nooit melk producten voor mezelf)
    Hopelijk snel even een pammetje en hoop dat mijn lichaam dan reset ofzo
     
  8. Fleur88

    Fleur88 Actief lid

    12 dec 2012
    342
    289
    63
    Wat ontzettend vervelend voor je!
    Ik herken het deels.. ik val wel in slaap, maar rond 02 uur is het op. Dan spookt de Stress van Mn werk door Mn hoofd (werk in het ziekenhuis) en val ik niet meer in slaap.. of ja, vroeg in de ochtend. Maar dan gaat de wekker dramatisch vind ik het! En een zwaar onderschatte zwangerschapsklacht..
     
  9. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Of wat heftig voor jou zeg! Zit je nu als zwangere echt niet op te wachten! Respect voor jou meid!
    Ja het is idd een zwaar onderschatte zw klacht... ja vermoeidheid hoort erbij, maar totaal niet of zeer slecht slapen is toch wel een ding
     
  10. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Gaat het al wat beter @ZoWelkom84 en @Fleur88 ? Ik scoorde van de week de 3u klok. En klaarwakker.... Uren wakker gelegen en rond 6u weer in slaap. 7u dochter wakker. De nacht erop was het zowaar 6u. Ik was gelijk zielsgelukkig!
     
  11. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hier helaas nog niet :( zou vrijdag gebeld worden maar denk vergeten voor eventueel medicatie.. ik wil niets liever dan eens goed slapen..

    fijn dat jij iig weer 1 nacht goed geslapen hebt! Op naar de volgende nachten meid
     

Deel Deze Pagina