Totaal uitgeput

Discussie in 'Gezondheid' gestart door suuske25, 4 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Zijn er meer dames die echt totaal uitgeput zijn?? Ik ben nu 10 weken zwanger maar ben continue moe. Mijn omgeving moet het ontgelden want door het moe zijn ben ik niet te genieten...en dat is wel het laatste wat ik wil. Ik heb nog een peuter en kleuter rondlopen en was al redelijk moe maar deze zwangerschap nekt me echt heb ik het idee. Ook door eerder naar bed te gaan raak ik niet uitgeruster. Ik zit continue te gapen en zelfs op mijn werk val ik zowat om (ze weten nog niet van mijn zwangerschap, dit doe ik na mijn termijnecho).

    A.s. maandag heb ik termijnecho bij de vk en ga het zeker aankaarten want dit is niet vol te houden. Meerdere dames die hetzelfde hebben/hadden en hoe hebben jullie het aangepakt qua werk of rust pakken?
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Hier ook ontzettend moe. En ik heb nog een kleuter, peuter en dreumes rondlopen, dus echt momenten om bij te slapen heb ik niet. Ik merk wel dat de vermoeidheid erger is als ik laat in bed lig na bijvoorbeeld een avonddienst en die doe ik dus nog zo min mogelijk.

    Ik probeer nu toch om even te slapen als de jongste in bed ligt. De oudste 2 kijken dan tv en die hoor je bijna niet.

    Sterkte ermee.
     
  3. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb het ook en ook idd niet te genieten.
    Ik moet volgende week donderdag werken van 7:00 tot 17:45 en ik krijg daar nu al zowat een paniekaanval om :( ik ga dat niet redden ben ik bang.
    Ik werk 2 dagen in de week als invaller in de kinderopvang. Soms heel relaxed korte dagen zoals deze donderdag van 8:30 tot 16:00 met een uur pauze tussendoor. Maar soms ook hele lange dagen dus.

    Slapen helpt niet is mijn ervaring. De energie stroomt al uit je lichaam weg zodra je naast je bed staat na een nacht slapen. Sorry dat ik geen tips heb.
    Ik had het bij mijn vorige zwangerschap nog veel erger dan nu. En ik weet niet hoe ik het overleefd heb eigenlijk :confused:
     
  4. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ik trek het ook echt niet meer op het werk. Ik doe kantoorwerk en val zowat in slaap achter mijn bureau. Continue gapen...collega's kijken me ook echt aan. Dus verzin nu elke keer maar smoesjes, kan niet anders. In principe heb ik recht op ouderschapsverlof van de andere 2. Heb dat nog nooit opgenomen maar het zou nu eigenlijk heel goed uitkomen. Halve dagen werken ofzo, heerlijk! Maar goed, ik voel me daar ook niet zo goed bij tenopzichte van mijn collega's. Zo van ik ben moe dus ik ga maar halve dagen werken..maar ja. En ja bijslapen lukt hier echt niet hoor. Ik kan die van mij echt niet alleen laten, 3 en 4 jaar. En ook niet verantwoord. Hoop zo dat dit minder wordt anders ga ik het niet trekken nog 6 maanden lang
     
  5. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Maar bijslapen gaat waarschijnlijk ook geen verschil maken. Ik sliep tijdens mijn vorige zwangerschap wel in de middag terwijl de oudste (toen bijna 3) op tablet filmpjes keek naast mij op bed. En daarna was ik gewoon nog steeds uitgeput.

    Hoe kom jij op je werk? Ik moet zelf een half uur rijden. Ik ga dat volgende week na die lange dag proberen, maar als ik merk dat het onverantwoord is om nog naar huis te rijden na zo een lange werkdag dan ga ik wel even in gesprek met mijn leidinggevende. Het moet wel verantwoord blijven hè.

    En als ik jou was zou ik lekker gebruik maken van je recht op ouderschapsverlof. Vrouwen zijn altijd zo loyaal naar iedereen toe behalve naar zichzelf. Jij bent belangrijk! Hier spreekt de maatschappelijk werker in mij ;) en ik heb mijn diploma dus geloof me maar :p
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  6. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Ja ik heb het ook, vorige week ook opgenomen in het zkh in verband met een ontsteking. Vandaag weer begonnen met werken en deze kans aangegrepen om met mijn manager te praten. Ik werk nu halve dagen (andere uren ziektewet welke mijn werkgever vergoed krijgt vanuit het uwv) en dat ging vandaag wel goed.
    Ouderschapsverlof zou ik niet doen, dan kost het je je salaris dit terwijl ziekte door zwangerschap gewoon betaald wordt.
    Ik was om half 1 ook echt wel op en merk dat auto rijden (half uur) dan ook nog energie kost. Thuis gegeten en geslapen tot 16.00 uur en toen kon ik weer redelijk wat doen. Ik hoop dat ik dit zo vol kan houden.
     
  7. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ja ik weet het eigenlijk ook maar ik heb echt net een vast contract en om dan eerst aan te kondigen ik ben zwanger en daarna oh ja ik wil ook mn ouderschapsverlof opnemen haha..ik werk 'maar' 3 dagen. Ik moet een half uur fietsen naar mn werk :confused::confused::|. Merk nu dat dat me echt opbreekt. Ik heb wel een rijbewijs maar geen auto. Tot nu toe ging dat super en spaar ik veel geld uit maar dadelijk met de 3e erbij gaat me dat sowieso niet lukken op de fiets.

    Nee bijslapen werkt idd niet..vandaag toevallig 2 uurtjes langer in bed gelegen maar haalt niks uit nee :oops:
     
  8. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Volgens mij is vermoeidheid niet iets waarvoor het uwv gaat uitkeren wel? Vermoeidheid is ook niet iets wat te bewijzen valt..dat is met ontsteking etc wel. Ik ga het sowieso aankaarten bij mijn vk as maandag.
     
  9. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Er zit verschil tussen vermoeidheid en vermoeidheid, ik functioneer gewoon niet meer omdat ik uitgeput ben als ik gewoon doorga, ook emotioneel instabiel daarvan. Ik heb het aangekeken tot 15 weken zwanger in de hoop dat het beter zou gaan... ik heb ook reuma en nog wat andere zaken dus reguliere vermoeidheid kan ik wel tegen.. uitgeput zijn en het gewoon niet meer trekken is wat anders, en daar gaat het uwv dan echt wel in mee ( ik heb in overleg met de bedrijfsarts dit nu zo afgesproken)
     
  10. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik heb het ook gehad. Heb de eerste 12 weken voor mijn gevoel alleen maar op de bank gelegen. Moet ook wel zeggen dat ik een vals start heb gehad ivm een IVF behandeling waar iets is misgegaan bij de punctie. Hierdoor liep ik qua energie continue achter de feiten aan. En sinds een paar weken gaat het gelukkig wel wat beter.

    Ik denk dat die verstopte neus ook invloed heeft. Het maakt het in elk geval niet beter. Hoop dat je snel wat energie terug krijgt. Ik dacht ook dat het nooit overging. Totdat ik opeens merkte dat mijn energie terug kwam.
     
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Zodra het zwangerschapsgerelateerd is, wordt er vaak niet moeilijk gedaan. Ik zou aangeven dat je zwanger bent en met je leidinggevende bespreken dat jij niet in staat bent om je werk goed te doen vanwege ernstige vermoeidheid en dan afspraken maken om bijvoorbeeld wat kortere werkdagen, desnoods deels in ziektewet. Vergeet ook niet je recht op extra pauzes als je zwanger bent. Dat is niet voor niets wettelijk zo geregeld! Een baby maken kost ontzettend veel energie! En dan over een paar weken weer verder te kijken, misschien komt je energie in tweede trimester weer goed terug en is het dan geen probleem meer om gewoon te werken.

    (dit is geen normale vermoeidheid, hormonen kunnen je echt uitputten)
     
  12. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    Ik ben nu hoogzwanger. Zit met precies het zelfde probleem. Zo moe de laatste tijd dat ik niet meer van de bank af kom. Eergisteren nagevraagd bij verloskundige. Die gaf als tip, roosvice ferro (voor extra ijzer) en extra vitamine D3 (solgar is erg goed, wordt volledig opgenomen, alleen niet overal verkrijgbaar). Toen gelijk gehaald, ik heb me gisteren een stuk minder moe gevoeld!!! Misschien hebben jullie er ook wat aan :)
     
  13. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    326
    166
    43
    Tot 15 weken een uitgeput gevoel gehad en extreme vermoeidheid. Het hielp bij mij om gewoon door te gaan en in het ritme te blijven. Ik denk als ik er aan toegegeven had het nog vele malen erger geweest was. Ik ging wel iedere dag om 18 u naar bed. Ik kón gewoon niet meer.

    Na een week of 15 klaarde het op en voelde ik mij velen malen beter.
     
  14. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Hier ook nog steeds behoorlijk moe en werk fulltime in callcenter. 3 weekjes terug een kleine opleving gehad van een weekje, waarbij ik dacht 'ja ik voel me weer normaal, ergste is geweest', om vervolgens weer stuk te zijn en ook nog verstopte neus/volle bijholtes en druk op oren, wel verlicht door neusspray met xylo....
    Heb nu ruim een week thuis gezeten en voelde mij sinds het weekend weer wat beter. Maar helaas vanochtend weer met koppijn uit bed en paracetamol helpt niet. Ga het zo wel proberen op het werk, dat wel. Slik al dagelijks zwangerschapsvitamines.
     
  15. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Ik herken het al te goed. Ik ben gewoon doodop, sommige dagen gewoon niet van de bank af te krijgen hoe graag ik ook zou willen. Toch probeer ik sommige dagen de achterstand in huis weg te werken of Wat af te spreken om de deur uit te komen. Maar merk wel dat ik daarna de rekening gepresenteerd krijg. Paar keer bijna achter het stuur in slaap gevallen. Godijdank werk ik momenteel niet maar met Mn vorige zwangerschappen wel gewerkt en had toen hetzelfde. Bij de eerste doorgegaan maar zodra ik thuis kwam stortte ik in , huishouden stond stil en sociale contacten stonden stil. Achteraf had ik toen aan de bel moeten trekken maar je voelt je al snel een aanstelster. Met de tweede zwangerschap ben ik halve dagen gaan werken, met een overgeefbakje zat in de tram en achter Mn bureau misselijk van alle geuren. Eenmaal om 13 uur thuis viel ik als een blok in slaap dus het is voor mij vaste prik gedurende het eerste trimester.
    UWV vergoedt je werkgever bij alles wat zeangerschapsgerelateerd is. Zou hier niet je ouderschapsverlof voor opofferen, daar is het niet voor bedoeld. Als het niet gaat, geef het aan bij je werkgever en zoek naar een goede oplossing.
    Momenteel ben ik dus thuis en ik kan overdag vaker rusten maar het helpt allemaal niet. Het is een onverzadigbare vermoeidheid
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar, ik ben bijna 21 weken en helaas nog steeds moe.
    6 dagen in de week ben ik mega druk dus probeer op zondag wat rustiger aan te doen en niet teveel te plannen.
     
  17. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Vreemd..ik kreeg geen meldingen meer...

    Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben inmiddels ruim 13 weken zwanger, misselijkheid is weg maar die vermoeidheid man man pfff. Ik heb ondertussen ook bloed laten prikken ook op extra dingen maar was allemaal normaal. Het is dus echt het kindje wat me zo moe maakt. Het werk is inmiddels op de hoogte van mijn zwangerschap en heb ook aangegeven van mijn vermoeidheid. Ik kijk het nog heel even aan en als het dan nog niet verbeterd is moeten we kijken of het aantal uren verminderd kan worden. Dat ik dan bijv ipv 8 uur maar 5 uur werk. Dat zou al wat schelen denk ik
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  18. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Fijn die optie. Het moet idd wel behapbaar zijn.
     

Deel Deze Pagina