Trakteren....?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debor, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debor

    Debor Lid

    4 dec 2015
    62
    12
    8
    Vrouw
    Dan gelijk mijn volgende vraag er maar ingooien :) , als ik dan toch zo lekker bezig ben;)
    Mijn zoontje wordt dus half mei 4 en gaat als afscheid op de kinderopvang trakteren (strandschepjes met rozijntjes en dinokoekjes , met "Ik wil niet opscheppen ,maar ik ga naar de "grote school".)

    Nu ben ik vandaag gebeld door zijn juf om de dagen van het proefdraaien door te nemen en ben ik aan het denken om hem ook op de kleuterklas te laten trakteren. Of is dit raar ?
    Ik denk juist wel een leuk... hebben jullie dat ook gedaan ? Dus dubbel getrakteerd? En zoja , iemand nog leuke ideeën.... ?
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Nee dat zou ik niet doen. Het is allemaal L vreemd voor hem en dan moet hij ook nog eens de kring rond lopen en iedereen wat geven. Vind het ook nergens voor nodig, dus gewoon lekker bij de opvang trakteren.
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Meest gebruikelijke is trakteren bij de opvang/ peuterspeelzaal. Net wat mijn voorganger schrijft sta je in de middelpunt bij redelijk vreemde en moet je nog eens de klassen rond.

    Lekker gwoon trakteren en op school wennen, komen nog genoeg jaren
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Bij ons op school is dat niet toegestaan. Lekker trakteren op de opvang/ psz en volgend jaar op school.
     
  5. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Hier op school werd dat ook afgeraden.
    Is al zo’n indruk om naar de “ grote “ school te gaan, dan is het beter ze eerst een beetje te laten wennen.
    K. Word bijna 5 en viert dan de eerste keer zijn verjaardag op school.
     
  6. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier op school wordt er pas vanaf 5 jaar getrakteerd. 4e verjaardag op psz of kdv.
     
  7. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Op onze school mag ook pas vanaf 5 jaar getrakteerd worden. Ook om de kinderen niet meteen in het diepe te gooien in een vreemde klas en omdat ze anders vaak dubbel trakteren. Ik zou het beleid qua trakteren even navragen bij de juf.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb het bij beide kinderen niet gedaan. Sowieso vind ik 2x trakteren nogal overbodig. En de meeste kinderen worden er niet blij van om in het middelpunt te staan in een groep waar ze nog (bijna) niemand kennen.
     
  9. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Ik vond dat destijds ook niet zo nodig bij oudste. Maar uiteindelijk kwam de juf er zelf mee dat ze haar verjaardag mocht vieren en dat wilde dochter zelf ook dus wij hebben het toen toch maar gedaan. Dochter was er blij mee maar dat was ze ook geweest als het haar niet gevraagd was en het jaar erop ze pas weer zou trakteren.
    Ik vond het zelf niet perse nodig in ieder geval.
    Kinderfeestje hebben wij toen ook heel bewust pas met 5 gedaan.
    Ik zit anders eens informeren wat gebruikelijk is op school. Bij ons was het dus gebruikelijk om t wel te doen, maar als je t zelf niet nodig vind was dat natuurlijk ook oké.
     
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier mocht ze zelf kiezen. Ze wilde bij beide trakteren dus dat ook gedaan. Ze vond het fantastisch!
     
  11. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Mijn dochter gaat op haar verjaardag voor het eerst "echt" naar school maar ze mag daar niet trakteren. De juf heeft gezegd dat ze de eerste verjaardag op school niet vieren. Volgend jaar dus pas...

    Voordat je beslist zou ik dus wel eerst even het beleid van de school navragen hierin...
     
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Hier is het in principe ook niet met 4 jaar in groep 1.
    Maar dochter had in juni getrakteerd/afscheid genomen van de voorschool. Startte 2 weken voor haar verjaardag in groep 1. Toen mocht ze wel trakteren omdat er zo'n tijd tussen zat, zus was in de eerste schoolweek jarig en die mocht ook trakteren plus kinderen in haar klas die trakteerden. Om verwarring en verdriet te voorkomen mocht ze dus nog een keer trakteren.

    Was de scheiding tussen voorschool en school niet de zomervakantie geweest had ze gewoon 1x getrakteert
     
  13. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier kregen de kinderen ook de keuze op moment dar juf voor kennismaking op huisbezoek kwam.

    Dochter wilde niet, zoon wel. Hij heeft dus wel getrakteerd toen hij 4 werd.
     
  14. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bij ons is dat absoluut verboden op school.

    Anders betekent het dat elke kleuter in groep 1 start met een tractatie. Terwijl het al een spannende onbekende dag is.
    In groep 1 vieren ze hun 5de verjaardag.
     
  15. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hier hetzelfde, voor de zomervakantie al afscheid genomen, en na de zomervakantie 2 weken voor zijn verjaardag gestart, dus daarom heeft hij ook in groep 1 getrakteerd.
     
  16. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik zou het denk ik niet doen, een keer trakteren (op de kinderopvang dus) lijkt me genoeg en de 'grote school' is zo al spannend genoeg.
    Mijn dochter trakteerde overigens wel toen ze 4 werd op de basisschool, maar zij begon toen gelijk na de zomervakantie in groep 1 en werd 3 weken later pas 4. Dat vierde ze dus echt op school toen.
     

Deel Deze Pagina