Trampoline

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mythique, 29 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik overweeg een trampoline voor de verjaardag van mijn jongste zoon. M'n man is nog niet helemaal 'on board' maar dat komt wel.

    Ik zat dus een beetje te kijken naar merken en maten en dacht gelijk aan 4,30 m maar dat is misschien wat overdreven... wat hebben jullie? Welke grootte en welk merk? Ben benieuwd naar de ervaringen.
     
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Wij hebben er 1 van het merk Salta. 4,27 m doorsnee. Ingegraven in de grond.
    Dochters spelen er dagelijks op. Ook vaak nog met vriendjes erbij.
    We hebben m nu bijna 2 jaar en ziet er nog goed uit.
     
  3. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Wij hebben 1 van Berg, 520 bij 345. Wordt bijna dagelijks gebruikt door meerdere kinderen. Het was een flinke investering maar erg tevreden over en blij mee! Ziet er nog zo goed als nieuw uit na een aardige tijd gebruik.
     
  4. halve

    halve Niet meer actief

    Wij hebben de Elfje Hawaii inground, ingegraven dus. Afmetingen zijn: 332 x 254. Perfect: dochter van 12 kan er met een vriendin samen op springen en zoontje van bijna 4 heeft helemaal alle ruimte. Erg goede kwaliteit, bedenk me net dat hij al bijna 3 jaar staat en hij is nog prima in orde!
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Oh jeetje, jullie hebben dus wel van die grote... Ik zit nu te denken dat rechthoekig beter in het grasveld past. Ik wil 'm eigenlijk ook ingraven anders staat er zo'n gevaarte zo enorm in je tuin te staan.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hebben een kleintje van 180 en die is rond.
    Ik sta er regelmatig samen met de kinderen op te springen.
    Groter past door de indeling van de tuin momenteel niet.
     
  7. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Wij hebben net 1 van salta gekocht van 301 cm. Mijn God ik schrok echt toen het ding net stond, daaaaaag tuin. Inmiddels aan gewend en de kinderen spelen er erg graag op. Rechthoekig wilde ik niet (stond bij voor de meer gevorderde springer), had wel beter gepast in de tuin. Ingegraven lukte bij ons niet
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben er 1 van 260 - met net rondom. Ze kunnen er met 2 kinderen prima tegelijk op springen. Ons maximum is 3 kinderen.
    Het bevalt goed, er wordt érg veel gebruik van gemaakt, maar ondanks dat mis ik 'mijn tuin' . Als we gaan verhuizen gaat hij dus ook niet mee (denk ik). Ik twijfel nog wel, want ze krijgen er best veel beweging door... Nog steeds.
    Maar anderzijds zijn we er dus klaar mee. Een kleinere hadden we niet gewild overigens. Dit is fijne maat. Merk weet ik niet ;) wij hebben 'm 2e hands - voor 45 euro gekocht 4 jaar geleden ongeveer. Ook van iemand die de tuin terug wilde ;) .
     
  9. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Hier hebben we een rechthoekige met net van trampolines.nl
    Hij is 3.30- 2.20 meter. Perfect voor onze tuin.
    Hij wordt nu 2 jaar intensief gebruikt en ziet er nog prima uit ( zomer en winter buiten).
     
  10. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb ook een Berg van 3 meter. Wij hebben het terras en kindertuin gedeelte gescheiden dus geen last van het gevaarte.

    Trampoline wordt véél gebruikt
     
  11. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Wij hebben een recht hoekige, geen hele grote maar passen 2 kids op. Wordt wisselend gebruikt maar vooral populair bij speel afspraakjes.
     
  12. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Geen idee waar je woont, maar wij zijn toen gaan kijken in een showtuin. Daar liggen superveel van die trampolines en krijg je een beetje een idee van de grootte...
    https://www.topbuitenspeelgoed.nl/showtuin/
    Alhoewel het nog steeds een gevaarte is hoor. Wij hebben een rechthoekige van Avyna, ik denk wel iets van 3,80 bij 2,55 ofzo. Niet ingegraven maar met een net erom heen. Staat in de voortuin, dus achter hebben we er weinig last van.
     
  13. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Dat is zeker een goed idee! Niet echt in de buurt maar wel te combineren met een bezoekje aan het vakantiepark waar mijn schoonouders een huisje hebben...
     
    poema vindt dit leuk.
  14. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij hebben ongeveer 4,5m bij 4m. In de eerste instantie leek het me erg groot, maar omdat er bijna altijd ook buurkinderen opzitten is het toch wel fijn dat ie wat groter is. Merk zullen ze in NL niet hebben, want is lokaal. Wat ik er ook fijn aan vindt is dat de veren onder de trampoline in plaats van eromheen zitten. Ze kunnen dus nooit raar bij die veren doen en zich bezeren.
     
  15. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Wij hebben een ingegraven, ronde trampoline van 380cm. Ook van Berg. Erg tevreden over, ze hebben ruimte zat.
     
  16. Koon

    Koon Niet meer actief

    Wij hebben een ingegraven ronde trampoline van 366cm. Tuin is groot genoeg en er staat een (recent aangeplante) heg omheen waardoor hij over een tijdje hopelijk wat wegvalt.
    Hij wordt hier dagelijks gebruikt. Echt geen spijt van!
     
  17. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Wij hadden een ronde van 360 doorsnee. Niet ingegraven, wel met net. Merk was vd winkel van Cranenbroek (Brabant en Limburg).

    De trampoline was een groot succes. M.u.v. de winter vrijwel dagelijks gebruikt, zo'n 6 jaar en kon nog wat jaren mee.
    Echter hebben wij hem nu weg gedaan. Wilde de ruimte terug in de tuin en dochter turnt, wat resulteerde dat ze ook allerlei stunten op de trampoline ging doen. Dat vonden wij toch wat gevaarlijk worden.
     
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Wij hebben een ronde van 3.60 volgens mij. niet ingegraven, omdat ik hem wil kunnen verzetten. Komende zomer krijgt hij een definitieve plaats, en kan het zijn dat we hem wel ingraven omdat we hem dan niet meer kunnen zien. Ik hoor ook best vaak dat als er écht flink gesprongen wordt de bodem geregeld geraakt wordt, dus goed diep graven.
    Wij hebben nu een ronde, maar de oudste wil graag in de toekomst een rechthoekige, omdat die beter is voor echte kunsten (dubbele salto's enzo). Maar voor kleinere kinderen vind ik een ronde prima.
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Wij ben een ronde trampoline van 244 cm van Moonwalker, ingegraven en met net er omheen. Ik vind hem groot zat voor onze kleine stadstuin. ;)
     
  20. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Wij hebben een ronde inground trampoline van Salta. Op bol.com gekeken naar de revieuws en die klopten Met mijn positieve ervaring na jaren gebruik. Ik heb er in de winter een hoes om van hetzelfde merk. Ingraven is veel makkelijker bij een ronde trampoline en jonge kinderen springen er makkelijker op.

    Meest gebruikte stuk speelgoed in ons huis... En tot lange leeftijd leuk (in tegenstelling tot andere soorten buitenspeelgoed).
     

Deel Deze Pagina