Transabdominale cerclage - adviezen en ervaringen (12-15 weken)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Izzy1986IVF2021, 20 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzy1986IVF2021

    5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hi allemaal,

    Ik ben momenteel 12 weken zwanger en krijg in de aankomende drie weken ergens een (trans)abdominale cerclage, oftewel een 'bandje' (eigenlijk een hechting) om de baarmoederhals die via een keizersnee wordt gezet. Ik krijg deze dus tijdens de zwangerschap en niet vooraf. Dit in verband met een verkorte baarmoederhals van momenteel 23 mm, door baarmoederhalskanker en meerdere conisaties toen ik jong was.

    Ik ben op zoek naar dames die ook zo'n cerclage hebben gehad en welke adviezen zij van hun arts hebben gekregen qua inspanning. Omdat wij twee verschillende artsen hebben gesproken en de eerste zei: vanaf week 9 al rustiger aan doen en na de operatie niet tillen, niet bukken, niet hurken, niet fietsen, niet sporten, zo min mogelijk traplopen, etc. De tweede arts zei, je kan in principe gewoon alles doen en er is geen wetenschappelijk bewijs dat rustiger aan doen helpt. Totaal het tegenovergestelde dus! Dus ik ben heel benieuwd welke adviezen andere dames hebben gekregen en ook hoe het uitgepakt heeft. Ik probeer me een beetje voor te bereiden op de operatie en het herstel.

    Daarnaast vind ik het ook heel fijn om ervaringen te lezen! Dus als je ook een abdominale cerclage hebt gehad en jouw verhaal wil delen, heel graag! Denk aan, hoe vond je de operatie? Hoe verliep bij jou het herstel? Kwam er een moment na de operatie (een aantal weken) waarop je gewoon alles weer kon/mocht? Wat had jij graag vooraf willen weten? Waarover was je verrast? Is het goed afgelopen? Etc. :)

    Alvast heeel erg bedankt!!
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.
  3. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Ik heb nu m'n 4e cerclage. Wel transvaginaal gekregen...ook rond week 14
    Als je vragen hebt mag je die altijd stellen!
     
    Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina