Transpireren en ik word er gék van!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bellybell, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    He hallo,

    Het wordt weer warmer in Nederland, en ik haat het. Waarom? Ik zweet sowieso al redelijk veel en snel, maar nu is het niet te houden. Het is niet dat ik een beetje klam ben ofzo, maar echt gewoon dat bij het minste of geringste de druppels van mijn hoofd rollen... Ook mijn hals/nek/borstgedeelte is dan vaak 'nattig'.

    Ik ben bij een internist geweest, alle waardes en bloed gecheckt. Ben bij een gynaecoloog geweest, overgang en alles gecheckt. Ben bij een dokter voor het hart etc geweest, alles in orde. Niks lichamelijks te vinden dat afwijkt, maar dit is gewoon niet meer normaal.

    Ik voel me met dit warmere weer gewoon de hele dag vies en wil eigenlijk na elke zweetaanval in de douche en nieuwe kleren aan, maar dat is tegenwoordig niet meer te doen.

    Ik zit halve dagen voor de ventilator hier thuis, vol ervoor... Niks helpt. Ik krijg de hitte op geen enkele manier uit mijn lichaam.

    Heeft iemand van jullie nog een idee waar ik het kan zoeken of wat ik kan proberen?
     
  2. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Heel vervelend maar ik heb helaas geen tips. Wel herkenning, zeker ik nu weer zwanger heb heb ik er ook last van. Vooral mn hoofd, verder eigenlijk niet zo erg. Normaal heb ik het al maar nu nog erger. Van mij hoeft het deze zomer niet warmer dan 22 graden te worden o_O Bij mij helpt idd een ventilator en mezelf rustig houden, dus bij warm weer niet teveel inspannen. En haarbandje vind ik ook fijn tegen het zweet.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Beetje talkpoeder erop deppen ?
     
  4. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Dan moet ik met mn hele lijf door de talkpoeder rollen... :roflmao::p
     
    Hemeltjelief en Ysabella vinden dit leuk.
  5. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Misschien eens Odaban proberen ? Eigenlijk is dat voor Overdadig transpireren onder je oksels maar je zou eens op andere plekken van je lichaam kunnen proberen of dat helpt ?
     
    djoyz vindt dit leuk.
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Wat onwijs vervelend. Zijn er nog dingen aan kleding die je kunt veranderen, bijvoorbeeld ademende (onder)shirtjes, en luchtige broeken?
    Sport je? misschien helpt het om juist wat actieve dingen sochtends te doen, waardoor je dan heel erg zweet, en de rest van de dag je zweet onder controle hebt (geen idee hoor…)
    of koud af douchen, daar hebben mensen soms ook wat extra baat bij…
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik herken het helaas, denk dat het met mijn schildklier te maken heeft, moeder en vriend van zusje hebben het ook, ook schildklier problemen. Ben ook te zwaar, dus dat helpt ook niet mee.
     
  8. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Sport je? Sinds dat ik sport heb ik nergens geen last van. Iedere dag een half uur matig tot intensief bewegen en weg was het.
     
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Syneo 5! Echt, dé aanrader voor je!! Ik heb er zoveel bast bij gehad! En ben diegene die mij ooit de tip gaf nog steeds zo dankbaar!
     
  10. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Sommige mensen zweten nu eenmaal meer. Vervelend is het zeker.
    Ik heb het zelf onder de oksels, kan wassen/scheren/deodorant gebruiken of juist niets doen, ik heb altijd plekken (ook in de winter in een T-shirt). Ik gebruik een anti-transparant en heb eindelijk 1 gevonden die werkt; Odaban (werd al genoemd). Misschien kun je die ook op andere plekken gebruiken.
     
  11. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Heb het echt over mn hele lijf, niet alleen de oksels. Gebruik idd al jaren Syneo5 voor oksels. Maar gaat mij om de rest van mijn lichaam. Gezicht, nek, hals, etc..
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  12. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Odaban inderdaad eens proberen.
    Ik weet dat mijn nichtje radiotherapie ofzo heeft gehad (heel pijnlijk, maar nu zweet ze amper meer en dit was op advies van haar HA omdat ze ook heel snel en erg veel zweette..)
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Heb ik ook. Gezicht ook heel snel, maar ook rug buik. Zo vervelend.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Oh werkt dat echt? Ik heb heel lang niet kunnen sporten, maar als dat werkt..
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  15. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Bij mij werkt het echt goed. Probeer het wie weet merk je na een paar weken verschil!
     
  16. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Ik heb het mijn hele leven al, ook toen ik 3 dagen 2 uur per week intensief sport beoefende.
    Bij mij helpt niks, het loopt in straaltjes van me af, heb gewoon een zwembad tussen mijn borsten en rug.
    Ik heb nu een natte bandana op mijn hoofd, dat helpt eningzins
     
  17. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    Heb je overgewicht? Last van veel stress? Hoge bloeddruk? Slik je anti-depressiva? Botox injecties al geprobeerd?
     

Deel Deze Pagina