Traphekje en katten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Caithlin79, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het is nog niet zover maar snel genoeg zullen de meiden kunnen kruipen en lopen.
    Uiteraard moeten er dan traphekjes komen.

    Het probleem is alleen, we hebben katten, die kunnen dus niet door die traphekjes (of iig niet degene die ik in de winkels heb gezien)

    Er zijn vast wel heel wat meer papa's en mama's hier met katten, hoe lossen jullie dit op?
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier kruipen ze er op de buik onderdoor of springen ze er over heen. geen enkel probleem bij ons in ieder geval. en de kleine kan er niet onderdoor.
     
  3. Bianca21

    Bianca21 Actief lid

    26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    hier springen en kruipen ze er ook over heen en onderdoor.
    wij hebben het geluk dat het in een halletje is dus we moeten gewoon opletten dat de deur dicht zit :)
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Okey, dus ik moet er iig op letten dat ze onder het hekje door kunnen wurmen.
    Maar eroverheen springen, is dat niet hartstikke gevaarlijk zo bovenaan een trap? Of zie ik dat helemaal verkeerd haha.
     
  5. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik heb een traphekje omdat de honden niet naar boven mogen,maar de katten moeten dat wel. Ik heb em zo opgehangen dat ze er laag op hun buik onderdoor gaan. Heb het alleen 1x over nieuw moeten doen, want mijn grootste kat kon er niet onder door...maarja nu kan mijn kleinste hondje er half liggend op z'n zij er dus ook onderdoor de deugniet! En ze hebben het zo door hoor! Dus vergeet niet te meten of ze er allemaal onderdoor kunnen!
    bar
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind een helehoop dingen die mijn katten doen doodeng, maar het gaat vrijwel altijd goed haha ik laat ze altijd maar gaan, ze kunnen goed inschatten wat wel gaat en wat niet blijkbaar ;)

    mooi voorbeeld van hoe het fout gaat als je je er mee 'bemoeit'. ik wil net achter de pc gaan zitten, staan naast de vensterbank, dus trek de stoel naar achteren om te gaan zitten. springt een van de katten met mij mee en wil via de stoel op de vensterbank springen. dat ging dus mis :) een hoop gewapper met de pootjes in de lucht en ze belande zo met d'r snufferd tegen de radiator, arm ding. kon het niet helepn, maar moest wel héél hard lachen ;)
     
  7. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hier springen ze er ook gewoon over heen. Zou het hekje daarom ook niet hoger hangen omdat er een kat onder door moet.
    Een traphekje is voor de veiligheid van je kind en niet voor de katten.

    (buiten springen ze ook op schuttingen en allerlei andere zaken. Ook al komen je katten niet buiten, ze kunnen dit echt wel hoor )
     
  8. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier springen ze er ook overheen of kruipen er onderdoor. Wel op letten dat de opening niet te groot is vonderen want dan kunnen je kids daar weer hun hoofd ofzo onder wurmen!
     
  9. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Mijn ene kat springt op het traphekje, ballanceerd een tijdje en vervolgd dan zijn weg. Als hij haast heeft, dan gaat het met een prachtige boog er helemaal overheen. De andere is er werkelijk te stuntelig en te dik (heeft ziekte gehad) voor, dus die komt niet meer op de overloop. Nu staat mijn hekje niet direct boven aan de trap, maar een stukje verder op de overloop. Dit omdat ik ook nog een deur naar het dak heb, waar mijn kinderen niet bij mogen komen. Dus ik heb nog een klein hoekje van ongeveer een meter bij een meter over waar nu de kattenbak staat, zodat ze wel allebei hun behoefte kunnen doen en handig is dat hier ook de kinderen niet bij kunnen...
     
  10. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik had dezelfde vraag! Wij hebben een appartement, dus geen hekje nodig voor de trap. Maar wij willen de keuken afsluiten met zo'n hekje, vanwege de kattenbak enzo... Maar ja dan moeten de katten er wel bij kunnen natuurlijk. Ik lees hier dat ze er dus onderdoor kunnen of er over heen springen! Ik ben benieuwd... Maar ik heb nog alle tijd...
     

Deel Deze Pagina