Trillerig en duizelig na menstruatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lieve91, 29 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieve91

    Lieve91 Actief lid

    15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Hallo,

    Ik vraag mij af of er meer mensen zijn hiermee of dat mensen hier bekend mee zijn..

    Al een aantal keren heb ik de dagen na mijn menstruatie last van duizeligheid, misselijk, trillerig. Een beetje alsof ik al een tijdje niet gegeten heb. Een heel naar gevoel iig.

    Hoe kan dit?

    Ik verlies altijd aardig wat bloed tijdens een menstruatie. Daarnaast heb ik ook een lage bloeddruk a 95/45 of 100/40. Zou het daardoor kunnen komen?!
     
  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Klinkt als een ijzertekort. Je zou eens bloed kunnen laten prikken. Ik had ook altijd net op de ondergrens het ijzer zitten door de zware menstruaties. Heb een tijdje ijzertabletjes geslikt en toen had ik die vermoeidheid niet meer zo erg.
     
    Lieve91 vindt dit leuk.
  3. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Ik ken het ook, en hier ook in combinatie met lage bloeddruk. Het is vervelend, maar ik maak me er maar niet al te druk om. Een keer prikken op ijzertekort zoals hierboven gesuggereerd, is nooit weg.
     
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Ja dat is lever bloed/yin leegte. Vaak zie je dat bij vrouwen die een heftige menstruatie hebben. Ga naar een acupuncturist, die kan helpen :)

    En huistuinkeuken tips:
    Slapen laat je yin terug aan groeien
    Kippensoep, getrokken van botten, een uur of 10 laten pruttelen, dat helpt ook.
     
    Lieve91 vindt dit leuk.
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik had het vroeger ook altijd. Was echt een combi van lage bloeddruk en bloedarmoede.

    Extra ijzer en wat meer zout in je voeding kan hierbij helpen.
     
    Lieve91 vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zelfde hier. Als 15-jarige viel ik een paar keer flauw na menstruaties, mijn ijzer was veel te laag. Sindsdien let ik er op en doordat ik aan de pil ben, zijn mijn bloedingen veel minder heftig - dat scheelt ook enorm. Zonder pil heb ik ijzer nodig (bv uit voeding of een supplement).
     
    Lieve91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina