Triphasic pattern?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door SD6, 27 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    #1 SD6, 27 jul 2019
    Laatst bewerkt: 27 jul 2019
    Hi dames! Daar ben ik (al)weer!

    Ik temp nu sinds 3 maanden (een aantal jaar geleden ook) en weet daardoor dat mijn temp gemiddeld voor ei rond de 36,2/36,3 ligt en na ei rond de 36,7/36,8 en nooit hoger. Nu heb ik deze maand op CD9, 10, 11 en 12 vruchtbaar slijm gehad en een positieve ovulatietest op CD12 waarna mijn temp zoals gebruikelijk langzaam opliep vanaf CD14 en dan normaal gesproken rond die 36,7/36,8 zou blijven. Maar nu kreeg ik dus een flinke dip op 5DPO en vervolgens is mijn temp nu al 3 dagen hoger dan hij ooit geweest is. Iemand enig idee of dit een triphasic pattern ja en zo ja of dit zo vroeg al kan ontstaan? Ik weet dat het niks hoeft te zeggen, maar ik vraag me af of dit het is en of dat dus zo vroeg kan mits het goed nieuws betekent?
    Hopelijk kunnen jullie of expert @RoGiJuLi :D me helpen!

    Hier even mijn kaartje bijgevoegd!

    Alvast bedankt!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    3fase bedoelen ze dat hij telkens een aantal dagen op een temp blijft hangen en dan stijgt, weer blijft hangen op die stijging en dan weer stijgt.
    De jouwe is een klim fase (geen idee of dat echt bestaat haha) want hij stijgt elke dag en blijft geen dag op dezelfde waarde zitten als de dag daarvoor ,:) muv van vandaag.

    Daarbij zegt een 3fase helaas niet altijd dat het goed gaat. Heb zelf ook wel eens 3 fase gehad, maar werd dan gewoon ongi.

    Ik vind de dip op 5 dpo wel flink (0,4 graden).
    Heb je de avond ervoor of in de nacht niks anders gedaan als normaal? Dus geen alcohol, andere slaapomgeving etc?
    Stel dat het op 5 dpo een innesteling was dan zou je nu al posi kunnen testen met bijv een predictor ;)
     
    SD6 vindt dit leuk.
  3. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Nee, ik heb echt helemaal niets anders gedaan haha, daarom was ik er ook zo verbaasd over, ook gewoon weer rond dezelfde tijd naar bed gegaan en dezelfde tijd getemperatuurd en in huis was de temperatuur ook niet ineens veel minder. Ik hoop stiekem dat het natuurlijk goed nieuws was, maar ik houd zeker in mijn achterhoofd dat het niets hoeft te betekenen. Vanmorgen een test gedaan (geen Predictor trouwens, maar wel 1 met een gevoeligheid van 10) en die was nog wel negatief. Morgen nog maar even een testje doen, en dan doe ik misschien wel de Predictor, maar ik heb alleen nog een express liggen, al zijn die volgens mij wel even gevoelig! Ik wilde hem eigenlijk bewaren tot ik iets zag op een goedkopere test haha.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Welle test heb je gedaan dan? Want veelal zie je op 3 dagen na innesteling echt wel iets op een test ;)
     
  5. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Niks bekends eigenlijk haha, dat was gewoon een internet cheapie... zo'n test stripje die je moet dippen. Misschien straks toch even de Predictor proberen? Of nu dan toch liever wachten tot morgen ochtend?
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou wachtentot morgenochtend. Dan zit je 4 dagen na de dip.
    Als die dip iets te betekenen heeft dan moet je morgen positief testen.
     
    SD6 vindt dit leuk.
  7. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Super! Dan ga ik dat morgen even doen en flink duimen! Al ben ik wel een beetje bang dat het niks te betekenen had want het is natuurlijk wel heel vroeg! Jij was denk ik wat dat betreft wel echt een uitzondering hahaha
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    :)
    Ja de laatste keer was echt bizar vroeg op 6 dpo idd.
    Ik testte normaal rond 9 dpo licht posi ;)
     
    SD6 vindt dit leuk.
  9. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat jou deed besluiten om zo vroeg al te testen! Of deed je standaard altijd al zo vroeg testjes?
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ik werd die dag ineens wakker met pijnlijke borsten.
    Dit had ik nooit, behalve in zwangerschappen.
    De test was dus eigenlijk meer om mezelf ervan te overtuigen dat het de progeteron was ;)
     
    SD6 vindt dit leuk.
  11. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Haha wat super grappig! En heel bijzonder! Ik heb vanmorgen negatief getest dus denk dat die dip geen innesteling was, wel blijft mijn temp vrolijk door stijgen en heb ik sinds vanmorgen buikkrampen, dus wie weet gebeurd er nu wel iets daarbinnen. We wachten het de komende dagen maar weer even af! Hier nog even mijn kaartje!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Balen van de nega test zeg.
    Maar je bent nu 9 dpo dus alles is nog mogelijk.
     
    SD6 vindt dit leuk.
  13. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    #13 SD6, 29 jul 2019
    Laatst bewerkt: 29 jul 2019
    Nou ik houd het blijkbaar spannender dan ik dacht! Mijn temperatuur is vanmorgen weer flink gezakt, maar ik verwacht 100% nog niet ongesteld te worden. Gisteren wel de hele dag last gehad van krampjes. Zou het zo extreem hoog kunnen zijn geweest door de warmte van afgelopen dagen of zou mijn temp dan alsnog niet zo drastisch moeten kelderen? Het is vandaag 2 graden koeler in huis dan gisteren en mijn dip veel groter dan dat... Hopelijk is dit dan goed nieuws! Maar dan zou ik overmorgen wel wat moeten zien toch? En dan zou mijn temp ook wel weer hoger moeten zijn lijkt me...

    Edit : Er bestaat trouwens ook een mogelijkheid dat ik vandaag 9DPO ben in plaats van 10, dat had ik nog niet vermeld zie ik! Op dag 14 tempte ik iets vroeger dan normaal omdat ik echt heel nodig moest plassen, toen was hij 36,2 zoals de dag ervoor en nadat ik opnieuw wakker werd (ongeveer een uur later) was hij 36,6 en ben ik daar vanuit gegaan omdat ik dan rekening hield met dat ik een dag eerder ongesteld zou kunnen worden, maar misschien had ik dat niet moeten doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Correctie : 36,5 haha
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Okau, dan zou ik de temp op dag 14 op 36.3 zetten.
    Dan was dus dag 14 je ei.

    De dip is dus geen innesteling maar het gele lichaamsdipje.
    Vandaag zit je dan op 9 dpo.
    Ik duim dat hij weer gaat stijgen morgen.
    Dat hij nu zo veel gezakt is komt niet door de omgevingsgraad die 2 graden koeler is verwacht ik.
     
    SD6 vindt dit leuk.
  16. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja dit klinkt inderdaad een stuk logischer! Ik heb mijn temp aangepast, alleen gooit hij mijn eisprong dan op dag 11, pas als ik op dag 13 een positieve ovulatietest toevoeg is hij het er mee eens :roflmao: nouja, maar even in de notities gezet dat dat dus niet klopt. Hij staat nu op dag 14 en ben ik nu dus inderdaad dan 9DPO. Nee het leek mij ook al gek, plus dat ik de afgelopen dagen zonder deken/laken geslapen heb en vannacht wel met een lakentje. Nouja, we gaan het wel zien! Ik heb wel eens eerder een dipje gehad op 9DPO, maar die zag er iets anders uit, die ging in 3 fases van 8 tot en met 10DPO, 1 dag wat lager, toen op z'n laatst (was 0,3 lager in totaal) en ging toen weer ietsje omhoog en de dag daarna weer gelijk aan voor de dip en dat betekende toen niks dus ondanks dat deze wel in 1 keer naar beneden geschoten is durf ik er nog niet al teveel op te hopen want ze hoeven natuurlijk niks te betekenen. Ik laat morgen wel weer even weten wat mijn temp gedaan heeft en natuurlijk het eindresultaat. Onwijs bedankt voor je hulp weer want soms vind ik het maar verwarrend :roflmao:
     
  17. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Wellicht geeft mijn kaartje ook een beetje inzicht. Temperatuur in de slaapkamer heeft wel 5 graden verschil gehad in de nachten maar nooit echt gemerkt aan mijn temperatuur. Volgens mij is mijn kaartje er eentje uit de triphasic maar kan het fout hebben. Was de eerste keer dat ik ging temperaturen. Hoop dat je morgen weer een stijging ziet en de daling die je nu hebt de nesteling is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina