Triploidie brak onze hart!! en het leven van ons zoontje

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Mamielove, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamielove

    Mamielove Nieuw lid

    20 feb 2014
    4
    0
    0
    Hoi iedereen ....

    Ik wil bijdeze even mijn verhaal kwijt en hoop mensen te ontmoeten met hetzelfde probleem ... (of eigenlijk ook niet hoe minder mensen dit onder gaan hoe beter)

    Met de 20 weken echo hebben wij het slechte nieuws gehad dat er iets ergs aan de hand was met onze baby..

    hij was ernstig te klein alle ledematen verschilde van leeftijd.

    3 dagen later op maandag 3 february naar het Radboud voor bloed test echos en vruchtwaterpunctie :( auwauwauw....

    en 2 dagenlater al de uitslag Triploidie... pff wat een hel.
    ons ukkie had 1 hele set chromosomen te veel en dit was niet met het leven verenigbaar.
    Het was uberhaupt al enigzins zeldzaam dat ukkie 22 wkn is geworden in mijn buik.

    maandag 10 feb werd ik opgenomen en begonnen ze met het afbreken van deze zo gewilde zwangerschap.
    en 11 febraury is onze super zoon Celio (hemels) geboren wat waren we trots!!
    We wouden hem niet loslaten maar toen zijn huid losging moesten we wel :( dit is de laatste x dat we onze uk konden aanraken.


    afgelopen zaterdag crematie gehad ... pff ons 2 jaar oude zoontje was er bij en godzijdank begrijpt er helemaal niks van !!
    Ook frustrerend wel voor hem want ja waarom huilt mama zoveel
    waarom komt ze nauwelijks de bank af en why duurdt het zo lang voor ze eens uit bed komt en waarom speelt ze niet meer zo veel ?!
    en waarom knuffelt ze me zo veel en dan al die zoenen ... (bah)

    Ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar.... maar doe wel enorm mijn best er weer boven op te komen

    afgelopen zondag manlief jarig vandaag ik... we hebben niks gevierd omdat er gewoon niks te vieren valt ...

    Hoe gaan jullie om met jullie verdriet?!
    Ik weet het niet meer !! Onze peutermag niet de dupe van mijn verdriet worden
    Ben deze zw al depresief ingegaan (overgehouden van vorige zw)
    en dit is zo een enorme klap


    Ons engeltje zo gewild zo geliefd het is onwerkelijk dat ik hem never nooit meer kan vasthouden
    het voelt zo klote nu al mn oude kleding weer aan te kunnen
    En het doet zon zeer het lege kamertje met nieuwe kleertjes te zien..


    Nou sorry voor dit stukje maar moet ergens mijn ei kwijt en liever bij lotgenoten dan bij iemand die zegt ja ja ja en hoe voel je je daarbij he ja oneerlijk meid...
     
  2. Pumbaa

    Pumbaa Niet meer actief

    Ik kom zo af en toe voorbij dit topic en nu werd ik naar jou verhaal getrokken. Ik heb het zelf nooit meegemaakt maar ik wilde je even een knuffel geven. Ik hoop dat je hier iemand kunt vinden waar je mee kunt praten en die je kan helpn dit enorme verdriet te dragen!

    gecondoleerd met het verlies van jullie zoontje!
     
  3. Ellie86

    Ellie86 Fanatiek lid

    27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Jeetje wat heftig ook! Helaas weet ik hoe het voelt om een zoontje te moeten verliezen.. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Blijf er over praten met dierbaren of hier op het forum en geef jezelf vooral de tijd om dit verdriet te verwerken en het een plekje te kunnen geven.
     
  4. kaily

    kaily Lid

    7 aug 2008
    57
    0
    0
    Beste mamielove,

    Gecondoleerd met het verlies van jullie kindje.
    Ik weet uit eigen ervaring wat voor hel je doormaakt.
    Zelf is in oktober 2012 mijn 2e kindje overleden. Met 40 weken bevallen en slechts 4 dagen oud geworden. Hij is gezond met mij uit het ziekenhuis gekomen na de bevalling en hebben 2 fijne dagen thuis doorgebracht. Hij is overleden aan iets waarvan ze nog steeds niet zeker weten wat. Mijn eerste kindje was destijds ook 2 jaar en begreep maar al te goed wat er aan de hand was. Vooral alles heel duidelijk uitleggen en hem overal in betrekken. Nu anderhalf jaar verder heb ik er een prachtige dochter bij van nu 12 weken, wat geweldig is maar ook bijzonder moeilijke momenten wat ik allemaal met mijn 2e kindje niet mocht meemaken.
    Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en adviseren er op je eigen manier mee om te leren gaan. Veel mensen zeiden waaronder m'n eigen man dat ik in een neerwaardse spiraal bleef zitten.
    Mijn 1e kindje heeft er eigenlijk voor gezorgd dat ik er weer ben en er nu (nog steeds met tranen) redelijk over kan praten. Je zult toch elke dag voor je 1e kindje uit bed moeten komen en eten en spelen enz.
    Nooit zul je je kindje vergeten, op een bepaalde manier zal je je kindje altijd met je meedragen. Ik ben trots zijn moeder te mogen zijn, ook al was het maar voor even. Jij zult daar ook trots op zijn. Sterkte.
    Dikke knuffel van mij.
     
  5. Chubbie

    Chubbie Actief lid

    28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Ik wil gewoon zeggen dat ik je verhaal heb gelezen..
    Heel veel sterkte gewenst en hele mega dikke knuffel!!
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel sterkte toegewenst. Helaas weet ook ik hoe dit voor jullie moet voelen. Ons zoontje had trisomie 18 en ook bij ons was het vrij uitzonderlijk dat hij er nog was. Normaal gesproken hebben kindjes met trisomie18 ook vaak hartproblemen.... onze Y* had juist een uitzonderlijk sterk hartje.

    Blijf vooral praten met je partner, een ieder verwerkt zijn/haar verdriet op een andere manier, er is geen "juiste" manier om dit grote verdriet te verwerken.

    Sterkte
     
  7. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Heel veel sterkte met dit verlies! alleen mensen die zelf die onmogelijke keuze hebben moeten maken voor hun kindje weten hoe dit voelt. Ook wij hebben deze keuze moeten maken..

    Ik begrijp je gevoelens dus heel goed.. De komende tijd zal het een tijd van overleven zijn.. Luister naar je hart en zorg goed voor elkaar..
     
  8. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Je bent sterker dan je denkt.

    Sterkte..
     
  9. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje wat een mooie naam hebben jullie uitgekozen, hadden jullie die al of is het speciaal gekozen?

    Ook wilde ik jullie condoleren met dit verlies. Heel veel sterkte.
     
  10. JoyofLiving

    JoyofLiving Fanatiek lid

    10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Heel veel sterkte! Toen wij onze dochter verloren was mijn zoontje 1,5 jaar oud. Ook te jong, dachten wij, om dit te begrijpen. Hij heeft zijn zusje ook niet gezien. Ik heb me wel 'sterk' opgesteld voor hem en de dag zo normaal mogelijk doorgegaan, iedere dag. Het ritme wat wij hadden met hem, bleven we zo houden, dit is ook belangrijk voor zo'n kleintje maar niet altijd even makkelijk. Je moet jezelf bij elkaar rapen voor je peuter. Wij zijn nu (iets meer dan een jaar later) in een moeilijke fase gekomen, hij begint vragen te stellen over zijn zusje. Ik heb als tip het boek 'mijn zusje is een sterretje' gekregen en dat is voor kinderen van 1,5 tot 6 jaar. Misschien is dit ook iets om aan jouw kindje voor te lezen zodat hij de situatie misschien wat meer begrijpt?

    Verder heb ik dus een album gemaakt met alle herinneringen aan de zwangerschap van onze dochter, de geboorte, foto's etc en gedichtjes en dat heeft mij enorm door de moeilijkere tijden heen gesleept. Dat was voor mijn gevoel iets 'tastbaars'. Ook heb ik een kistje laten schilderen zoals haar geboorte/rouwkaartje en daar wat spulletjes in bewaard, zoals het kledingsetje (2xbesteld) wat ze aan had etc. Zoek tastbare herinneringen aan je zoontje, dat is echt belangrijk bij het verwerkingsproces.
     

Deel Deze Pagina