Tropenrooster....

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Majo1983, 24 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Onze basisschool heeft een tropenrooster aangekondigd. De hele week zijn kinderen 's middags vrij.

    Wat vinden jullie daarvan?

    Ik vind dat echt weer overdreven. Het is warm, ja, thuis ook. Ik denk dat ze dat best op een andere manier creatief kunnen oplossen. Iedereen een emmer mee, met water spelen, lekker rustig aan smiddags, filmpje kijken ofzo, trakteren op een ijsje en je komt volgens mij prima de dag door.

    Zo grappig hoe heel Nederland in paniek raakt van een paar dagen warmte, wind, regen of sneeuw. Ik doe daar niet aan mee.
     
    fl01, mh81, mausi en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.134
    530
    113
    Utrecht
    Ik weet niet hoe warm het in de klaslokalen is? En is er voldoende schaduw buiten op het schoolplein? Met water spelen is natuurlijk erg leuk, maar het risico op huidverbranding neemt wel toe.
    Mijn dochter heeft de normale schooltijden, 8.30-14.25 uur. Ze zullen minder vaak en lang dan anders naar buiten gaan hoewel het in de school ook erg warm wordt.
    Wel vervelend zo'n tropenrooster als je moet werken. Gelukkig hier dus geen last van.
     
  3. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier geen tropenrooster voor zover bekend
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was het vanmorgen al flink warm in de klas. Ik snap het ‘grappige’ er niet van geloof ik.... het is gewoon bloedheet, geen paniek, wel maatregelen.
    Hier tropenrooster, super fijn! Kinderen die naar de bso gaan of niet eerder opgehaald kunnen worden, worden gewoon tot 15u opgevangen. Dat zijn er wel een stuk minder en dan kunnen ze dus makkelijker op koelere plekken gaan zitten.
     
    marb, Gewooniemand en Madelie vinden dit leuk.
  5. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Hier niet, maar had het juist wel op prijs gesteld.. het is zo warm en in de middag tussen 12 en 15 uur is het helemaal warm.
     
  6. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Hier geen paniek oid. Wel een tropenrooster t/m donderdag en een aangepaste spelletjesdag woensdag.
    Ik ben er wel blij mee en ik vind het ook niet overdreven.
    In de klaslokalen is t behoorlijk warm, op t plein geen schaduw.
    Ze beginnen nu om half 8 en gaan door tot 1 uur.
     
    Gewooniemand en Noorie vinden dit leuk.
  7. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Hier is het bloedheet op school, geen klimaat beheersing. De juf heeft 25 kleuters, die allemaal zitten te puffen van de warmte. Ik snap het tropen rooster heel goed en juich het ook toe. Vanmiddag een normale dag met vanmiddag waterspelletjes op school. Morgen, woensdag en donderdag les van 8 tot 12.30 en vrijdag normaal.
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Bij ons geen tropenrooster, maar wel elke dag zwemspullen mee. Vandaag is ze sowieso al om 12.00 uur vrij. Morgen wel tot 14.30.
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    Ja tropenrooster. van 8 tot 13.00 uur naar school.

    En nu toch al erg blij mee.
    De hond al gelijk de grote ronde kunnen doen om 8 uur. Voor hem echt veel prettiger. Om 11 uur net weer even uit en dan lekker binnen.
     
  10. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Hier tot zover alleen morgen tropenrooster. Ik vind het ook super, lijkt me niet fijn als het zo heet is en iedereen heeft er last van dat juf dan met een hok vol oververhitte kinderen zit. Je gaat je er echt niet beter van voelen. Lekker naar huis en in een zwembadje plonsen lijkt me veel beter.
     
    Gewooniemand, Athina en G89 vinden dit leuk.
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Hier ook een tropenrooster, anders is het voor de kinderen echt niet meer uit te houden en verantwoord om in de klas te zitten..

    Ik heb jaren geleden, bij mijn oude werkgever, mee gemaakt dat de airco uit viel. Buiten was het zo'n 33 graden en binnen een uur was het binnen 37 graden. Mensen werden echt onwel.
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.412
    23.930
    113
    #13 Adje, 24 jun 2019
    Laatst bewerkt: 24 jun 2019
    Tropenrooster zegt toch niks over in paniek zijn. Als het in een klas 40 graden wordt (genoeg scholen met een shit binnenklimaat nl.) dan kan ik me daar van alles bij voorstellen. Lesgeven heeft dan weinig zin meer, want de kinderen zullen toch veel minder opnemen en dan wordt het bezigheidstherapie. Dan kan je veel beter een tropenrooster hebben.

    Mijn middelste dochter heeft tropenrooster op haar school (VO) en het lesrooster is omgegooid, zodat lokalen met een plat dak niet gebruikt worden. Klinkt voor mij best logisch.
    Jongste dochter heeft (nog) geen tropenrooster, en is vandaag op schoolreisje. En er werd ouders geadviseerd om een flesje water mee te geven voor op hun bureau. En oudste dochter is vrij van school (examen gedaan) dus van haar school weet ik het niet.
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  13. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Hier van 08:00 tot 13:00

    Ooit eens 20+ kinderen gehad die niet weten wat ze met zichzelf aanmoeten? Ik snap het héél goed. Ik vind 3 van zulke kinderen al lastig:oops:
     
    Pepijnn, Gewooniemand, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Hier geen tropenrooster en geen airco dus lekker warm in de klas. Vooral stilzitten en niet teveel bewegen dus.
     
  15. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Op mijn werk kijken we ook met smart naar of de airco zijn werk doet dit keer. Vorig jaar moesren we echt stoppen smiddags, iedereen werd niet lekker ervan en het was onverantwoord om verder te werken. Dus ik snap de tropenroosters heel goed, ik heb ook geen idee hoe warm het binnen bij de scholen is.
     
  16. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.455
    569
    113
    De paniek in Nederland vind ik ook lichtelijk overdreven. Maar tropen rooster juist een goed idee. Het is op veel scholen super heet. Concentratie is dan ook nul.
    Schoolpleinen hebben vaak weinig schaduw.
    In zuidelijke landen hebben de kinderen nu al lang en breed vakantie. En die duurt dan 3 maanden.
     
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Hier geen tropenrooster. Wel hebben ze voor alle klassen ventilatoren aangeschaft, worden de cito toesten meteen na de opening van de dag gemaakt en wordt er heerlijk gespeeld met water! Prima oplossing wat mij betreft!:thumup:
     
  18. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    260
    63
    Hier geen tropenrooster. Ze mogen alleen een flesje water mee.

    Er is geen schaduw op het plein en in de klas is het al snel heel warm (en ook veel te vol)
    Ik kijk het aan, gaat het niet dan blijft ze thuis.

    Wij wonen overigens in het warme deel van het land, daar zit ook nog wel veel verschil in.
     
    Gewooniemand en bosi333 vinden dit leuk.
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    Ik denk dat het tropenrooster ook vooral voor de leerkrachten is. En terecht.

    In een lokaal met 30 kinderen wordt het al snel warm.

    Ik weet van een juf bij ons op school dat ze echt heel snel ziek wordt van warmte. Dan is het toch erg prettig als je eerder kunt stoppen.

    Onze zoon zit boven met platte dak. Nu is er wel een airco gelukkig. Dat kon anders echt niet.
     

Deel Deze Pagina