ik wil straks mijn boeket bewaren. nu las ik op het internet over vries drogen kost wel wat maar ziet er mooi uit wie heeft er ervaring mee en waar heb je het laten doen?
Ik zou het even navragen bij de bloemist die je boeket maakt. Er zijn meerdere manieren voor en afhankelijk van de soort bloemen die je neemt kunnen zij adviseren wat het beste is.
ik weet dat toen mijn schoonzusje ging trouwen, me schoonmoeder ook het boeket wou prepareeren, het was niet zo'n heel groot boeket, voor hun koste het 250 euro, maar de bloemist zei toen ook dat hij het zelf een hoop geld vond, voor wat je terug krijgt...
wij zijn naar onze trouwdag op vakantie gegaan en ik heb het zelf op zijn kop gehangen haarlak er over heen gespoten en toen we terug kwamen was het prachtig gedroogd. ligt nu bij ons als aandenken op de wc... echt super goed gelukt al zeg ik het zelf
ik vond het ook te duur om mijn boeket te laten behandelen ......en daarbij had mijn boeket al de nodige slijtage na 1 dag , heb dan ook gelijk de volgende dag mijn boeket de container in gegooid
Zo jammer dat ik dat niet wist/heb bedacht toen we gingen trouwen! Dat van die haarlak vind ik echt briljant. Ik heb hem alleen te drogen gehangen en mijn trouwboeket is toch niet echt mooi meer helaas....
mamasu jammer joh want het is een heel oud foefje en echt super mooi der zit nu een dun glans laagje overheen en 1x in d emaand ofzo spuit ik hem weer beetje bij
de tante van mijn man heeft hem thuis in een glazen stolp gezet en zo laten drogen. Ik heb mijn trouwboeket bij de receptie laten staan :-? ben hem ook niet gaan halen..staat alleen maar in de weg
Ik ben eergisteren getrouwd en hoorde dat je je boeket ook in het gips kon laten zetten. Misschien een ideetje ?
Ik heb mn boeket met haarlak op zn kop laten drogen. Is goed gedroogd, maar mn boeket is nu wel 2x zo klein Beetje te goed gedroogd dus Maar vriesdrogen is megaduur en het echt niet waard. Je kan wel 1 bloem ervan laten verzilveren/vergulden. Dat leek me wel leuk, maar mij te prijzig!
Ik had hier iemand van felicitas aan deur voor mijn trouwen, kadootje van fantastische nicht Maargoed, in het pakketje dat ik kreeg zat een kortingsbon voor het prepareren van het trouwboeket en hij zou dan in een stolp geplaatst worden. We hebben dat gedaan, kostte inclusief koring 150 gulden meen ik.... Als je je boeket wil laten prepareren is het belangrijk om hem direct bij thuiskomst in de koelkast te leggen, het liefst al eerder. Dus mochten ze op de feestlocatie een plekje in de koelkast overhebben, dan daar al erin laten leggen...
Ik ga hem op een donkere droge plek op z'n kop laten hangen. Dat wordt dus in het hok waar de cv ketel staat. Heeft mijn moeder ook een keer bloemen laten drogen, en het is erg mooi geworden.
hier precies hetzelfde, ook op zijn kop gehangen en met flink wat haarlak inspuiten. De bloemist (is een vriend van ons) had dat als tip gegeven. Nu staat hij in een soort kelk op onze slaapkamer, ontzettend leuk en goedkoop.
Jeetje wat een goed idee! Dat van dat haarlak ga ik ook proberen. (trouw over drie weken) Toch wel leuk als je hem nog kunt bewaren.
Ik heb een boeket van nepbloemen gehad. Supermooi, je zag het echt niet. Scheelt ook weer de kosten van het drogen / prepareren.