trouwboeket bewaren hoe waar en wat koste het?

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik wil straks mijn boeket bewaren. nu las ik op het internet over vries drogen kost wel wat maar ziet er mooi uit wie heeft er ervaring mee en waar heb je het laten doen?

2. ik ken het niet... ik ga snel een googlen, want ben nu wel benieuwd.

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    bloempreperatie wordt het ook genoemd meen ik

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het even navragen bij de bloemist die je boeket maakt. Er zijn meerdere manieren voor en afhankelijk van de soort bloemen die je neemt kunnen zij adviseren wat het beste is.

5. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    ik weet dat toen mijn schoonzusje ging trouwen, me schoonmoeder ook het boeket wou prepareeren, het was niet zo'n heel groot boeket, voor hun koste het 250 euro, maar de bloemist zei toen ook dat hij het zelf een hoop geld vond, voor wat je terug krijgt...

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij zijn naar onze trouwdag op vakantie gegaan en ik heb het zelf op zijn kop gehangen haarlak er over heen gespoten en toen we terug kwamen was het prachtig gedroogd. ligt nu bij ons als aandenken op de wc... echt super goed gelukt al zeg ik het zelf

7. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik vond het ook te duur om mijn boeket te laten behandelen ......en daarbij had mijn boeket al de nodige slijtage na 1 dag , heb dan ook gelijk de volgende dag mijn boeket de container in gegooid

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Zo jammer dat ik dat niet wist/heb bedacht toen we gingen trouwen! Dat van die haarlak vind ik echt briljant. Ik heb hem alleen te drogen gehangen en mijn trouwboeket is toch niet echt mooi meer helaas....

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mamasu jammer joh want het is een heel oud foefje en echt super mooi
    der zit nu een dun glans laagje overheen en 1x in d emaand ofzo spuit ik hem weer beetje bij

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    de tante van mijn man heeft hem thuis in een glazen stolp gezet en zo laten drogen.

Ik heb mijn trouwboeket bij de receptie laten staan :-? ben hem ook niet gaan halen..staat alleen maar in de weg :)

11. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Ik ben eergisteren getrouwd en hoorde dat je je boeket ook in het gips kon laten zetten.
    Misschien een ideetje ?

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb mn boeket met haarlak op zn kop laten drogen.
    Is goed gedroogd, maar mn boeket is nu wel 2x zo klein :)

Beetje te goed gedroogd dus ;)

Maar vriesdrogen is megaduur en het echt niet waard.
    Je kan wel 1 bloem ervan laten verzilveren/vergulden.
    Dat leek me wel leuk, maar mij te prijzig!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.429
    1.820
    113
    Ik had hier iemand van felicitas aan deur voor mijn trouwen, kadootje van fantastische nicht :( Maargoed, in het pakketje dat ik kreeg zat een kortingsbon voor het prepareren van het trouwboeket en hij zou dan in een stolp geplaatst worden. We hebben dat gedaan, kostte inclusief koring 150 gulden meen ik....

Als je je boeket wil laten prepareren is het belangrijk om hem direct bij thuiskomst in de koelkast te leggen, het liefst al eerder. Dus mochten ze op de feestlocatie een plekje in de koelkast overhebben, dan daar al erin laten leggen...

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Die van mij is de volgende morgen gelijk in de prullenbak beland....

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.011
    1.837
    113
    Provincie Groningen
    Ik ga hem op een donkere droge plek op z'n kop laten hangen. Dat wordt dus in het hok waar de cv ketel staat. Heeft mijn moeder ook een keer bloemen laten drogen, en het is erg mooi geworden.

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hier precies hetzelfde, ook op zijn kop gehangen en met flink wat haarlak inspuiten. De bloemist (is een vriend van ons) had dat als tip gegeven. Nu staat hij in een soort kelk op onze slaapkamer, ontzettend leuk en goedkoop.

17. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Jeetje wat een goed idee!
    Dat van dat haarlak ga ik ook proberen.
    (trouw over drie weken)

Toch wel leuk als je hem nog kunt bewaren.

18. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    dat ga ik ook proberen lijkt me erg leuk, mooi voor op de slaapkamer ik ga over 10 dagen trouwen.

19. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Ik heb een boeket van nepbloemen gehad. Supermooi, je zag het echt niet. Scheelt ook weer de kosten van het drogen / prepareren.

Deel Deze Pagina