trouwen of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kikkert, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    zijn normale vragen hoor!
     
  2. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ja als je ze wat normaler zou stellen wel, maar je kan zoiets ook met een vraagteken vragen en of er een reden voor is.

    Zonder er vanuit te gaan dat ze niet samenwonen en te lui zijn om te werken
     
  3. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    dat is jou oordeel!
     
  4. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Nee hoor wat ik ga ervanuit als ik zoiets lees dat het gaat om een ziekte of een andere mogelijkheid om niet te werken.

    Maar zoals jij het neer zet kan het wel opgevat worden, ja oke mischien is dat een andeel van internte, maar je kan iets altijd eens nalezen voor je het zo stelt.

    Maar goed dat is mijn mening, zal wel aan mij liggen dan!
     
  5. truus12349

    23 mrt 2007
    14
    0
    0
    Als je uit elkaar gaat ok dan is het misschien en stuk makkelijker onder huwelijkse voorwaarden. Maar als je dan al uit gaat van kan stuk lopen zou ik niet willen trouwen. Want stel ik ben de partner die niet werkt en het loopt mis dan heb ik wel al die jaren thuis gezeten voor de kinderen en heb ik geen baan gehad. Als het dan mis loopt heb je niets. Terwijl ik het toch mogelijk maak dat mijn partner een eigen zaak kan runnen.
    Maar goed dat is mijn bescheiden mening. Er zulen inderdaad wel weer andere wegen voor zijn.
     
  6. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    je kan in de huwlijkse voorwaarden op laten nemen dat bij scheiding,jij als vrouw,een bepaald percentage van de overwaarde van een eventueel huis.dan heb je dus toch een start kapitaal om weer iets op te bouwen.

    en met huwlijkse voorwaarden is het ook zo,dat Als het correct geregeld is,jij niet aansprakelijk geteld kan worden bij evt failisement van bv familiebedrijf of bedrijf van manlief.
     
  7. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zo hoeft t niet te zijn hoor.
    Daar is een heel mooie oplossing voor bedacht en zo trekt de thuisblijvende partner niet aan t korste eind.
    En wat je zegt over hetgeen dat je er al vanuit gaat dat het fout kan lopen...
    Dat is toch ook zo. Er gaan veel relaties goed maar er gaan ook erg veel relaties mis.
    Ik vind het niet slim om dan maar gewoon je kop in t zand te steken.
     
  8. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Je hoeft niet alles van tevoren te verdelen hoor. Je kunt die voorwaarden zo indelen als je zelf wilt. bv. alles spullen samen, net als bij gemeenschap van goederen maar bv wel iets anders regelen met het eigen huis. Je kunt alle kanten op.
     
  9. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    [/quote]
    Wat wel voordeel is is dat als je getrouwd bent je vriend automatisch de vader is en jullie beiden ouderlijk gezag hebben en als er wat met jullie gebeurd is alles automatisch goed geregeld voor jullie kindje.

    Als je niet getrouwd bent en een kindje krijgt dan moet je tijdens de zwangerschap naar het gemeentehuis en moet de vader een formulier invullen en aangeven dat hij het kindje erkent, de vaderschapserkenning.
    Dit is gratis.
    Als moeder heb je automatisch het ouderlijk gezag over je kindje. Wil je dat de vader ook het gezag krijgt dan moet je via het kantongerecht dit aanvragen. Dit gaat ook middels een formulier en zijn zover ik weet geen kosten aan verbonden.
    [/quote]

    Yep denk ook dat da zoiets is.

    Maare... wij hebben er eigenlijk nooit over nagedacht hoor over trouwen of niet trouwen. Wij zijn gewoon getrouwd omdat we dat wilden. Ik vind dit gewoon een beslissing tussen twee partners of je al dan niet wil trouwen en niet iets om over na te denken of je er nu voordeel of nadeel van hebt. financieel dus niet iets om vlug vlug te doen.

    Winter
     

Deel Deze Pagina