Trouwen tijdens je zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suusje1985, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusje1985

    23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hallo meiden,

    Mijn partner en ik heb afgelopen weken veel gepraat over trouwen en met de paasdagen heeft mijn vriend me gevraagd en ik heb zoals je waarschijnlijk al verwacht ja gezegd. :D

    Nu willen we dat gaan doen voordat de kleine komt, gewoon met alleen onze ouders en niet met een feest en dat soort dingen. Wel doen we ringen en gaan we samen een paar dagen op vakantie om het te vieren :D
    Over een paar jaar als onze zoon geboren is en we hard hebben gespaard, doen we alles nog een keer maar dan de uitgebreide versie. Ik zelf had altijd zoiets als ik trouw wil ik het goed doen en anders niet, maar moet zeggen hoe dichter bij het komt hoe leuker ik het ga vinden.
    We hebben namelijk besloten als nog nu alvast te trouwen vanwege onze zoon, dat alles gelijk goed geregeld is en natuurlijk ook om onze liefde te bezegelen. :D

    Nu is mijn vraag of er meer meiden zijn die tijdens hun zwangerschap samen met hun partner besloten hebben te trouwen? Het lijkt me leuk in dat geval hier ervaringen uit te wisselen.

    Wij gaan op 7 mei in ondertrouw en op 3 juni gaan we trouwen :D

    Liefs Suzanne
     
  2. redu

    redu Bekend lid

    30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    hoi suusje

    van harte gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.
    Ik ben ruim 7 weken geleden getrouwd en was toen 10 weken zwanger.
    wij hadden al besloten te trouwen voor dat ik zwanger was, maar kan nu straks tegen de kleine zeggen dat hij/zij er bij is geweest.
    Ik wens je veel plezier met de voorbereidingen en een fantastische huwelijksdag toe.

    gr redu
     
  3. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hadden al besloten te trouwen toen we nog bezig waren om zwanger te worden. Uiteindelijk was ik 20 weken zwanger toen ik trouwde. Wel met bruidsjurk en alles erop en eraan alleen de feestavond is een diner geworden. Super dag geweest !
     
  4. Jeetjejom

    Jeetjejom Actief lid

    13 apr 2009
    158
    0
    0
    Hey Suusje,

    Ik ben dik 29 weken zwanger als we trouwen. Ik wilde eigenlijk (vroeger) ook een groot feest met alles erop en eraan, maar omdat we toch graag alles goed geregeld wilden hebben, hebben we besloten toch maar te gaan trouwen. Zonder groot feest, maar wel met trouwjurk, auto, bloemen en fotograaf :D.
    En inderdaad geen groot feest, maar met ongeveer 20 personen een dineetje.
    Alvast een hele fijne dag toegewenst de 3e!!!!
     
  5. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    was bedoeling dat wij ook nog zouden trouwen voor bevalling.. maar helaas door omstandigheden gaat dit niet lukken zoals het er nu uitziet *BAAL*

    wens je in elk geval een hele fijne dag toe!
     
  6. booky

    booky Fanatiek lid

    26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hoi hoi,

    Wat leuk!! Wij trouwen 20 mei, ik ben dan 22 weken zwanger van ons 2e kindje. Bedoeling was eigenlijk om te trouwen en om dan eventueel voor een 2e kindje te gaan. Maar de natuur besliste anders en ik kan niet anders zeggen dan dat we het super leuk vinden zo.
     
  7. marina71

    marina71 Bekend lid

    12 nov 2007
    605
    0
    0
    Wij trouwen op 27 juni, ik ben dan ongeveer 32 weken zwanger...Dit is ook de dag dat we ooit een relatie kregen, vandaar zo ver weg (mijn vriend vroeg me op 1 januari 00.01 uur ;) we hadden ook in eerste instantie bedacht het klein te houden maar met de dag werden de plannen groter en nu zijn we al zover dat we een avonds een behoorlijk feest vieren met ongeveer 80 man...

    Ik heb een supergave jurk gekocht waar mn buik dan ook mooi inpast...er zit een hele leuke winkel hiervoor in rotterdam trouwens. deze heet future mamman..ze hebben ook een site ..iets met www.futuremaman.nl of .com dat weet ik ff niet meer zeker...!!

    Liefs Marina
     
  8. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    vandaag ben ik tenhuwelijk gevraagt!! en natuurlijk zei ik ja.
    ben nu 29weken zwanger en willen het liefst voordat de kleine geboren is, trouwen
    ben bang dat we dit niet gaan redden aangezien mijn vader van 23mei t/m 13juni in italie zit. even goed uitzoeken hoe we dat dus gaan doen

    meid gefeliciteerd!!!
     
  9. Suusje1985

    23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hoi Meiden

    Wat een leuke reacties allemaal.

    Uit eindelijk gaan we trouwen op 09-06-09, omdat dat voor iedereen beter uit kwam.
    Wij trouwen alleen met zijn ouders en mijn ouders erbij en we houden het voor de rest ook heel klein.
    We hebben van de week de ringen al uitgekozen. Zijn echt mooi geworden.

    @ Marina: Jij ook gefeliciteerd. Bedankt voor de tip van de kleding, ga er binnenkort kijken

    @ Roozjuh: Ik hoop dat je nog kan trouwen voor je bevalling.

    Nou meiden ik ga weer verder met strijken.

    Liefs Suzanne
     
  10. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Hoi Meiden,

    Wij trouwen 19-06! We wilden graag eerst trouwen en daarna voor een kindje gaan maar het loopt zoals het loopt. Voordat ik gevraagd was waren we ruim 1/2 jaar bezig en hebben de kinderwens voor de bruiloft even opzij geschoven en nu is het 'zomaar' raak, heel bijzonder en superleuk natuurlijk! Nu hopen dat de trouwjurk nog past als ik 12 week zwanger ben, die hangt namelijk al boven op zolder.......
    Gr Safian
     
  11. tijgertje23

    tijgertje23 Fanatiek lid

    28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hoi hoi

    Ik ben met 25 weken getrouwd datum 01-04-09
    de datum die je niet zo vergeet
    Foto's staan in album

    Wij hebben het ook klein gehouden met fam vrienden
    en kennissen van ons
    En het was zeer geslaagd

    Ik ben ook in een trouwjurk getrouwd en alles ging soepeltjes

    Dus van harte proficiat met jullie aanstaande huwelijk

    En we zijn ook getrouwd vanwege de baby is wat makkelijker

    Liefs Tijgertje23
     
  12. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hoeraa ons huwelijk gaat toch door als beeb zich rustig houdt :)

    woensdag 13 mei is het zo ver dan... we houden het heel klein, gemeentehuis, daarna luxe ontbijt met directe familie.. smiddags borrelen en taart en savonds met zelfde gezelschap uiteten.
    ben dan 36.5 week.. hoop dat ik het volhou hehehe
     
  13. Suusje1985

    23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Wat leuk al die verhalen.
    Ben ook erg druk bezig met de bruiloft.
    We zijn afgelopen donderdag in ondertrouw geweest en hebben vrijdag het gesprek met de ambtenaar gehad :)

    Ik ben op onze bruiloft 35 weken zwanger en hoop ook dat ik het zo lang vol hou, als ik nu een dag bezig ben, ben ik echt super moe. Maar denk dat het allemaal wel goed komt.
     
  14. marina71

    marina71 Bekend lid

    12 nov 2007
    605
    0
    0
    Limmeke hoe was de grote dag...alles overleefd ;)
     
  15. Suusje1985

    23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    @ Limmeke: Gefeliciteerd met je huwlijk, hoe was de dag. Ben wel erg beniewd :)

    Liefs
     
  16. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik weet niet of hier nog mensen actief zijn, maar wij hebben gister besloten om te gaan trouwen. Nu ben ik op zoek naar een mooie jurk (geen trouwjurk). Heb een tijdje geleden een jurkje gezien (dacht van mamalicious), was creme met details in blauw en grijs, kan hem alleen nergens meer vinden..Was van een mooi glanzend stofje en maar iets van 50 €. Ik dacht dat ik hem in de catalogus op ze site had gezien, maar die doet nu niets meer. Helaas heb ik het plaatje niet ergens opgeslagen.. Heeft iemand toevallig een idee welk jurkje ik bedoel en waar hij te koop is? Of andere tips om leuke feestelijk jurkjes te vinden?
     
  17. 894hi

    894hi Niet meer actief

    ik ben afgelopen vrijdag getrouwd mt 34 weken en 5 dagen zwangerschap ik het klein met 15 man. mijn ouders broers en zussen en een tante en zijn ouders en broers en zussen.

    in het klein in huis verzamelen dan naar het gemeentehuis gelopen met zn alle 4 min lopen. daarna thuis gebak gegeten met zn alle en daarna door naar drievliet (zijn werk en vroeger ook mijn werk) drievliet is ook de plek waar we elkaar gevonden hebben dus dat was wel voor ons normaal om daar nog even met zn alle heen te gaan verder dag dr na is hij weer gaan werken en dus zondag en maandag hebben we leuke dingetjes samen gedaan

    ik wou ook altijd groot trouwen met alles er op en dr aan maar zo voor je kindje trouwen vind ik eigelijk ook al heel speciaal en miss dat we volgend jaar zelfde datum het nog eens met een feestje doen en het kindje natuurlijk
     
  18. misstiana

    misstiana Fanatiek lid

    13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    meiden allemaal gefelicteerd.
    In 2006 ben ik getrouwd toen ik zwanger was van de eerste. Ik ben getrouwd op 7 augustus en ook erg klein gehouden. We zouden gaan trouwen op 25 september 2006 was te laat, dus hebben we het naar eerder verschoven. Alleen naaste familie en lopend buffet wel een echte bruidstaart.
    We hadden in februari belsoten om te oefeneen ne dat het zo snel raak zou zijn hadden we niet evrwacht, maar waren we wel hel blij mee. Wat jammer is dat sommige nu zeggen dat we moesten trouwen en dat was niet aan de orde. Daarnaast was ik erg ziek, dsu dat kleine was wel prettog, las we wat langer getrouwd zijn dan doen we een wat groter feest.

    groetjes Gaby
     
  19. Suusje1985

    23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hoi Mieden,

    Ik ben vorige week eindelijk getrouwd :)

    Wij hebben het ook super klein gehouden. We zijn de avond voor het huwelijk met zijn ouders en mijn ouders + broers en zussen met parters uit eten geweest. Op de dag zelf hebben we nog met zijn allen taart gegeten en daarna zijn mijn man en ik een paar dagen op vakantie geweest. Moet zeggen was wel erg genieten.

    Ik heb wat foto's in mijn album gedaan voor de gene die geintreseerd zijn.

    Liefs Suzan
     
  20. Saskia1982

    Saskia1982 Fanatiek lid

    28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Heey wat leuk, zie het nu pas!
    Wij gaan 28 juli trouwen en ook erg klein..
    Mijn ouders en broertje, Peter zn ouders en dan alleen trouwen en savonds lekker eten of uitgebreide BBQ.
    We trouwen gewoon puur voor onzelf om onze liefde nog eens te bestempelen en daar hebben wij geen groot duur feest bij nodig.
    Spaar dat geld liver op voor als de kleine er is ;)
     

Deel Deze Pagina