Trouwfeestje na 30 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Droompje123, 13 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Hi!

    Mijn verloofde (noem hem altijd gewoon mijn man, maar officieel is hij dat nog niet) en ik willen nog heel graag trouwen voordat ons kindje komt. Echter willen we hier wel een klein feestje bij. Geen heftig dans feest op locatie, we hebben een grote tuin en willen hier een barbecue geven met onze geliefdes en zo gewoon gezellig. Echter lukt dit niet met de huidige maatregelen en dus hadden we bedacht om het deze zomer te doen. Onze verwachting is dat het zeker niet voor Juli mogelijk is qua maatregelen. Dus hebben we nu half juli als planning. Gelukkig gaan we flexibel zijn om te verplaatsen doordat we het thuis doen.

    Máár nu waar ik dit topic voor open. Ik ben dan rond de 30 weken zwanger. Is dit überhaupt haalbaar? Ik snap dat dat van zwangerschap tot zwangerschap onwijs verschilt. Maar ik ben op zoek naar ervaringen, hoe voelde jullie je met 31 weken? En waren jullie dan nog in geweest voor zoiets?

    Het is mijn eerste (lange) zwangerschap, dus ik heb gewoon echt geen idee. Het lijkt me een prachtig idee, maar is het ook wel realistisch..
     
  2. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik ben in 2017 getrouwd met 28 weken zwangerschap. Ik voelde me toen nog heel goed en heb heel de avond op de dansvloer gestaan mét hoge hakken aan :cool:

    met mijn tweede zwangerschap had ik veel last van mijn bekken en zou ik het niet getrokken hebben. Ik denk dus dat het vooral zal afhangen van hoe jouw zwangerschap verloopt.

    Als het in jullie tuin is met bbq en klein feestje zou ik het wel aandurven sowieso. Zorg dat er genoeg hulp is en voorzie een lekker plekje voor jezelf ergens in de schaduw waar je kan rusten als het nodig is :thumup:
     
  3. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.601
    430
    83
    Vrouw
    Ik heb bij de eerste met 34 weken nog volop gefeest op een bruiloft. Nu 33 weken en moet er niet aan denken om me in een mooie jurk te hijsen en op te tutten, laat staan te feesten!
    Het verschilt per persoon en per zwangerschap. Jij kan dat tegen die tijd als enige het beste inschatten.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik trok een high tea amper haha
     
  5. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik ben nu 30 weken zwanger en heb niet veel energie. Maar voor zo een speciale gelegenheid zou ik toch echt een dag gaan genieten. Zorg wel dat er niks van geregel op jou aankomt. Als iemand dat voor jou kan doen, zou ik het wel aandurven
     
  6. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Pfoe haha. Echt wisselende reacties ja. @Dompiewompie en @Mien30 jullie eerste zwangerschap, daar teken ik voor! :D echt afwachten dus..

    @GroeneBomen haha ohjee!

    @miniVosje ja dat is een goede! Heb net wel de officiële trouw datum vastgelegd bij de gemeente, die doen we sowieso. Ik ben echt een controlefreak en zeker omdat het ook nog thuis is moet ik er denk ik echt voor waken dat ik inderdaad op de dag zelf alles uitbesteed hebben alleen maar hoef te genieten in principe..
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bij de vorige 3 zwangerschappen had ik dat makkelijk gekund.
    Ik voelde me topfit tot het einde.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Met mijn eerste zwangerschap zat ik al vol in de bekkenissues, nu "nog" niet maar daar hang ik de vlag al voor uit als dat volgende week ook nog zo is.

    Ik had t niet gekund, maar als je je goed voelt en tot op heden zelden of geen bekkenissues heb gehad, waarom niet? Je bent ook hoog zwanger dus mensen zijn ook geneigd te zeggen dat je moet gaan zitten en iemand anders t moet laten regelen.
     
  9. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zat bij mijn eerste zwangerschap nog tot de dag voor de bevalling op de fiets. Ik was zo fit als iets. Niet tot in de late uurtjes maar ik zou het prima gevonden hebben om naar een feestje te gaan. Tweede zwangerschap niet veel anders, alleen wat meer moe omdat er toen al een hummeltje rond liep. Met 30 weken was ik echt nog wel lekker fit. Maar het verschilt echt per persoon
     

Deel Deze Pagina