ondersteunen jullie goede doelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door patries38, 15 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi allemaal,
    Ik vroeg mij af, ondersteunen jullie goede doelen? Zo ja welke en motivatie.
    Maandelijks stort ik aan Novib, om toch ondersteuning te bieden aan de derde wereld, zij doen dit meestal door het geld te besteden aan structurele belangrijke zaken zoals scholen bouwen, waterputten en noem maar op
    Verder aan "kinderharten" onderdeel van de hartstichting.Dit is dus alleen voor kinderen met hartafwijkingen en onderzoek daarna. Ik wilde specifiek dit, en niet de hartstichting, omdat de hartstichting veel geld heeft vanuit bv farmaceutische industrie en subsidies overheid, en dit doel dus niet. En daarbij een kind kan er niets aan doen, terwijl veel volwassenen hartafwijkingen hebben door verkeerde leefstijl, niet iedereen, begrijp mij niet verkeerd!
    Verder postcode loterij, maar of dat telt, is natuurlijk ook een stukje eigenbelang, maar vind het wel prettig dat een deel van de inleg gaat naar goede doelen, dat is zeker een motivatie geweest.
    Ik koop elke keer een daklozenkrant, en geef aan de deur.

Mijn man vindt het wel eens overdreven, maar laat het gewoon zo, zo lang we het zelf goed hebben, vind ie het prima.
    Maar toen ik voorstelde om ons kerstpakket te schenken aan de voedselbank, dat was the limit, die wil ie houden, ik werk ervoor, haha, ach ja... het is zijn pakket.
    Ik krijg een keuzepakket, daarin dus de mogelijkheid om ook een schenking te doen aan een goed doel...je raad het al.
    groetjes Patricia

2. Niet meer actief

wij steunen greenpeace en sos kinderdorp en ik wil ook nog een goed doel voor de dieren gaan steunen, denk die ene met dat pandaatje als symbool!

3. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    hartstichting, kankerbestrijding en unicef

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik steun Memisa , Nelson Mandela Fonds maandelijks en de oudste 2 zijn lid van KidsUnited van Unicef, ik hoef daar geen motivatie voor te geven lijkt me duidelijk toch :D

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik het Wereld Natuurfonds en de WSPA.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Momenteel steunen wij nog geen enkel doel.
    Heb al wel enig informatie opgezocht over de dierenloterij. Dit doel wil ik wel heel graag gaan steunen!

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik steun amnesty, kankerfonds en de cliniclowns.
    ik speel ook nog mee met de postcode loterij voor de goede doelen.. winnen doe ik daar toch niet.

groetjes

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Wij hebben zelf niet erg veel geld maar steunen toch wel:

Mensen in Nood en WSPA

Ik geef altijd bij collectes en doe ook elk jaar mee met de kinderpostzegels.

9. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    WNF maandelijks vast en verder alle collectes.

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Wereld Natuur Fonds is dat..

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

via de sponsorloterij gekozen voor stichting doe een wens en aids fonds.

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Nationaal Fonds Kinderhulp, Wereld Natuur Fonds, collectes...

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Een stuk of 7 verschillende en collectes.

14. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik doe mee aan de dierenloterij en ben lid van de IFAW. Reden: omdat die het geld aan alle stichtingen en zo geven die dieren helpen, en niet maar aan 1...

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Alle collectes aan de deur (de collectanten hebben er 300 meter speciaal voor ons voor moeten afleggen), cliniclowns, wspa en mn vriend doet mee met de postcodeloterij.

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    O ja, mn kerstkaarten zijn ook voor het goede doel. Dit jaar hartstichting (geloof ik, ben er niet meer helemaal zeker van) en Duchenne (die spierziekte).

17. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Leuk om te horen dat we met ze allen zo gul zijn, staat ons kleine landje ook bekend om, toch? :D

18. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik steun de stichting zinloos geweld tegen dieren, daarnaast geef ik maandelijks aan het Kinderhartenfonds.
    De daklozen krant koop ik altijd bij een vaste verkoopster, en aangezien ik weet dat ze 2 kindjes heeft geef ik altijd een paar euro extra..
    Ik doe ook mee met de Postcode Loterij, en ook ik win nooit wat!

Tevens probeer ik eens in de zoveel tijd iets voor kids te doen, ik heb altijd animatie werk gedaan (figuurbalonnen, schminken etc) en dat doe ik dan voor kids waarvan ik weet dat pa en ma niet zoveel hebben om ze bv toch een leuke verjaardag te bezorgen.

Ik doe dus best veel, maar eerlijkheidshalve natuurlijk voor de betreffende doelen, maar het geeft ook mij een heel nobel en goed gevoel.

19. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    postcode loterij, kankerstichting maandelijks, WNF maandelijks dit jaar kerstkaarten van de zaak voor Ronald McDonald kinderfonds en Warchild

20. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heb 2 loten bij de postcode loterij, laatst nog ben & jerry ijs gewonnen

Deel Deze Pagina