Tryginon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Shiva1985, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shiva1985

    Shiva1985 Lid

    11 jul 2007
    50
    0
    0
    verkoopster bij etos
    Utrecht
    hallo
    ik heb een vraagje
    ik slik al meer dan 5 jaar deze pil.daarvoor slikte ik van me 13 tot me 15 micronygon 30,maar daar bleek ik niet goed op te reageren en werd steeds ziek rond me menstruatie.

    nu hoor ik vaak dat deze pil juist onveilig is en dat er veel meiden vrouwen wel door deze pil heen zwanger worden.(De tryginon)
    wat is er nou eigenlijk allemaal waar van.

    ik heb wel al sinds een jaar een onregelmatige menstruatie soms 2 dagen en soms 4 dagen.(sinds ik samen woon eigenlijk)en heb ook 1 keer een test gedaan met daarop 1 donker streepje en 1 hele lichte maar ik ging er niet van uit dat het een positieve test was en ben verder gegaan(die test was ong een half jaartje geleden)nu verder heb ik nergens last van.
    en heb ook niks van kenmerken ofzo.en ben gewoon weer ongesteld maar wel nog steeds onregelmatig.
    mijn huis arts weet hiervan ,maar omdat ik nogal heftig reageerde op micronygon 30 wil hij me niet weer aan een andere pil zetten.

    maar me vraag is meer wat er nou allemaal waar is over tryginon?

    dankje wel

    xxx samantha
     
  2. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben 2x door de Trigynon heen zwanger geworden.
     
  3. Shiva1985

    Shiva1985 Lid

    11 jul 2007
    50
    0
    0
    verkoopster bij etos
    Utrecht
    maar vergat je dan wel is de ene kleur pil en de andere kleur want weet wel als je die vergeet dat die dan niet meer werkt.

    ja me moeder is er ook door heen zwanger geworden.
    maar die nam hem wel altijd.
    ik ben gelukkig nooit een pil langer dan een dag vergeten.
    maar ik ga nog een keer contact op nemen met me huis arts hierover.

    xxx sam
     
  4. daantje78

    daantje78 Fanatiek lid

    23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Ik heb er nooit problemen mee gehad hoor....Heb em denk ik een jaar of 5 geslikt daarvoor een zwaardere maar daar had ik ook altijd last van. Moet alleen wel zeggen dat ik niet meer aan de pil wil hoor straks..voel me veel beter zonder die hormonen ( ookal heb ik ze nu nog genoeg ;) )
     
  5. Jennefer1985

    Jennefer1985 Actief lid

    begrijp ik het nu verkeerd? je had 2 streepjes? streep= streep hoe kan het dan zijn dat je als niet zwanger bent geweest? dacht dat 2 strepen echt betekende zwangerschap :oops:
     
  6. Shiva1985

    Shiva1985 Lid

    11 jul 2007
    50
    0
    0
    verkoopster bij etos
    Utrecht
    tja eigenlijk nooit aan gedacht.

    maar sinds ik hier een verhaal had gelezen over een heel licht streepje dacht ik ineens aan de test die ik een half jaar geleden heb gehad.
    maar jah ik had zoiets van het zal wel niks zijn.
    en ik was net 3 dagen over tijd en deed de vierde dag een test in de ochtend maar die avond werd ik alsnog ongi.
    wel anders dan normaal als ik het me nog goed herriner.
    maar als ik toch zwanger bleek te zijn moest ik dat nu wel gemerkt hebben lijkt mij.
    heb maar 2 gedachtes of ik was niet zwanger en de test was niet goed of ik heb een soort van miskraam gehad.(dat is ook wat me huisarts me vertelde dat het in een vroege stadium alsnog afgebroken is) maar jah ik weet dat dus niet.

    maar als we een ander huis hebben ga ik stoppen met de pil en gaan we ervoor.hoop dus snel een ander huis te hebben hihi.

    xxx samantha
     
  7. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Dat is toch de de 3fasen pil?

    dan moet ik moet zeggen van alle pillensoorten die ik gehad heb(14 in totaal) stond die me het meest tegen...
    Zat een stof in 1 van die omhulsels, volgens mij de rode, waar ik misselijk van werd...
    En het klopt dat er vaker door deze pil heen zwangerschappen van komen, doordat zoals shiva1985 al zei, je 1 kleur mist je gelijk 'vruchtbaarder' word(om het zo even te noemen)

    Liefs Marieke
     
  8. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik ben ook 2 keer door tryginon heen zwanger geraakt, en ik zit nu toch wel aan een spiraaltje te denken, want ik wil dit niet nog een keer meemaken.
     
  9. Sima Mamalu

    Sima Mamalu Actief lid

    8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Hi
    Ik heb een vraagje: is de Tryginon het zelfde als Trinordiol?
    dat is namelijk ook 3 fasen pil, dank zij die pil en ik namelijk zwanger geworden, en kwam ik pas achter toen ik 14 w in verwachting was, dus door de pil heen...
    Groetjes! Sima
     
  10. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb 8 jaar tryginon geslikt en toen ik er mee stopte was ik pas na 18 rondes zwanger.
     
  11. Shiva1985

    Shiva1985 Lid

    11 jul 2007
    50
    0
    0
    verkoopster bij etos
    Utrecht
    jeetje das lang 18 rondes.

    ligt dat aan tryginon dan dat het zo lang duurt?

    xxx sam
     
  12. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hoeft niet , bij ons waren er ook andere oorzaken, veel stress door veel overleidens achter elkaar, te weinig zaadcellen.
    ik was vrijwel gelijk op regel na het stoppen met de pil
     
  13. Shiva1985

    Shiva1985 Lid

    11 jul 2007
    50
    0
    0
    verkoopster bij etos
    Utrecht
    oo ok
    anders dan had ike cht weer gaan denken aan een andere pil.
    hahahaha.
    dit dat als ik stop het meteen raak zal zijn.
    maar jah stiekem hopen doe je wel toch?

    xxx samantha
     
  14. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    elke vrouw is anders, wie weet heb je alles ook wel gelijk op regel na het stoppen van de pil en wie weet heb je wel een erg lange cyclus na het stoppen van de pil.
    het is maar net hoe reageerd je lichaam op alles
     

Deel Deze Pagina