Turkije en babyspullen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamaantje, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Wij gaan in september naar Kemer/Turkije op vakantie.
    Weten jullie of ze daar ook goede luiers verkopen en potjes babyvoeding.
    En zo ja.. welke merken worden er dan aanbevolen?
    En is het duurder dan in Nederland?
    Als ik dat ook nog in de koffer moet proppen.. dan kan ik helemaal nix meenemen..hhihihihi...

    Iemand hier ervaring mee ?
     
  2. missmariska01

    missmariska01 Fanatiek lid

    ja hoor ze hebben goede luiers in turkije ik dacht dat de prijs zoiets als hier was... ;)
     
  3. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Luiers hebben ze genoeg.?
    Maar potjes voeding wat een drama is dat zeg!
    Wij zijn net terug van 3 weken Turkije en zijn heel Bodrum af gegaan maar we konden maar 3 soorten potjes vinden en allemaal met wortel.
    Ik raad toch aan om zelf die bordjes van olvarit mee te nemen want het is echt heel moeilijk te vinden, omdat de Turken dit zelf niet kopen omdat het te duur voor ze is ( en het is duurder dan in Belgie) ...... verder hebben ze in princiepe alles ook de melk enzo.
     
  4. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Weten jullie misschien ook welke merken er aanbevolen worden, of hebben ze daar ook pampers?
     
  5. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ze hebben daar pampers maar die heten daar Prima.
     
  6. Niet meer actief

    potjes heb ik nooit gekocht omdat we dat altijd zelf maken

    en flesvoeding nam ik mee van hier omdat ik niet wil overstappen steeds maar je hebt dat genoeg hoor ben alleen effe de merknaam kwijt....als ik het weer weet stuur ik je een pb

    en inderdaad luiers Prima





    ik heb eigenlijk dezelfde vraag mbt luiers in marokko?

    iemand?
     
  7. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    wij gaan over een aantal dagen naar egypte en ik hoop dat ze daar ook luiers verkopen. Het riscico met de potjes voeding ga ik niet nemen, dus neem er 12 mee (we gaan 12 dagen). Het schijnt dat je toch moet opassen met het eten daar, dus geef dan ook liever een potje en ik weet niet of ze daar ook potjes verkopen.
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief


    Ligt eraan waar je naar toe gaat?
    In de grote steden hebben ze wel (goede) luiers, maar ik neem ze toch van Nederland mee...

    Ook potjes neem ik mee, we gaan 14 dagen en neem er dus ook 14 avondeten mee en 14 fruit... Loop met eten daar geen risico!
     
  9. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    oh ja het fruithapje neem ik ook mee...

    hoop dat het brood wel te eten is daar, want dat kan ik helaas niet meenemen. We nemen zelf wel wat smeerbaar beleg mee!
     
  10. Niet meer actief



    haha in masr sorry egypte hebben ze van dat "platgeslagen" brood

    niet echt lekker vindt ik
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja gewoon brood kennen ze daar niet... Maar als je in een hotel zit krijg je wel 'normaal' brood hoor... Wij hadden 2 jaar geleden wit brood in het hotel!
     
  12. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ooh dan koop ik de luiers gewoon lekker daar, scheelt weer bagage.
    Ik heb Valentino wel laten inenten tegen hepatitus A en B... dat werd wel aangeraden door de GGD.

    Ik denk dat ik ook maar gewoon de potjes olvarit meeneem..
    en fruit... dat neem ik wel gewoon in het hotel hoor...
    Alleen uitkijken met geschild fruit werd er gezegd.
    En over het brood maak ik me geen zorgen.. Valentino lust hier ook turks brood...hihihih....

    Meiden bedankt voor jullie reactie...
     
  13. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Mag ik vragen waarom je Valentino hebt laten inenten? Zijn jullie ook van plan om buiten het hotel te gaan?
    Wij zijn namelijk in mei naar Turkije geweest en gaan in september weer, maar tegen ons zeiden ze dat die inenting alleen maar hoeft als je buiten het hotel gaat rondreizen bijv.
    Anders hoefde het niet
     
  14. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nee we gaan naar een all inclusive resort, dus blijven voornamelijk op het resort. De GGD bij ons adviseert toch de inenting tegen
    Hepatitus A en B. Mijn neefje heeft het vorig jaar ook gekregen toen we naar Turkije gingen.. ook zelfde advies...

    Men kan besmet raken met het hepatitis A-virus door het eten en drinken van (met stoelgang besmet) voedsel of water. Het virus kan in het voedsel en drinken komen als na het bezoek aan het toilet en voor het eten de handen niet gewassen worden. De kans op besmetting neemt toe naarmate de hygiënische omstandigheden slechter zijn. Dit houdt niet enkel slechte persoonlijke hygiëne in, maar ook het ontbreken van goede sanitaire voorzieningen, zoals een goede drinkwatervoorziening en een goed rioleringssysteem.
     
  15. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    idd, ik en de kinderen hebben ons ook laten inenten.
    die kleintjes steken van alles in hun mond en je weet maar nooit!
     
  16. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    trouwens, fijne vakantie mamaantje!
     
  17. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ja bedankt Eliesja....
    Ben blij dat ik niet de enige ben die mijn kind heeft laten inenten voor de vakantie. Wij zijn twee jaar geleden al ingeent toen we naar de dominicaanse republiek gingen.

    Jullie gaan naar Egypte toch?
    Wanneer?
     
  18. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ja wij vertrekken as dinsdag al... :)
    heb dr echt zin in...

    2 jaar geleden zijn ikke en mijn oudste ook naar turkye geweest en niet ingeent, maar vind het toch wel verstandig hoor met kleintjes. Dus vandaar nu wel, kost alleen veel geld.

    gelukkig heb ik de helft vergoed gekregen!
     

Deel Deze Pagina