tussen 5 en 6 voedingen in

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sanneke, 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoi Kwebbeltje.

    Niels is nu 11.2 wk oud.

    De laatste week zaten we op 5x drinken. Om half 7 ongeveer kwam ie voor de voeding. Hij drinkt op zo'n dag 4x 165 en de laatste voeding maar 110-140 (meer krijgt ie niet op omdat ie dan al in slaap valt en echt niet meer wakker wordt) 770 - 810 cc per dag dus. Niet echt heel veel want hij weegt ongeveer 5500 gram en dan kom je met de 150cc/kg uit op 825 minimaal uit...
    Ook heeft ie vanaf maandag dat ie om 4 uur (en soms zelfs eerder) al wakker wordt/ aan de oppervlakte komt (niet ehct wakker) en onrustig is. ik dus ook wakker :( . Met een aai en speen valt ie weer in slaap maar hij blijft vrij onrustig tot ie dus om half 7/7 uur echt drinken wil. Ik heb het idee dat hij overdag te weinig heeft gehad, want het is pas sinds hij 5 voedingen krijgt. Probleem is alleen dat hij per fles echt niet meer op krijgt dan die 165.

    Vanmorgen kwam hij om kwart voor 6 al, dus ik probeer vandaag op 6 voedingen uit te komen. Maar dan zitten we weer met het 'probleem' dat we hem 's avonds 2x uit zn diepe slaap halen. Om 8 uur 's avonds is hij al heel ver weg en zo moe dat hij de fles lang niet leeg drinkt en dan straks om half 12 hetzelfde verhaal...

    Hij zit dus net tussen de 5 en 6 keer voeding in. Eigenlijk komt ie 's morgens te laat voor 6x voeding of ik moet hem steeds al geven als hij er nog niet aan toe is (voor mijn idee) omdat ik anders niet op 6 keer uitkom dus. En 5 x is net te weinig omdat hij niet zulke grote flessen op kan.

    een heel verhaal, ik hoop dat het duidelijk is. Heb je tips voor me?

    alvast bedankt, groetjes sanneke
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat zou je nu zelf beslissen in deze situatie?

    Ilja
     
  3. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    sorry, kweet het echt niet, daarom stelde ik de vraag :oops:

    vannacht heeft ie wel goed geslsapen op 6x, dus daar neig ik naar, maar dan geven we hem dus na 3 a 3 1/2 uur alweer drinken en dan lijkt hij er ook nog niet echt aan toe te zijn
    wat zou jij adviseren in zo'n situatie?
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik gaf je de vraag terug omdat als je je eigen gevoel hierin volgt je eigenlijk altijd wel goed zit.
    Je zoon is natuurlijk pas 11 weekjes oud. En zoals ik het lees nog niet toe aan 5 voedingen. Ik zou terug gaan naar 6 voedingen zonodig, en dan toch 's-avonds wakker maken voor een laatste voeding. Zo kan je hem per fles ook iets minder aanbieden.

    ilja
     
  5. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dank je voro je antwoord.

    maar met 5 voedingen maken we hem ook wakker, rond half 11. Als we op 6 voedingen gaan zitten, geven we hem al na 3 a 3 1/2 uur (terwijl hij de 4 uur meestal wel prima redt...) nou ja, we kijken nu per dag hoe het uitkomt.
    Probleem is dat hij 's morgens rond half 7/ 7 uur pas voor de eerste keer weer komt en dan meestal verder slaapt tot 4 uur later. dan heeft ie om half 11 pas zn 2e voeding. En dan wordt het voor mijn idee best 'proppen' om op 6 voedingen uit te komen. Maar ja, we kijken het nu wel even een poosje aan.

    bedankt in ieder geval
     

Deel Deze Pagina