Tussentijds bloedverlies

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Elderflower, 29 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elderflower

    Elderflower Actief lid

    19 jun 2018
    202
    107
    43
    Hallo,

    8 maanden geleden ben ik bevallen en na de eerste menstruatie gestart met de pil (ethinylestradiol levonorgestrel 0,03/0,15).
    Al die tijd heb ik in meer of mindere mate ‘bloedverlies’. Vaak aan het begin van de strip niet, maar na aan aantal dagen begint het. Vaak wat roze-gekleurd bij afvegen, en hoe dichter ik bij de stopweek kom, des te helderder en meer het wordt.
    Ik heb de huisarts geïnformeerd en die zegt dat ik het nog 2 à 3 maanden de tijd moet geven. Zelf vind ik dit wel wat aan de lange kant.

    Is het herkenbaar of verklaarbaar dat ik nu, na 7 pilstrips, nog tussentijds bloedverlies heb?
    Of toch de huisarts terug bellen en om een uitstrijkje vragen, om e.e.a. uit te sluiten?
     
  2. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Vind dat ook wel lang eigenlijk maar misschien door alle hormonen dat het zo in de war is nog. Lijkt me wel erg vervelend. Hopelijk stopt het snel
     
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Is de pil niet te licht voor je?
     
  4. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik had dat ook na de bevalling. Ook snel gestart met de pil, maar lang tussentijds bloedverlies gehad. Ik stak het toen zelf op te snel starten met de pil, ben er niet mee naar de huisarts geweest. Na een maand of 9 was het weer normaal, die tijd heeft je lichaam meestal ook nodig om te herstellen na een bevalling. Maar als je het niet vertrouwd even een uitstrijkje laten maken.
    Edit: Ik zou trouwens eens wat strips doorslikken ipv een stopweek in te lassen, dan schommelen de hormonen niet zo.
     

Deel Deze Pagina